Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر دارویی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: اختلالات گفتار و زبان در هر سنی  افراد درگیر می‌کند اما اکثر مراجعان کودکان هستند که والدین در صورت اختلال رشدی کودکان از بدوتولد  باید هرچه زودتر  به کلینیک‌های گفتار درمانی مراجعه کنند  تا کودکان  از ابتدا واژگان صحیح را بیاموزند  و درگیر عوارض کمتری در سال‌های آتی زندگی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارویی اظهار کرد: در تمامی رشته‌های پزشکی و توانبخشی شناسایی و مداخله زود هنگام در درمان حائز اهمیت است و توصیه ما به والدین و مربیانی که شاهد اختلالات گفتار و زبان هستند این است که هرچه زودتر کودکان را  برای ارزیابی به کلینیک‌های گفتار درمانی ارجاع دهند  تا  با این مداخله زودهنگام  سهم اختلال رشدی گفتار و زبان  در سال های ورود به مدرسه و سال های بعدی کمتر شود.

لکنت زبان شایع‌ترین و شناخته‌ترین اختلال گفتار و زبان در سنین پایین

این متخصص گفتار درمانی اظهار کرد: لکنت زبان شایع‌ترین و شناخته‌ترین اختلال گفتار و زبان در سنین پایین است که بسیاری از کودکان را درگیر خود کرده است و اگر این اختلال به زودی تشخیص و درمان شود، فرد در سنین مدرسه مشکلات یادگیری نخواهد داشت و در سنین بزرگسالی نیز وضعیت خوبی  در برقراری ارتباط موثر، مهارت های ارتباطی و کلامی ، فراگیری آموزش ها و از همه مهمتر حفظ اعتماد به نفس در  جامعه خواهد داشت.

وی مهارت گفتار درمانگران در امر تشخیص  را گام اساسی در مداخله زودهنگام عنوان کرد و افزود: کلینیک‌های گفتار درمانی که با کودکان کار می‌کنند باید در محیطی آرام با حفظ آرامش کودک و تشویق وی گام‌به‌گام اختلالات گفتار و زبان را رفع کنند و با آگاهی بخشی به والدین برای ایجاد محیطی آرام، بدون استرس و تشویق‌های مؤثر، او  را در این عرصه کمک کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد:گفتار درمانی نه تنها  در سنین پایین بلکه در سنین بالاتر اثر بخش است که امیدواریم با شناخته شدن گفتار درمانی در نظام سلامت و روند درمان آن  شاهد فعالیت پررنگ‌تر خدمات توانبخشی در سیستم بهداشت و درمان کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود

 به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ گروه درمانی و مشاوره انفرادی «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» با شعار «همیشه با یک مشاور درد دل کن» برگزار می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، تست‌های روانشناسی، تست هوش کودکان (وکسلرویون) و... از جمله مشاوره‌های افرادی است که در «روانشناسی خودمانی» در نظر گرفته شده است.

ضمن آنکه در مباحث گروه درمانی نیز مهارت‌های زناشویی مشکلات زوجین، مهارت‌های فرزندپرروی، اضطراب کودکان و تربیت جنسی و... مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقمندان به منظور بهره‌مندی از مشاوره‌های انفرادی، گروهی و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های ۲۲۸۸۱۱۱۵ و ۱۶، ۲۲۸۸۶۰۴۲ تماس بگیرند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • زالو درمان می‌کند؟
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند