Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر درباره ملغی شدن قانون حجاب اجباری برای توریست‌هایی که به ایران می‌آیند در مناطق آزاد؛ من اگر این مسئله فرهنگ‌سازی شود که مردم بتوانند این مسئله را هضم کنند، قابل انجام است/ همانطور که ما به کشورهای دیگر می‌رویم و طبق قوانین خودمان عمل می‌کنیم، باید به توریست‌ها هم اجازه داده شود در کشور ما طبق قوانین خودشان عمل کنند

ایران آنلاین /  یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: توریست‌ها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به اینکه برخی اخیرا مطرح می‌کنند قانون حجاب اجباری برای توریست‌هایی که به ایران می‌آیند در مناطق آزاد ملغی شود، گفت: به نظر من اگر این مسئله فرهنگ‌سازی شود که مردم بتوانند این مسئله را هضم کنند، قابل انجام است، همانطور که ما به کشورهای دیگر می‌رویم و طبق قوانین خودمان عمل می‌کنیم، باید به توریست‌ها هم اجازه داده شود در کشور ما طبق قوانین خودشان عمل کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه باید به توریست‌ها گفته شود فرهنگ ایران مذهبی است اما اجباری در اجرای آن برای شما نیست، اظهار داشت: توریست‌ها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: فقه ما با مسیحیان در مواردی همچون معاملات مغایرت‌هایی با یکدیگر دارند اما احکام فقه و حتی ازدواج آنها برای ما محترم است.

غرویان در پاسخ به این سوال که آیا این قانون در خصوص توریست‌های کشورهای مسلمانی مثل ترکیه که حجاب در آنها اجباری نیست، هم قابل اجرا است یا خیر گفت: این مباحث جنجالی است که باید به مجلس برود و باید صاحب‌نظران هم در خصوص آن نظر بدهند، اما به نظر من بهتر است، این مسئله را به اختیار خود توریست‌ها بگذاریم.

وی گفت: برای عملی کردن این مباحث باید همواره آنها را در جامعه مطرح کنیم. باید بدانیم که نمی‌توانیم احکام فقهی خود را بر توریست‌ها الزام کنیم. صاحب نظران باید در این خصوص به صورت منطقی سخن بگویند تا به مرحله تصمیم و قانون برسد./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرشته‌های روی زمین در این مراسم که در فضایی روح‌بخش و بانشاط برگزار شد؛ آغاز فصل عبادت و بندگی خود را جشن گرفتند.

در این مراسم احکام و تکالیف شرعی به دانش آموزان یادآوری و تعلیم داده شد.

هدف از برگزاری این مراسم تشویق، آشنایی و انس هر چه بیشتر نوجوانان با مسائل، احکام و آموزه‌های دینی در فضایی شاد و خاطره انگیز بود.

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت