Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@05:13:40 GMT

بررسی ایجاد منطقه آزاد سیستان در دولت

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۴۵۲۵

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی یکشنبه شب در نشست شورای اداری منطقه سیستان در زابل افزود: توسعه سیستان را باید به صورت یکپارچه در نظر گرفت و بر همین اساس نیاز است تا سازمان عمران دوباره در این منطقه احیا شود. این سازمان به خوبی می‌تواند طرح‌های توسعه‌ای را برای کل منطقه سیستان اجرا و دنبال کند.

وزیر کشور با اشاره به ساماندهی مرزها گفت: در هیات دولت مصوب شد تا بازارچه‌های مرزی قانونمند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تصمیم بر این است که فعالیت‌های مرزی قانونی و نظارت شده انجام شود تا کرامت انسانی زیر سئوال نرود. وزیر کشور گفت: بدین منظور تخفیف تعرفه‌ای به میزان ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد. البته در نگاه ما در مرز باید فعالیت‌ها بر محور صادرات باشد.

وی با اشاره به مشکلات خشکسالی در منطقه سیستان گفت: این منطقه ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با یک کار جهادی می توان مشکلات این خطه از ایران اسلامی را برطرف کرد.اجرای طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری نوین دشت سیستان تا حدودی می‌تواند مشکلات این منطقه را برطرف کند.

وی تاکید کرد: توسعه سیستان را باید جدای از رودخانه هیرمند مدنظر قرار داد و برای آن برنامه ریزی کرد. ایجاد شهرک صنعتی مشترک میان ایران و افغانستان در منطقه سیستان باید پیگیری شود. ایجاد منطقه آزاد سیستان می‌تواند مشکلات این منطقه را تا حدودی برطرف کند و این مساله چندین بار در هیات دولت مورد بررسی قرار گرفته است. نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان ایجاد منطقه آزاد سیستان را پیگیری کنند تا به سرانجام خوبی برسد.

امام جمعه زابل نیز در این نشست گفت: سیستان اقیانوسی از استعدادهای بالقوه است که باید شناسایی و شکوفا شوند.

حجت الاسلام علی اکبر کیخا اظهار کرد: ریزگردها و خشکسالی تاکنون نتوانسته کمر سیستان را بشکند، اما سوء مدیریت ها و مدیریت های مثبت اما ناپایدار این اقدام را انجام داده است .

وی بیان کرد: ماندگاری مردم در سیستان حتی اگر هیچ کاری هم انجام ندهند، پدافند غیرعامل محسوب می شود. به همین سبب ضروریست برای نگه داشت مردم در منطقه اقدامات فوری انجام شود. امام جمعه زابل با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت مرز تصریح کرد: مرز سیستان گرفتار سوء مدیریت است.

وی بیان کرد: مافیای دام و سوخت مردم سیستان را درمانده و عاجز کرده است و باید برای این کار اقدام فوری انجام شود. حجت الاسلام کیخا ادامه داد: متاسفانه فقط یک عده افراد خاص از مزیت مرز بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه زابل گفت: ماهیانه ۲۰ میلیارد تومان درآمد مرزی سیستان است، اما با این همه در آمد حتی بزرگراه زابل - زاهدان در حال تبدیل شدن به آثار تاریخی است.

وی افزود: توریسم درمانی در سیستان یک ظرفیت است و باید از آن به خوبی استفاده

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مسلم مخفی در کارگروه سلامت شهرستان همدان با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او تأکید کرد: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد(ع) با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد