Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفتار قدرت های جهانی در روابط بین دولت ها بر اساس سناریو های چندگانه از قبل طراحی شده صورت می گیرد

به گزارش صدای ایران دکتر غلامحسن تقی نتاج در میزگردی با عنوان ((تورم و رشد اقتصادی در سایه ی خروج آمریکا از برجام)) که با حضور صاحب نظران عرصه ی اقتصادی تشکیل شده بود، با اعلام مطلب فوق گفت: تمام رفتارهای قدرت های جهانی بر مبنای سناریو است و آنها در سی سال گذشته با شناسائی کانال های تنفسی ما نقشه ی راه خود را کامل تر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: باید بپذیریم که در یک فضای جنگی اقتصادی قرار داریم و رفتار طرف مقابل در گذشته نشان می دهد که مبتنی بر سناریو عمل می کند. آنها برای به زانو درآوردن کشور ما سناریو های مختلفی دارند بنابراین، ضرورت یک موقعیت فعالانه را نشان می دهد نه منفعلانه.
مدیرعامل بانک قوامین ادامه داد: آنها چه در زمانی که دولت های دموکرات در راس کار هستند و چه در زمان حاکمیت جمهوری خواهان، ابتکار عمل را در دست دارند از طرف دیگر چینش سامانه های سیاسی در کشورهای مختلف دنیا نیز در راستای اهداف بلندمدت سیاست های سلطه گرانه است که در یکصد سال گذشته پی گیری کرده اند و متاسفانه باید بپذیریم که تاکنون عملکرد آنها نیز موفق بوده است لذا در چنین شرایطی با حرکت های منفعلانه نمی توانیم به نتایج مطلوبی برسیم و نگاه ساده به محیط، منتهی به شکست خواهد شد.
وی این تصور که برجام بدون آمریکا نتایج موفق خواهد داشت را به خاطر همگرائی سیاسی بیشتر اروپا با آمریکا تصوری نادرست دانست و در عین حال گفت: نکته ای که به عنوان نقطه ی امید  می توان به آن نگاه کرد این است که آمریکا به طور صریح موضع خود را مشخص و تکلیف ما را معلوم کرد؛ چراکه طی این سالها نتیجه اش ضعیف شدن ما بود و مطمئناً در آینده، ادامه ی سیاست های منفعلانه در برجام بدون آمریکا به ضعف بیشتر ما منتهی خواهد شد.
این گزارش می افزاید، مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به منافع مشترک اتحادیه ی اروپا و چین و سایر کشورها با آمریکا گفت: نباید انتظار داشته باشیم که آنها به سمت ما بیایند ولی به عنوان شرط اول در این مقابله باید قبول کنیم که رفتار منفعلانه را تغییر دهیم.
وی گفت: ما در حال جنگ اقتصادی هستیم اما هنوز این تغییر اتفاق نیفتاده و کماکان چه در دولت اصولگرایان و چه دولت اصلاح طلبان به سمت رفتار فعالانه حرکت نکرده ایم و با ارائه ی این شرایط قطعاً رشد اقتصادی، تورم و سایر شاخص های اقتصادی کشوردچار مشکل خواهد شد.
دکتر تقی نتاج شرایط کشور را در سال های اجرای برجام بدتر از گذشته ندانست و گفت: ما استفاده هائی نیز کرده ایم ولی از این شرایط بهره ی کافی را نبردیم. به اعتقاد وی ما می توانستیم به صورت کنترل شده از ناحیه ی طرف مقابل منابعی را به شکل کالاها و خدمات سرمایه ای تامین کنیم اما با استفاده از این شرایط خود را برای آینده تجهیز نکردیم.
بنابراین گزارش، متن کامل مسائل مطروحه در این میزگرد در شماره 152 دو ماهنامه ی ((تازه های اقتصاد)) در صفحات 94 و 95 در دسترسی علاقه مندان می باشد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک بانک قوامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد

با مصوبه هیئت‌مدیره بانک سینا، علی ابدالی به عنوان سرپرست جدید بانک سینا منصوب شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال 78 در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و ‌توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌و‌کار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از50 مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه + فیلم
  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران