Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-08@23:29:09 GMT

تغییر شرایط تسهیلات مسکن شهر قیامدشت

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۴۶۱۰

پس از انتزاع قیامدشت از شهر تهران و تبدیل آن به شهری مستقل جزئیات تغییرات میزان «تسهیلات مسکن» بانک مسکن اعلام شد.
به گزارش صدای ایران شهر قیامدشت با توجه به جمعیت ساکن در آن و لحاظ ضوابط مربوط به تقسیمات کشوری، در گروه شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از انتزاع منطقه قیامدشت از شهر تهران و تبدیل آن به شهری مستقل، تسهیلات مسکن برای متقاضیان این منطقه که تاریخ سپرده گذاری از محل صندوق پس انداز مسکن یکم و حساب مسکن جوانان آنها بعد از یکم تیرماه 97 باشد با شرایط و ضوابط حاکم بر شهرهای با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر ، محاسبه و پرداخت می شود.
بر اساس ابلاغیه اداره کل امور مدیریت های شعب بانک مسکن با موضوع «اعطای تسهیلات مسکن در شهر قیامدشت» جزئیات نحوه پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان سپرده گذاری در این منطقه اعلام شد.
بر این اساس، در خصوص سپرده های صندوق پس انداز مسکن یکم و حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاحی قبل از تاریخ 97.4.1، سقف تسهیلات قابل پرداخت با همان شرایط و ضوابط قبلی (متناظر با شهر تهران) با رعایت 80 درصد ارزش ملک مطابق با نظر ارزیاب تعیین می شود.
اما سقف تسهیلات جهت حساب های تعهدی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم و حساب پس انداز مسکن جوانان، افتتاحی از تاریخ 97.4.1 و به بعد، به ترتیب با شرایط و ضوابط حاکم بر شهرهای با جمعیت کمتر از دویست هزار نفر/سایر شهرها تعیین می شود.
در خصوص پرونده های تسهیلاتی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، بدون سپرده و انواع تسهیلات تکلیفی دارای سقف های متفاوت متناسب با نوع شهر یا جمعیت شهرها، چنانچه درخواست متقاضی حداکثر تا قبل از تاریخ 97.4.1 در دفتر نامه های وارده شعبه یا سیستم اتوماسیون اداری ثبت و علی الحساب ارزیابی پرداخت شده باشد، این گروه از متقاضیان تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت خواهند داشت، نسبت به ثبت قطعی قرارداد با همان سقف های قبلی (متناظر با شهر تهران) اقدام کنند.
بر اساس این بخشنامه، در مواقعی که ثبت قطعی قرارداد منوط به تنظیم سند رهنی باشد، صدور پیش نویس تسهیلات حداکثر تا تاریخ 97.6.31 با احتساب مهلت یکماهه مندرج در پیش نویس بلامانع است.
در صورت اتمام مهلت یاد شده، بررسی مجدد درخواست متقاضیان مطابق با ضوابط و مقررات جاری صورت خواهد گرفت. همچنین در خصوص پرونده های تسهیلاتی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، بدون سپرده و انواع تسهیلات تکلیفی دارای سقف های متفاوت متناسب با نوع شهر یا جمعیت شهرها، چنانچه درخواست متقاضی در بازه زمانی تیر ماه سال جاری به شعبه ارائه شود، امکان مساعدت به مشتری وجود دارد.
همچنین در خصوص درخواست های واصله از ابتدای مرداد ۹۷ و به بعد، سقف تسهیلات به ترتیب با شرایط و ضوابط حاکم بر شهرهای با جمعیت کمتر از دویست هزار نفر تعیین می شود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران

در حال حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن:

در تهران ۲۰۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است.

نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، مطابق بخشنامه فروردین ماه امسال بانک مرکزی این تسهیلات مختص خانواده‌هایی است که از تاریخ اول فروردین ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند.

بر این اساس پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

طبق اظهارات ۳ روز قبل مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت پرداخت وام ودیعه با سود ۱۸ درصدی چندان مناسب نبوده و حدود یک میلیون نفر در صف دریافت تسهیلات مذکور قرار دارند.

سیداحمد خادمیان در این‌باره گفته بود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

از این تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها با ۴۴۵هزار و ۶۸ نفر (۳۰ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح نهضت ملی مسکن از اولویت های بانک مسکن در سیاست های اعتباری سال جاری است
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • سلیمانی: تاریخ انتخابات فدراسیون ژیمناستیک تغییر نمی‌کند/فدراسیون جهانی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد
  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان