Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:11:42 GMT

موسسات خیریه پناهگاهی برای کودکان بی‌سرپرست گیلانی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۵۳۴۶

موسسات خیریه پناهگاهی برای کودکان بی‌سرپرست گیلانی

‍‍‍‍‍‍

موسسات خیریه یکی از مراکزی است که می‌تواند پناهگاه مناسبی برای ادامه زندگی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست باشد و آینده آن‌ها را تغییر دهد. ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، موسسات خیریه همواره پناهگاهی مناسب برای ادامه زندگی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند و می‌توانند نقش موثری در تغییر مسیر زندگی آن‌ها ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استان گیلان یکی از استانی‌هایی است که خیرانی فراوانی در آن وجود داشته که در حوزه حمایت و نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست فعالیت می‌کنند؛ در این گزارش با یکی از این خیران گفت‌و‌گو می‌کنیم.

اسماعیل پوروطن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرانزلی با اشاره به آغاز به کار موسسه خیریه خود از سال 89 اظهار داشت: این موسسه در منطقه "طالب‌آباد بندرانزلی" و در ساختمانی سه طبقه شروع به‌کار کرد.

این خیر گیلانی با بیان اینکه در این مرکز انواع امکانات و خدمات آموزشی و تفریحی در اختیار کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست قرار می‌گیرد گفت: توانمندسازی و پرورش استعدادهای این کودکان از جمله اهداف ایجاد این مرکز بود.

پوروطن کودکان را سرمایه‌های اصلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: در این موسسه به غیر از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان سرطانی زیر 15 سال نیز خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی ضمن تشریح دیگر خدمات این مرکز خاطرنشان کرد: در این مرکز از کودکانی که خانواده‌های آن‌ها توانایی تامین نیازهای مالی آن‌ها را نیز ندارند حمایت می‌شود به گونه‌ای که بتوانند در کنار خانواده خود زندگی کرده و هزینه‌های آنان را موسسه متقبل شود.

این خیر گیلانی تلاش برای تغییر زندگی کودکان کار را یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این مرکز خیریه دانست و تصریح کرد: من 14 سند خانه دارم که در اختیار دادستانی قرار دادم تا از زندان رفتن کودکان زیر 15 سال جلوگیری کنم.

به گزارش تسنیم قطعاًٌ راه‌اندازی چنین مراکزی می‌تواند علاوه بر کمک به تغییر آینده کودکان معصوم، سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین تربیت افرادی باشد که در آینده برای کشور و جامعه خود مفید واقع شوند.

انتهای پیام/ح

R7877/P1357/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش مشرق، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)