Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط یک مترو اصفهان هزینه شده و برای تکمیل تعداد رام‌های قطار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.

جواد شعرباف در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: عملیات اجرایی خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه قدس یا عاشق آباد امام خمینی(ره) تا ایستگاه دفاع مقدس به طول ۲۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه از سال ۸۰ آغاز شد.

وی افزود: فاز اول خط یک از ایستگاه قدس تا ایستگاه شهدا، فاز دوم از ایستگاه میدان شهدا تا ایستگاه تختی، مرحله اول فاز سوم حدفاصل ایستگاه تختی تا ایستگاه میدان آزادی و مرحله دوم فاز سه از ایستگاه آزادی تا ایستگاه مقدس تکمیل و مورد استفاده شهروندان قرار گرفت.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری هر ۱۵دقیقه یکبار است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با اضافه کردن تعداد رام‌ها همزمان با بازگشایی مدارس، سرفاصله زمانی حرکت قطار را به ۱۰ دقیقه کاهش دهیم.

وی ادامه داد: قطار شهری اصفهان روزانه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۱ شب به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

شعرباف گفت: در مراسم افتتاح رسمی خط یک که با حضور معاون اول رییس جمهور انجام می‌شود، این خط به صورت کامل بهره‌برداری و تمام ایستگاه‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک سرفاصله زمانی حرکت قطار به پنج دقیقه کاهش پیدا می‌کند تا سرویس‌دهی به شهروندان در کمترین زمان ممکن انجام شود، افزود: در حال حاضر ۱۲ رام قطار در اختیار سازمان قطار شهری است که پنج رام آن مورد استفاده و سه رام نیز مورد تست و آزمایش قرار گرفته که به زودی وارد خط می‌شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان اظهارکرد: قطار شهری اصفهان برای سرویس‌دهی مطلوب نیاز به ۲۸ رام دارد که امیدواریم با تامین مالی بتوانیم نسبت به خرید آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط یک مترو اصفهان هزینه شده است، افزود: برای تکمیل تعداد رام‌ها۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.

شعرباف تصریح کرد: در حال‌حاضر روزانه ۵۰ هزار نفر از قطار شهری اصفهان استفاده می‌کنند که این آمار همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته و سرفاصله زمانی حرکت قطارها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی امکان سرویس‌دهی شبکه‌های ارتباطی در ایستگاه‌های قطار شهری اصفهان برقرار خواهد شد تا شهروندان بیشتر برای استفاده از مترو راغب شوند.

مشاور عالی شهردار اصفهان کمبود منابع مالی برای تامین تجهیزات مورد نیاز قطار شهری و مباحث مربوط به میراث فرهنگی را از جمله دلایل تاخیر در اجرای خط یک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تجربیات زیادی در اختیار داریم که می توانیم از آنها در خطوط بعدی قطار شهری استفاده کرده و راحت‌تر بر مشکلات فائق آییم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان قطارشهری اصفهان یک شهر زیر شهر اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟