Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، روزنامه آمريکايي وال استریت ژورنال در گزارشی، مذاکرات هسته ای بین آمریکا و کره شمالی را بررسي کرد و نوشت: سرنوشت مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته ای کره شمالی در پی سفر پمپئو با تردیدهایی مواجه شده است. در این گزارش به قلم جسیکا دوناتی و اندرو جونگ آمده است: در پی دیدار آخر هفته مایک پمپئو از پیونگ یانگ و متهم شدن آمریکا به در پیش گرفتن "تاکتیک های گانگستری" و افزایش "خطر جنگ" مسیر پیش روی مذاکرات با کره شمالی مبهم به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


­پمپئو این مذاکرات را به شدت متفاوت توصیف و اعلام کرد دو طرف "مذاکراتی با حسن نیت و سازنده برگزار کردند که طی روزها و هفته های پیش رو ادامه خواهد یافت." او روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در توکیو گفت: "اگر این مطالبات گانگستر مآبانه است، پس جهان گانگستر است."
وي افزود: مذاکرات در ارتباط با موضوعات کلیدی از قبیل جدول زمانی برای خلع سلاح هسته ای و گام های قاطعی که کره شمالی می تواند برای متعهد نشان دادن خود به این فرایند بردارد، با پیشرفت هایی همراه بوده است.
روایت های متفاوت نشان دهنده دشواری تبدیل هدف کلی خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره، که از نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور به دست آمد، به اقدامات معین و ملموسی است که برای هر دو طرف قابل پذیرش باشد. دولت ترامپ می خواهد کره شمالی از برنامه هسته ای خود دست بر دارد و این در حالی است که وی در تلاش برای کاهش تحریم هایی است که اقتصاد اين کشور را متزلزل کرده است. کیم جونگ اون رئيس کره شمالي همچنین می کوشد آنچه را تهدید ناشی از حضور نظامی آمریکا در کره جنوبی برای کشورش می خواند، کاهش دهد.
مقاماتی که پیشتر در مذاکرات با کره شمالی دخیل بودند اعلام کردند این بن بست یک تاکتیک آشنا در مذاکرات است که پیونگ یانگ بر اساس آن می کوشد کنترل این روند را در دست گیرد. از این حیث، این موضوع سبب ارسال یک پیام واضح در این باره می شود که کره شمالی بدون گرفتن امتیازات قابل توجه از آمریکا اقدام نخواهد کرد.
جوزف یون نماینده ویژه سابق آمریکا در امور سیاسی کره شمالی در وزارت امور خارجه آمریکا -که اوایل امسال بازنشسته شد- گفت: " سرعت مذاکرات و گفتگوها از سوی کره شمالی دیکته می شود."
این نخستین بار نیست که کره شمالی از زمان آغاز مذاکرات با دولت ترامپ، برای به دست آوردن اهرم فشار علیه آمریکا حمله ور می شود. پیونگ یانگ در آستانه برگزاری رزمایش نظامی آمریکا با کره جنوبی بیانیه ای شدید اللحن صادر کرد که سبب شد ترامپ از نشست سنگاپور کنار بکشد اما در نهایت بر اساس برنامه ریزی ها در این نشست حضور یافت.
اما مسیر هسته ای پیش روی مذاکرات به صورت موثری مسئولیت را در ارتباط با تعیین اتفاقاتی که در آینده رخ می دهد -از جمله آیا باید تحریم ها را برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی افزایش داد- بر عهده کاخ سفید قرار می دهد. همچنین این کاخ سفید است که باید تعیین کند آیا باید در مسیر سخت گیرانه تری گام بردارد یا خیر.
یون گفت: "فکر نمی کنم این پایان کار باشد. این موضوع از سوی رئیس جمهور ترامپ تعیین می شود."
کاخ سفید درخواست ها را در ارتباط با اظهار نظر در این باره به وزارت امور خارجه ارجاع داد که به سخنان اخیر پمپئو اشاره کرده است.
موضوعات مرتبط روی میز از قبیل بازگرداندن سریع بقایای نظاميان آمریکایی کشته شده طی جنگ کره در سال های هزار و نهصدو پنجاه تا پنجاه و سه، نابود کردن تأسیسات تولید تسلیحات در کره شمالی و سرعت خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره در پی "تأسف بار" توصیف کردن نشست های پمپئو از سوی کره شمالی با دشواری هایی مواجه شده است.
در این بیانیه آمده است: "طرف آمریکایی تنها با مطالباتی یکجانبه گرایانه و گانگسترمآبانه در ارتباط با خلع سلاح هسته ای در نشست حاضر شد." این بیانیه همچنین می افزاید: "همه این مسائل مغایر با روح نشست و مذاکرات سنگاپور است. ما اعتماد خود را به رئیس جمهور ترامپ حفظ می کنیم."
پمپئو در آستانه سفر به کره شمالی اعلام کرد هدف او ارائه جزییات مرتبط با توافق هسته ای امضا شده در سنگاپور است از قبیل جدول زمانی و گام های کلیدی که این موضوع شامل تاریخ ارائه فهرست دارایی های هسته ای پیونگ یانگ و دیگر تسلیحات کره شمالی می شود. پس از این نشست و بیانیه صادر شده از سوی پیونگ یانگ، او موضعی سخت گیرانه تر اتخاذ و اعلام کرد آمریکا در حال اعمال "فشار حداکثری" بر کره شمالی است.
ترامپ ماه گذشته به منظور جلوگیری از تحریک کیم از عبارت "اعمال فشار حداکثری" استفاده و اذعان کرد چین مانند گذشته در حال اجرای تحریم های اقتصادی نیست.
پمپئو روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: "تحریم ها همچنان به قوت خود باقیست و ما همچنان به اجرای آنها با توان زیاد ادامه می دهیم."
پیونگ یانگ همچنین تصمیم اخیر واشنگتن را برای لغو رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی کم اهمیت نشان داد. در حالی که آمریکا این اقدام را "یک امتیاز بزرگ" توصیف کرد، اما کره شمالی اعلام کرد این اقدام با برچیدن برگشت ناپذیر تأسیسات هسته ای پیونگ یانگ قابل مقایسه نیست.
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی رویکرد مثبت خود را در ارتباط با خلع سلاح هسته ای کره شمالی حفظ کرد. سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد، بر این باور است که ترامپ و کیم با مشکلات متعدد موجود طی مذاکرات مقابله و از اعتماد ایجاد شده در نشست ماه گذشته شان استفاده خواهند کرد.
ویی سونگ لاک نماینده هسته ای سابق کره جنوبی گفت: "واکنش کره شمالی معمول است و متفاوت از گذشته به نظر نمی رسد." او همچنین گفت: "بسیار زود است که بخواهیم بگوییم این آغازی بر پایان دور کنونی مذاکرات است. اما من فکر می کنم ما مسیری دشوار پیش رو داریم."
هم پیمانان آمریکا در منطقه در این باره اظهار نگرانی می کنند که منافعشان ممکن است در مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی به حاشیه رانده شود. پمپئو روز شنبه پس از پیونگ یانگ وارد توکیو شد تا در ارتباط با نتایج این نشست با مقامات ژاپنی و کره جنوبی از جمله شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفتگو کند. هر دو کشور از هم پیمانان آمریکا محسوب می شوند و منافعی حیاتی در نتیجه بخش بودن این روند دارند.
مذاکرات آخر هفته بین پمپئو و کیم یونگ چول یکی از مقامات بلندپایه کره شمالی بلندپایه ترین سطح تعامل بین دو کشور از زمان برگزاری نشست سنگاپور در روز دوازدهم ماه ژوئن بوده است.
تصاویر ماهواره ای منتشر شده در آخر هفته نشان می دهد کره شمالی با سرعت در حال گسترش کارخانه تولید تسلیحاتی است که سوخت جامد برای موشک تولید می کند و این کشور تأسیسات تحقیقات هسته ای خود را ارتقاء بخشیده است.
به گفته یک قانون گذار بلندپایه کره جنوبی، پیونگ یانگ همچنین در حال کار کردن برروی یک زیردریایی است که قابلیت شلیک یک موشک مسلح به سلاح هسته ای را دارد.
پمپئو گفت گزارش های مربوط به این تصاویر ماهواره ای طی دیدار او با مقامات کره شمالی منتشر شد و این که دو طرف در ارتباط با چگونگی اجرای توافق نامه حاصل شده در نشست سنگاپور با یکدیگر گفتگو کردند.
وي ساعاتی قبل از صدور بیانیه از سوی کره شمالی گفت: "هیچ کسی از این روند دست نکشیده است. آنها همچنان متعهد هستند. رئیس کیم همچنان متعهد است."
در بیانیه مفصل پیونگ یانگ به واشنگتن در ارتباط با روش های قدیمی هشدار داده شده است که سبب ظهور موضوعات "سرطانی" می شود که این موضوع به نوبه خود سبب "تقویت بی اعتمادی و خطر وقوع جنگ" می شود. در این بیانیه همچنین آمده است اتخاذچنین رویکردی می تواند سبب شکننده شدن "عزم قاطع کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای" شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پمپئو آمریکا کره شمالی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فیزیک او‌آرجی، تلسکوپ فضایی جیمز وب اواخر سال میلادی گذشته یک کهکشان باستانی عظیم را کشف کرد که زمانی شکل گرفته که کیهان تنها یک چهارم سن کنونی خود را داشت. با کمال تعجب، نظریه حلقه انیشتین با این کهکشان مرتبط است و روی آن پیاده می‌شود. دلیل آن این است که جیمزوب به عنوان یک عدسی عمل می‌کند و نور را از یک منبع دور خم می‌کند، که سپس به صورت یک حلقه ظاهر می‌شود؛ پدیده‌ای به نام عدسی گرانشی قوی که در نظریه نسبیت عام اینشتین پیش بینی شده است.

طبق نظریه نسبیت انیشتین نور در نزدیکی یک میدان گرانشی از مسیر خود که یک خط مستقیم است منحرف می‌شود.

طبق یافته‌های دانشمندان، کل جرم محصور در حلقه دارای دو جزء است که شامل اجزای ستاره‌ای و ماده تاریک می‌شود.

های-بو یو، استاد فیزیک و ستاره شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید که تیم او پژوهش‌های جدیدی در این باره منتشر کرده است، می‌گوید: اگر جرم ستاره را از جرم کل کم کنیم، جرم ماده تاریک درون حلقه را به دست می‌آوریم، اما با بررسی داده‌های به دست آمده توسط جیمزوب مشخص شد، مقدار جرم ماده تاریک بالاتر از حد انتظار به نظر می‌رسد که طبیعی نیست.

هاله ماده تاریک هاله‌ای از ماده نامرئی است که در کهکشانی مانند «JWST-ER۱g» نفوذ و آن را احاطه کرده است. اگرچه ماده تاریک هرگز در آزمایشگاه‌ها شناسایی نشده، اما فیزیکدانان مطمئن هستند که ماده تاریک که ۸۵ درصد از ماده جهان را تشکیل می‌دهد، وجود دارد.

دمائو کنگ، محقق دیگر این پژوهش و مسئول تحلیل یافته‌های به دست آمده می‌گوید: وقتی ماده معمولی، گاز و ستاره‌های بکر فرو می‌ریزد و به سوی هاله ماده تاریک متراکم می‌شود، ممکن است هاله را فشرده کند و منجر به چگالی بالا شود. مطالعات عددی ما نشان می‌دهد که این مکانیسم می‌تواند چگالی بالای ماده تاریک را توضیح دهد؛ بیشتر بودن جرم ماده تاریک به شکل‌گیری چگالی بالاتر منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد