Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش‌ و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده، گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، ساعات آموزش حضوری پایه دوازدهم از 35 ساعت به 24 ساعت در هفته تقلیل یافته است.

به گزارش ایرنا ابراهیم محمدی روز یکشنبه در هفتمین جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان افزود: 35 ساعت برنامه آموزشی در هفته برای دانش‌آموزان این پایه لحاظ شده است که در راستای ایجاد عدالت آموزشی 24 ساعت آن به صورت حضوری در کلاس و 11 ساعت آموزش الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم باید در آزمون کنکور سراسری نیز شرکت کنند، تقلیل ساعات آموزشی زمینه آمادگی بیشتر و مرور دروس سال های گذشته را برای این دانش آموزان فراهم می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنین در این جلسه بر لزوم کاهش هزینه ها با رویکرد صرفه جویی در مجموعه آموزش و پرورش استان تاکید کرد.
محمدی با بیان اینکه باید نقدهای منصفانه را پذیرا بود؛ گفت: تعامل بیشتر با رسانه ها و اطلاع رسانی شفاف از وضعیت آموزش و پرورش استان همواره در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه حساسیت هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری محرز است، بیان کرد: روح حاکم بر شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی 'انتخاب آزادانه، آگاهانه و مدیریت شده' است.
به گزارش ایرنا با حذف پیش دانشگاهی و استقرار پایه دوازدهم در نظام آموزشی کشور از سال تحصیلی آینده نظام آموزشی 3.3.6 به طور کامل اجرایی می شود.
35 هزار نفر از سال تحصیلی جدید در استان در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل می شوند؛ آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 96-97 بود.
7125/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اموزش و پرورش پايه دوازدهم آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در استان از ۴ متر مربع به بیش از ۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز افزایش می‌یابد.
سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: سرانه فضا‌های ورزشی در استان طی ۲ سال اخیر از ۲۰ به ۷۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است.
جمالی افزود: تا شهریور امسال ظرفیت فضا‌های ورزشی دانش آموزی استان به بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع می‌رسد.
هماهنگی برای برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم و تامین فضای مورد نیاز برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های متوسطه دوم، دستورکار نخستین نشست شورای اموزش و پرورش استان بود.
این امتحانات همزمان با سراسرکشور در ۱۵۰ حوزه امتحانی مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.
رئیس دایره امتحانات آموزش و پرورش استان گفت: برای برگزاری این آزمون با کمبود بیش از ۷ هزار صندلی و مکان مناسب مواجه هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد هم در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در تربیت نیروی انسانی کارامد برتلاش همگانی برای بزرگداشت باشکوه هفته گرامیداشت مقام معلم تاکید کرد.
احمد زاده افزود: تکریم معلم را نباید منحصر به یک سازمان دانست بلکه همه باید دینشان را به معلم ادا کنند.

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده