Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مکاتبه با روئسای کمیته امداد و سازمان بهزیستی شیوه نامه اجرایی ماده 4ایین نامه اجرایی تبصره 14 قانون بودجه سال 97 کشور را ابلاغ کرد.

بر اساس این شیوه نامه اجرایی که خطاب به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سازمان بهزیستی و کمیته امداد میباشد، آمده است، در اجرای ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه، به منظور ترمیم مستمری خانوارهای تخت پوشش دستگاههای حمایتی تا مبلغ 45.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

500 میلیارد ریال از محل ردیف 3 جدول مصارف هدفمندی تبصره 14 به صورت ماهانه توسط سازمان به دستگاههای حمایتی ابلاغ و تخصیص می‌یابد.

از این مبلغ سهم کمیته امداد 34.370 میلیارد ریال و سهم سازمان بهزیستی 11.130 میلیارد ریال می‌باشد.

همچنین در مکاتبه رئیس سازمان برنامه و بودجه با رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها آمده است، ترتیبی اتخاذ شود تا پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در تیرماه بر اساس شیوه نامه مذکور انجام شده و ما به التفاوت سه ماه اول سال نیز پرداخت شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بودجه قانون پوشش جدول برنامه و بودجه هدفمندی یارانه بودجه بهزیستی جدول کمیته امداد هدفمندی یارانه ها پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»

در جلسه بررسی فرایند اجرایی طرح ملی «خانواده میزبان» که به بررسی فرایند و روند اجرایی طرح ملی میزبان اختصاص داشت، معاونت سلامت اجتماعی گزارشی از نحوه اجرای این طرح پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی طرح توسط وزارت دادگستری ارائه داد.

بر اساس گزارش این معاونت تا کنون ۸۷ کودک در ۱۳ استان اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، تهران، قزوین، اصفهان، خوزستان، کرمان، مازندران، کرمانشاه، سمنان، مرکزی و همدان وارد خانواده میزبان شده‌اند.

همچنین بیش از ۶۰۰ خانواده جهت حضور کودکان در خانواده خود ثبت نام نموده اند. صلاحیت این خانواده‌ها در کارگروه‌های شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن با طی کردن دوره آموزشی، در صورت آمادگی میزبان، کودکان به صورت موقت تا زمان تعیین تکلیف آنان برای ورود به خانواده دائمی خود (بازپیوند به خانواده زیستی، نگهداری در خانواده خویشاوندان و یا فرزندخواندگی) به عنوان مهمان در خانواده میزبان حضور خواهند داشت.

در این جلسه رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن بررسی مستندات و گزارشات گفت: انتخاب خانواده شایسته برای فرزندان سازمان و همچنین انتخاب موسسات خانواده محور حائز صلاحیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از سوی ستاد و استان‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: خانواده‌هایی که این کودکان به آنان سپرده می‌شود باید از شایستگی و صلاحیت کامل برخوردار باشند و نظارت لازم و کافی بر این امر صورت پذیرد.

علی محمد قادری ضمن تاکید بر اهمیت ویژه این طرح و لزوم حضور کودکان در خانواده‌ها بجای نگهداری در مراکز نگهداری بر اساس تعالیم اسلامی و ملی، گفت: باید روند اجرایی مرحله به مرحله طرح در جلساتی ماهیانه متشکل از نمایندگان حوزه‌های اجرایی و نظارتی سازمان مورد بررسی قرار گیرد و گزارش جزئیات به وی ارائه شود.

لازم به ذکر است این طرح که به دنبال اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

این طرح تکمیل کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است. در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تا ۲۰۰ سال پیش هیچ کودک فاقد سرپرستی در مرکز شبانه روزی نگهداری نمی‌شد. جای این کودکان در خانواده خویشاوندان بود. اما به مرور با گسترش شهرنشینی و ورود الگوی غربی، مراکزی با نام دارالایتام که سپس به یتیمخانه و پرورشگاه تغییر نام یافت در کشور راه اندازی شد و گسترش یافت.

اجرای طرح خانواده میزبان مکملی برای بازپیوند کودکان به خانواده، ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است و یک مرحله دیگر از ورود کودک به مراکز نگهداری شبانه روزی جلوگیری می‌نماید. این طرح جایگزین طرح فرزندخواندگی نیست و شیوه جدیدی از فرزندپذیری برای بهره مندی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر از نعمت خانواده است.

این طرح به ویژه برای حضور کودکان نیازمند مراقبت ویژه که اقبال کمتری برای حضور در فرزندخواندگی دارند، حائز اهمیت است. خانواده‌های متقاضی می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود