Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اردبیل با همکاری خانه مطبوعات استان اردبیل و اداره کل ارشاد استان با محوریت حمایت از کالای ایرانی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود. ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نورعلیپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اردبیل با همکاری خانه مطبوعات استان اردبیل و اداره کل ارشاد استان و حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با محوریت حمایت از کالای ایرانی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که این جشنواره همزمان با روز خبرنگار در مردادماه امسـال برگزار می‌شود افزود: افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اولویت اساسی ما است و به همین منظور از کلیه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان و اصحاب مطبوعات، خبرگزاری‌های فعال و پایگاه‌های خبری استان برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: از مهم‌ترین اهداف جشنواره می‌توان به ارج نهادن به تلاش فعالان حوزه اطلاع‌رسانی استان و ایجاد انگیزه برای استمرار فعالیت‌ها، فراهم آوردن زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی در استان، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها، احیای ارتباط سازنده سازمان‌ها و نهادها با اصحاب رسانه استان و نقش آفرینی جامعه خبری استان اردبیل در معرفی کالای ایرانی اشاره کرد.

نورعلیپور بیان کرد: این جشنواره شامل دو قسمت بخش اصلی با محورهای سرمقاله و یادداشت، گزارش و مصاحبه و  عکس و بخش ویژه با محورهای حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در جشنواره تصریح کرد: آثار ارسالی باید از تاریخ اول فروردین‌ماه 1396 تا 20 تیرماه 1397 در مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز از وزارت ارشاد منتشر شده باشد و کلیه مطبوعات محلی و سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل، امکان شرکت در جشنواره را دارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: در بخش نشریات سراسری در صورتی که اثری در صفحات سراسری ارائه شود، باید بازتاب رویدادهای استان در گستره سراسری باشد اما در ضمائم استانی همچون مطبوعات محلی رفتار خواهد شد و آثار و مطالب بدون نام و امضاء و با امضاء مستعار پذیرفته نمی‌شوند و مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

نورعلیپور تصریح کرد: پایگاه‌های خبری شرکت‌کننده باید تصویر مجوز خود را نیز ارسال کرده و  هر فرد حداکثر با ارائه سه اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند و محورهایی که تعداد افراد شرکت کننده آن، کمتر از 10 نفر باشد در محور دیگری ادغام می‌شود.

وی گفت: در هر محور 3 اثر حائز رتبه‌های نخست تا سوم  به صورت مجزا شامل مطبوعات محلی، مطبوعات سراسری و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تجلیل می‌شوند و در بخش ویژه 3 اثر حائز رتبه‌های نخست تا سوم برای کلیه شرکت‌کنندگان تجلیل می‌شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل بیان کرد: به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای اصحاب رسانه استان اردبیل اعضای هیئت مدیره خانه و بازرسان اعلام آمادگی کردند تا اثری را به جشنواره برای داوری و انتخاب ارسال نمی‌کنند.

نورعلیپور با اشاره به این که جوایز هر بخش و محور با تعیین کمیته اجرایی جشنواره به‌زودی اعلام می‌شود بیان کرد: داوری جشنواره نیز به این شکل است که اسامی هیئت داوران پس از انتخاب به اطلاع و تأیید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و اداره کل ارشاد استان اردبیل می‌رسد و رسیدگی به آثار دریافتی دو مرحله‌ای و صرفاً توسط داوران جشنواره خواهد بود و اعضای هیئت داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را ندارند و  زمان داوری آثار از 27 تیرماه تا 5 مرداد ماه امسال است و برگزیدگان در اختتامیه معرفی می‌شود.

وی با بیان زمان و نحوه ارسال آثار نیز تصریح کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید حداکثر تا تاریخ 25 تیرماه 97 با مراجعه به خانه مطبوعات استان اردبیل و یا ارسال پستی، آثار خود را تحویل دبیرخانه داده و در صورت تمایل رسید دریافت کنند و به هر شرکت کننده باید اصل اثر، فایل وورد اثر، فرم مشخصات برای هر اثر، لوگوی نشریه یا خبرگزاری، یک قطعه عکس و مجوز وزارت ارشاد را تحویل دبیرخانه دهد.

نورعلیپور افزود: شرکت‌کنندگان در بخش عکس علاوه بر ارائه مدارک باید اصل عکس‌های خود را بدون انجام جلوه‌های ویژه در قالب یک حلقه لوح فشرده تحویل یا ارسال کنند در صورتی که اثری فاقد مدارک پیوستی ردیف‌های فوق باشد از راهیابی به مرحله داوری بازخواهد ماند.

وی گفت: فراخوان و فرم شرکت در جشنواره از سایت خانه مطبوعات به آدرس: www.khanehmatbooat.ir  قابل دریافت است و زمان و مکان برگزاری اختتامیه  17 مردادماه 1397 همزمان با روز خبرنگار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه اردبیل، چهارراه حافظ، خیایان آذربایجان، جنب پارک آذربایجان، خانه مطبوعات استان اردبیل مراجعه کرده و با شماره تلفن 33726255 تماس حاصل کنند.

نورعلیپور با اشاره به برگزاری مسابقات دارت خبرنگاران استان اردبیل در بخش بانوان و آقایان گفت: نفر نخست شهناز سامی از پیام سبلان، نفر دوم رحیمه شاکر از ولایت سبلان و پروین حسینی از محراب ما در بخش بانوان و نفر نخست رسول بخشی‌زاد از نوید سحر، نفر دوم هادی امیری از روابط عمومی هیئتو نفر سوم بهروز گنجی از کیهان بودند.

وی بیان کرد: مسابقات تیراندازی گرامیداشت هفته المپیک و رسانه نیز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و در بخش آقایان محمدرضا فرض اللهی از تسنیم،  بهروز گنجی از کیهان و سجاد ناصرآزاد از آسمان اردبیل در بخش آقایان و لیلا سعادتی از آزنا،  رحیمه شاکر از ولایت سبلان و سمیه بخشنده از قلم اردبیل در بخش بانوان به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

نور علیپور با اشاره به این که در آستانه روز خبرنگار, خانه مطبوعات استان اردبیل در نظر دارد مسابقات جشنواره ورزشی خبرنگاران استان را در دو رشته فوتسال فقط آقایان و شطرنج بانوان و آقایان برگزار کند گفت: از همکاران علاقه‌مند دعوت می‌شود نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند که زمان ثبت نام مسابقات فوتسال از تاریخ 18 لغایت 25 تیرماه است که هر تیم شامل حداقل 8 و حداکثر 10 نفر فقط خبرنگار و مسابقات شطرنج نیز از تاریخ  18 لغایت 25 در بخش آقایان و بانوان برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ح

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد

پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری در اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور در قالب "کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله العظمی خامنه‌ای" که در سالن همایش‌های دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور اساتید معارف اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم، گفت: تربیت فضلا و دانشمندان و اساتید معارف اسلامی، تربیت محقق و تدوین متون دروس معارف اسلامی یکی از رسالت های مهم دانشگاه معارف اسلامی است.

وی بررسی و تبیین اندیشه های اندیشمندان متصل به سرمنشاء نورانی قران را از رسالت های دانشگاه معارف اسلامی برشمرد و افزود: یکی از جدی ترین مطالبات اساتید و دانشجویان از این مجموعه این است تا راه را برای معارف قران در فضای دانشگاه هموار سازیم.

شاکری به نقش آفرینی های دانشگاه معارف اسلامی در بسط و نشر معارف قرانی به فضای دانشگاه اشاره و کرد و گفت: از 200 مقاله ارسالی به دبیرخانه پنجمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه‌ای بیش از 70 مقاله به عنوان مقالات برتر اساتید معارف انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گزارشی از رونمایی از کتاب 5 جلدی آثار فاخر پنجمین اجلاسیه ارائه کرد و افزود: در این دور از اجلاسیه پنل های تخصصی متعددی از جمله کمیسیون معارف قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن نوین، انقلاب اسلامی و مبانی نظری نظام اسلامی در قالب کمیسیون های تخصصی ارائه خواهد شد.

وی بر اهمیت تداوم ارتباط مستمر با قران تاکید و بیان کرد: اساتید معارف باید در کنار ارتباط عمیق تر مبتنی بر تدبر، انس با قران را با محوریت تامل بر آیات در دستور کار قرار داده، معارف قرانی را استخراج کرده و ناظر به نیازهای اجتماعی در اختیار تنوع مخاطبانی قرار دهند.

شاکری با تاکید بر لزوم راهبری جامعه بر اساس اندیشه های قرآن محور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی محور تمام مباحث و رویکردهای خود را در سیر مراحل تمام زندگی بر محوریت قران ترسیم کرده‌اند؛ امیدواریم بتوانیم اندیشه های ناب را در فضای دانشگاهی بسط و نظر داده، مطلعی بر نشر معارف قرانی در حوزه های تخصصی باشد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش