Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@20:19:37 GMT

(فیلم) ماجرای فتح یک و نیم روزه دماوند توسط سالاروند با دو پای مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۵۴۳۰

(فیلم) ماجرای فتح یک و نیم روزه دماوند توسط سالاروند با دو پای مصنوعی

سجاد سالاروند، ورزشکار و کوه نورد با انگیزه ای است که علی رغم از دست دادن دو پا، توانست با دو پای مصنوعی قله دماوند را فتح کند. 

سالاروند در گفت و گو با خبرنگار صدای ایران با بیان اینکه وی طی یک حادقه تصادف در اول فروردین 95 دو پای خود را از دست داده است، گفت: پزشکان من معتقد بودند بعد از این حادثه حداقل یکسال زمان لازم است که من بتوانم به عرصه زندگی برگردم و بالتبع درباره ورزش و کار این زمان طولانی تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کوهنورد با انگیزه افزود: اما من 15 ماه بعد از آن حادثه توانستم در مدت یک و نیم روز قله دماوند را فتح کنم که چنین زمان کوتاهی برای فتح قله برای کوه نوردان بدون معلولیت زمان عادی محسوب می شود.  

سالاروند با بیان اینکه این فتح به عنوان رکورد سوم در میان کوه نوردان دارای معلولیت در جهان ثبت شده، افزود: این موفقیت مرهون حمایت خانواده و دوستان و نیز پزشکان و مهندسان فنی و ارتوپدی کشورمان است که با طرحی مناسب کاری کردند که من بتوانم روی پای ایرانی خود بایستم. 

سالاروند همچنین خاطر نشان کرد علاقه مند است که قله اورست را نیز فتح کند که در این صورت سومین ورزشکار دارای معلولیت در دنیا خواهد بود که موفق به فتح این قله شده است.

در ادامه مشروح گفت و گوی تصویری خبرنگار صدای ایران را با سجاد سالاروند کوه نورد کشورمان از نظر می گذرد:  

 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: فتح دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران؛ مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ایین آغاز زندگی مشترک این دو زوج گفت: بسترسازی برای آغاز زندگی مشترک برای همه گروه‌های جمعیتی و سنی از جمله افراد دارای معلولیت از موضوعاتی است که این اداره کل در شهرداری تهران دنبال می‌کند. 

حمید صاحب با بیان اینکه در سال گذشته از سوی یکی از مجموعه‌های مرتبط با حوزه ناشنوایان جشن ازدواج برای ۵۰ زوج برگزار شده است، افزود: در سال جاری تسهیل گری ازدواج با استفاده از مشوق‌هایی که در قانون پیش بینی شده است در دستور کار قرار دارد و امیدواریم امسال شاهد اجرای مراسم پیوند زوجین جوان دارای معلولیت بیشتری با یکدیگر باشیم.

به گفته وی، با همکاری تشکل‌های مرتبط با حوزه افراد دارای معلولیت جشن ازدواج برای گروه‌های مختلف معلولیت برگزار شود. 

در این آیین که با حضور گسترده شهروندان برگزار شد، خطبه عقد این زوجین جاری و هدایایی به انان اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند