Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق رئیس شواری امنیت داخلی رژیم صیهونیستی گفت: در صورت مشارکت حزب الله در هرجنگی بین ما و ایران، ویرانی و نابودی بی سابقه و بسیار خطرناک در انتظار تل آویو و بسیاری از شهرهای دیگر خواهد بود. ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "عیران عتصیون" معاون سابق رئیس شواری امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: چنانچه حزب الله در هرجنگی بین ما و ایران حضور داشته باشد، تل آویو و بسیاری از شهرهای دیگر در معرض خرابی و ویرانی بسیار خطرناکی قرار خواهند گرفت که قبلا نمونه آن را تجربه نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد، اسرائیل پاسخی برای این ویرانی ندارد، البته می تواند پاسخ دهد اما کسی را که گفت، اگر تل آویو را ویران کنید، بیروت پایتخت لبنان را ویران خواهیم کرد نمی شناسم، کسی که با گفتن این جمله در واقع به خود دلداری داد.

تاکنون جنگ واقعی بین اسرائیل و حزب الله را شاهد نبوده ایم اما نمی خواهم جنگ مستقیم بین اسرائیل و ایران را تصور کنم هرچند در دوره فعالیت طولانی مدت در شورای امنیت ملی مجبور شدم چنین جنگی را تصور کنم.

به هر حال فرضیه جنگ بین اسرائیل و ایران می تواند شبیه جنگ ایران و عراق باشد که هشت سال طول کشید و موجب شد بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست بدهند.

به گزارش پایگاه خبری النشره لبنان، عتصیون در ادامه گفت: اسرائیل از نظر نظامی قوی تر از ایران نیست و مساحت جغرافیایی ایران در برابر اسرائیل که مساحت کمی دارد به آن برتری می دهد.

سیاست سران اسرائیل در گذشته مبتنی بر دوری کردن از رویارویی مستقیم با  ایران بود و اکنون ادامه این سیاست و خودداری ازجنگ با ایران زیرکی و هوشیاری است.

انتهای پیام/

R7891/P36442/S8,90,95/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم

وزیر حمل و نقل اسرائیل که همزمان عضو کابینه جنگ این رژیم است، در اظهاراتی حمله روز ۱۹ آوریل اسرائیل به ایران را تایید کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی " جروزالم پست"، "میری رگو" وزیر حمل و نقل و یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل حمله ۱۹ آوریل به ایران را تایید کرد و گفت:" با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران هم پیام را دریافت کرد و جهان هم فهمید که اسرائیل یک بازنده نیست. "

این وزیر اسرائیلی شامگاه شنبه در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل این مطلب را بیان کرده است. اظهارات این وزیر اسرائیلی نخستین موضع رسمی رژیم اسرائیل درباره حملات منتسب به این رژیم علیه ایران است.

پیشتر رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی ادعا کرده اند که اسرائیل در بامداد ۱۹ آوریل حمله‌ای را به یک پایگاه نظامی در اصفهان انجام داده و رادار اس ۳۰۰ مستقر در پایگاه شکاری اصفهان را منهدم کرده است.

ایران چنین حمله‌ای را تکذیب کرده و تاکید کرده ۳ کوادکوپتر در آن شب در اطراف اضفهان را با پدافند هوایی سرنگون کرده است. کوادکوپتر‌هایی که به گفته حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، شبیه اسباب بازی‌های کودکان است.

این حمله ادعایی ۵ روز پس از آن صورت گرفت که ایران در اولین عملیات نظامی مستقیم از خاک خود، حمله ترکیبی بی‌سابقه‌ای را با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل انجام داد و طی آن دستکم ۲ پایگاه نظامی و جاسوسی رژیم اسراییل در صحرای نقب و بلندی‌های اشغالی جولان را مورد اصابت قرار داد.

برخی از مقامات اسرائیلی دولت ایالات متحده را مسئول حمله ایران و همچنین تلاش برای محدود کردن هرگونه واکنش اسرائیل می‌دانند.

"اوحد تال"، عضو مجلس اسرائیل (کنست) از حزب صهیونیسم مذهبی در گفتگو با پایگاه خبری " JNS" در این باره گفت: "وقتی اولین کاری که جوبایدن پس از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل انجام می‌دهد این است که با نخست‌وزیر نتانیاهو تماس بگیرد و به او بگوید که آمریکا از پاسخ احتمالی اسرائیل حمایت نخواهد کرد، این دیگر حمایت از اسرائیل نیست. "

او در ادامه گفت: "پس فکر می‌کنم مشکل داریم. بخشی از دلیل اینکه ایران برای اولین بار در تاریخ مستقیما به اسرائیل حمله کرد - قبلا فقط از نیرو‌های نیابتی استفاده می‌کرد - به این دلیل است که دیدند دولت ایالات متحده از ما حمایت نمی‌کند و آن‌ها احساس کردند که شاید اسرائیل منزوی یا ضعیف است. "

دیگر خبرها

  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران