Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:32:12 GMT

مواضع ترامپ در قبال تغییرات آب و هوایی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۴۷۶۸

گروهی از پژوهشگران انگلیسی در نامه‌ای به ترزا می‌ نوشتند رئیس‌جمهور آمریکا با نادیده گرفتن تغییرات آب و هوایی، امنیت ملی انگلیس را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله‌ای با عنوان «کارشناسان تغییرات آب و هوایی: دونالد ترامپ امنیت ملی انگلیس را در معرض خطر قرار داده است» نوشت: گروهی از کارشناسان و پژوهشگران انگلیسی در نامه‌ای سرگشاده از ترزا می‌، نخست وزیر این کشور، خواستند تا طی سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به لندن، وی را بر سر موضوع تغییرات آب و هوایی به چالش بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از یکصد نفر از کارشناسان و پژوهشگران سراسر انگلیس در نامه‌ای به ترزا می‌ نوشتند ترامپ با نادیده گرفتن تغییرات آب و هوایی و امکان ادامه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، در واقع امنیت ملی انگلیس را در معرض خطر قرار داده است.

پژوهشگران انگلیسی در نامه خود تاکید کردند انتظار می‌رود انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از بخش انرژی آمریکا طی دو سال آینده به طور قابل توجهی افزایش یابد و از آن جا که آمریکا دومین کشور بزرگ منتشر کننده گاز‌های گلخانه‌ای است، سیاست ترامپ در نادیده گرفتن موضوع تغییرات آب و هوایی، امنیت ملی و منافع انگلیس را در خارج از این کشور در معرض خطر قرار داده است.

انگلیس در حال حاضر به شدت تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار دارد و سواحل این کشور طی سال‌های اخیر آب و هوای به شدت گرم و غیرقابل پیش بینی داشته است.

۱۳۵ کارشناس امضاکننده این نامه در ادامه به «راهبرد امنیت ملی و بازبینی امنیتی و دفاعی راهبردی» دولت انگلیس به عنوان سندی دال بر تهدید تغییرات آب و هوایی اشاره کردند. این سند در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و در آن تغییرات آب و هوایی به عنوان «یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بلند مدت برای آینده سیاره زمین» توصیف شده است.

ترامپ سال ۲۰۱۷ کشورش را از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس خارج و ادعا کرد این توافقنامه برای آمریکا بسیار ناعادلانه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون