Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@13:19:13 GMT

همدان| مراسم تشییع شهید سهراب‌لویی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۳۴۸۸

همدان| مراسم تشییع شهید سهراب‌لویی برگزار شد

مراسم تشییع و خاک‌سپاری شهید تازه تفحص شده "محراب سهراب لویی" برگزار شد. ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیش  از ظهر امروز همزمان با سالروز شهادت شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم تشییع و خاک‌سپاری شهید تازه تفحص شده محراب سهراب‌لویی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، جمعی از مسئولان و فرماندهان، رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در صحن مقدس امامزاده عبدالله (ع) همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: در زمان امام حسین(ع) یزیدیان آن زمان، واقعه کربلا را آفریدند و در زمان ما نیز صدام حسین، آمریکا، آل‌سعود و داعش آفریننده چنین مصیبتی هستند.

وی با بیان اینکه به فرموده امام(ره)  ملتی که جهاد و شهادت دارد اسارت ندارد عنوان کرد: در برخی کشورهای اسلامی شاهد هستیم که چگونه دشمنان به آن کشورها یورش برده و علاوه بر قتل و غارت   نوامیس آن‌ها را به اسارت می‌برند.

محمدی با اشاره به وقایع چند سال اخیر در سوریه و عراق  بیان کرد: ما امروز با حضور در مراسم تشییع این شهید از او قدردانی می‌کنیم و می‌گوییم از شما و تمامی شهیدان سپاس‌گذاریم که نگذاشتید در جنگ تحمیلی نوامیس ما به اسارت بروند.

وی با تشریح وقایع کربلا و مصائبی که بر خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) گذشت ابراز کرد: امروز ما شاهد بازگشت فرزندی پس از 32 گمنامی به آغوش پدر و مادرش هستیم فراقی که در طول این سال‌ها سبب شده مادر و پدر این شهید غم بسیاری را تحمل کنند.

پس از اقامه نماز و ادای احترام به مقام شامخ شهید محراب سهراب‌لویی پیکر مطهر این شهید از صحن مقدس امامزاده عبدالله(ع) تا پیاده راه میدان امام (ره) با نوای یا حسین یا زهرا ای اهل حرم میر و علمدار نیامد سقای حرم سید و سالار نیامد بر دست مردم شهیدپرور همدان تشییع شده و سپس در گلزار شهدای باغ بهشت همدان در کنار دیگر شهدای جنگ تحمیلی به خاک سپرده شد.

به گزارش تسنیم پیکر مطهر این شهید چندی پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  تفحص و از طریق آزمایشات دی ان ای شناسایی شد.

این شهید معزز از شهدای بسیجی لشکر 32 انصارالحسین(ع)  همدان است که در سال 65 در عملیات کربلایی 4 ردای سرخ شهادت را بر تن کرد.

انتهای پیام/ح

R41405/P1357/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: سیده زهرا حسینی مادر شهید ابراهیم ملک محمدی پس از تحمل سال‌ها فراق دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
عسگری افزود: پاسدار وظیفه شهید ابراهیم ملک محمدی ۲ آذر ۱۳۴۵ در فرادنبه متولد شد. دوران کودکی، ابتدایی و راهنمایی در روستای قدیم فرادنبه گذراند. دانش آموز سال سوم رشته علوم تجربی بود که به جبهه اعزام شد و۲۵ اسفند ۱۳۶۶براثر اصابت ترکش به پا‌ در عملیات والفجر ده در منطقه غرب استان کرمانشاه، استان سلیمانیه عراق، حوالی دربندیخان، ارتفاعات صعب العبور شاخ شاخ شمیران به شهادت رسید.
مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر فرادنبه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • فیلم/ کشف پیکرهای مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم