Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  از سوی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز سمینار یک روزه‌ایبا هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه نقشه‌برداری مغز برای دانش‌آموزان برگزیده کشوری مسابقه دانش‌مغز (Brain Bee) برگزار شد.

در این سمینار 22 دانش‌آموز سراسر کشور که توانسته بودند به مرحله کشوری مسابقه (Brain Bee)  راه یابند، حضور داشتند و در آن با مقدمات تئوری و عملی سیستم‌های سیگنال‌های مغزی EEG، fNIRS، تحریک الکتریکی و مغناطیسی مغزی tES، TMS و تصویربرداری مغزی fMRI، MRI آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسابقه دانش‌آموزی دانش مغز (Brain Bee) با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هرساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.

این مسابقات در بیش از 150 مرکز و 30 کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان مسابقات کشوری، هرساله در یک نقطه از دنیا گردهم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در ایران نیز این مسابقات از سال 1393 هرساله زیر نظر انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با شرکت دانش‌آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران دانش آموزان رقابت فناوری مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • آشنایی با خانم معلم نخبه پژوهشی دامغانی
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن