Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@02:06:08 GMT

آیا سه‌شیرها ضعف خلاقیت دارند ؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۳۰۵۱

آیا سه‌شیرها ضعف خلاقیت دارند ؟

تیم ملی انگلیس به ضربات ایستگاهی وابستگی زیادی دارد و این انگلیسی‌ها را نگران کرده. هواداران سه‌شیرها از خود می‌پرسند آیا باید از وابستگی بیش از حد تیم‌شان به ضربات ایستگاهی و شروع مجدد نگران باشند ؟  

به گزارش "ورزش سه"، حالا که از 64 مسابقه‌ی جام جهانی روسیه 60 مسابقه انجام شده، باید گفت از 157 گلی که تا حالا به ثمر رسیده، 68 گل از روی ضربات ایستگاهی بوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جام جهانی روسیه، جام ضربات ایستگاهی بوده. پس اگر تیمی که بیشتر از همه‌ از ضربات ایستگاهی و شروع مجدد سود برده توانسته به مرحله‌ی نیمه‌نهایی برسد نباید تعجب کرد. این تیم، انگلیس است. 


شاگردان گرت ساوت‌گیت 5 گل خود را روی کرنر و ضربات آزاد به ثمر رسانده‌اند که از این نظر بیشترین آمار تورنمنت است. آنها همچنین سه پنالتی به ثمر رسانده‌اند که باز هم بیشترین آمار تورنمنت است. انگلیس با این هشت گل صدرنشین جدول تیم‌هایی است که با استفاده از ضربات ایستگاهی گلزنی کرده‌اند. اما جالب اینجا است که از جام جهانی 1966 که پرتغال توانست به این آمار دست پیدا کند، دیگر هیچ تیمی نتوانسته در یک جام جهانی، این تعداد گل از روی ضربات آزاد به ثمر برساند. 


دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد موفقیت انگلیس در استفاده از ضربات ایستگاهی، قابل تکرار است. انگلیسی‌ها برای این منظور بسیار تلاش و برنامه‌ریزی کرده‌اند. گل دوم انگلیس به پاناما که توسط جان استونز به ثمر رسید به خوبی نشان داد سه‌شیرها روی این ضربات کار کرده‌اند و برنامه دارند. حرکت تک‌تک بازیکنان بلندقد انگلیس به سمت دروازه‌ی حریف، روی ضربات کرنر هم از یک برنامه‌ی کارشده خبر می‌دهد. اما چیزی که باعث می‌شود انگلیس بتواند در اجرای برنامه‌اش موفق باشد، مهره‌هایی است که در اختیار دارد. 


انگلیسی‌ها 59.7 درصد دوئل‌های هوایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند، آماری که از همه‌ی 31 تیم دیگر حاضر در جام جهانی بالاتر است. هری مگوایر عالی دفاع می‌کند ولی همانطور که در بازی با سوئد نشان داد، از نظر فیزیکی توان آن را دارد که در انتهای دیگر زمین هم برای حریف مشکلات بسیار بزرگی بیافریند. کیه‌ران تریپیه هم بهترین ارسال‌کننده‌ی سانتری است که انگلیس از زمان دیوید بکهام تا کنون داشته. 

 

تاکتیک و بازیکنانی که می‌توانند ضعف‌های متعدد انگلیس را بپوشانند. یکی از مهمترین ضعفهای انگلیس که از آغاز تورنمنت نگرانی‌هایی را در میان هواداران این تیم بوجود آورده بود، کمبود خلاقیت است. تا پیش از ضربه‌ی سر دله آلی در بازی با سوئد، انگلیسی‌ها در جام جهانی روسیه، تنها دو گل در جریان عادی بازی به ثمر رسانده بودند. آنهم دو گلی که هر دو در مقابل پاناما به ثمر رسیده بود و یکی از آنها با برگشت تصادفی توپ نصیب انگلیسی‌ها شده بود. 


یک مکتب فوتبالی می‌گوید فقدان یک هافبک خلاق در نهایت کار انگلیس را خواهد ساخت. برای مثال در منچسرسیتی، رحیم استرلینگ، داوید سیلوا و کوین دی‌بروینه را دارد که نقش هافبک‌های خلاق را به خوبی ایفا می‌کنند. در تاتنهام هم کین و دله آلی، کریستین اریکسن را دارند که یک‌تنه بار خلاقیت تیم را به دوش می‌کشد. بدون حضور چنین بازیکنی، گلزنی در جریان عادی بازی بسیار دشوار خواهد بود. 

 

ولی با توجه به اینکه ساوت‌گیت در تیمش بازیکنی با این خصوصیات ندارد، بعید به نظر می‌رسد او برای موفقیت به دنبال سناریویی مشابه سیتی و تاتنهام باشد. چرا که اگر هم به دنبال چنین سناریویی باشد بعید به نظر می‌رسد در به انجام رساندنش توفیقی حاصل کند. آن هم در زمانی که کرواسی منتظر انگلیسی‌ها هست تا شاخ غول را بشکند. آن هم درحالیکه حریف سه‌شیرها در مرحله‌ی نیمه‌نهایی، تا اینجا در مقابل حریفانش تنها یک نقطه‌ی ضعف نشان داده : دفاع در مقابل ضربات ایستگاهی. 

 

در بازی مرحله‌ی گروهی کرواسی و ایسلند، اینگاسون با پرتاب بلند یک اوت دستی دروازه‌بان کروات را وادار به دفع توپ کرد تا ایسلندی‌ها صاحب کرنر شده و از روی کرنر به گل دست یابند. در بازی با دانمارک هم کرواسی در اولین دقایق بازی، روی دفع ضربه‌ی اول دانمارکی‌ها ناکام ماند تا دانمارک به اولین گل بازی دست یابد. در بازی قبلی مقابل روسیه هم در وقتهای اضافه، ضربه‌ی آزاد روسیه به محوطه‌ی جریمه‌ی کرواسی، دفاع این تیم را کاملاً به هم ریخت تا فرناندوز با ضربه‌ی سر گل تساوی‌بخش تیمش را به ثمر برساند و بازی را به ضربات پنالتی بکشد.

 

اینها همه انگلیس را خوشبین کرده. شکی نیست که سه‌شیرها روی حرکات روان خود در یک‌سوم دفاعی حریف حساب ویژه‌ای باز خواهند کرد. استرلینگ می‌تواند با جذب کردن تمرکز مدافعین مستقیم خود، فضای کار را برای دیگر هم‌تیمی‌هایش فراهم کند. ولی انگلیسی‌ها اگر در تمرینات خود روی ضربات پنالتی تمرین  کنند، کار عاقلانه‌ای انجام خواهند داد. اما هیچ کدام از اینها جای سرمایه‌گذاری روی نقاط قوت اثبات‌شده‌ی تیم را نخواهد گرفت. چرا که تبحر انگلیسی در ضربات ایستگاهی و شروع مجدد می‌تواند برای رسیدن سه‌شیرها به فینال جام جهانی کافی باشد. 

 

منبع : دیلی میرر  

مترجم : آرش جلال منش

جام جهانی 2018 (روسیه) تیم ملی انگلیس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ضعیف کاسمیرو در ضربات پنالتی بازی کاونتری و منچستریونایتد / فیلم

کاسمیرو پنالتی اول منچستریونایتد را به وسط دروازه زد که با واکنش دروازه بان همراه بود.

دانلود (2MB)

دیگر خبرها

  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • ضربات پنالتی آخر بازی منچستریونایتد ۳ (۴-۲) ۳ کاونتری (جام حذفی انگلیس - 2023/24)
  • ضربه ضعیف کاسمیرو در ضربات پنالتی بازی کاونتری و منچستریونایتد / فیلم
  • منچستریونایتد حریف سیتی در فینال جام حذفی انگلیس شد
  • منچستریونایتد حریف من‌سیتی در فینال جام حذفی انگلیس شد
  • انگلیس در مدار استاندارد‌های دوگانه