Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) روز دوشنبه اعلام کرد پاریس و ریاض در پایان سفر فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه به عربستان سعودی، توافق جدید همکاری در زمینه دفاعی امضا کردند.
بنا بر اعلام این خبرگزاری، پارلی روز یکشنبه در شهر جده در غرب عربستان سعودی با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع بی آنکه به جزئیات بیشتری اشاره کند، افزود توافق همکاری دفاعی امضا شده بین دو کشور در مورد «حفاظت از اطلاعات طبقه بندی شده » است.
وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی درباره تحولات منطقه گفتگو کرد. وزارت دفاع فرانسه در پاریس نیز به نوبه خود اعلام کرد توافق فنی امضا شده به وضعیت حقوقی تبادل اطلاعات، به خصوص در زمینه امنیتی مربوط می شود.
این سفر پارلی به عربستان سعودی پس از جنجالی بر سر فروش تسلیحات فرانسه به عربستان صورت گرفته است. عفو بین الملل و دو سازمان غیردولتی دیگر چهارم ژوئیه (چهارشنبه گذشته) در پی انتشار گزارشی درباره صادرات تجهیزات نظامی در سال 2017، ادامه فروش تسلیحات فرانسه به عربستان سعودی و امارات را که به نقض حقوق بشر در یمن متهم هستند، محکوم کردند.
بر اساس این گزارش، کشورهاي عربي در سال گذشته حدود 60 درصد سفارشات سامانه های تسلیحاتی فرانسه یعنی سه میلیارد و 900 میلیون یورو از مجموع شش میلیارد و 900 میلیون یورو را به خود اختصاص داد.
براساس این گزارش، کویت (با یک میلیارد و یکصد میلیون یورو) در صدر و پس از آن به ترتیب قطر (با یک میلیارد و هشتاد میلیون یورو) ، امارات (701 میلیون یورو) و عربستان سعودی (626 میلیون یورو) بیشترین سفارشات سامانه های تسلیحاتی را داشتند.
از مارس 2015 که ائتلاف متجاوز سعودی در حمایت از دولت مستعفی و فراري  یمن، مداخله نظامی در این کشور را آغاز کرد، بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، حدود ده هزار نفر در این کشور کشته و میلیون ها نفر دچار قحطی و گرسنگی شده اند و بدترین بحران انسانی در جهان ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پاريس رياض عربستان سعودي تسليحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به فرانسه هشدار داد در صورتی که رئیس‌جمهور این کشور به اوکراین نیرو اعزام کند، آن‌ها اهداف قانونی ارتش روسیه تلقی خواهند شد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز چهارشنبه هشدار داد نیروهای فرانسوی در صورت حضور در منطقه درگیری‌ها در اوکراین، به هدف ارتش روسیه تبدیل خواهند شد.

او همچنین گفت که روسیه شاهد تعداد فزاینده شهروندان فرانسوی در میان کشته‌شدگان جنگ اوکراین بوده است.

ایده اعزام نیروهای خارجی به اوکراین اولین بار در زمستان گذشته توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشستی موسوم به نشست دوستان اوکراین در پاریس مطرح شد که با انتقادات زیادی حتی از سوی متحدان پاریس در ناتو مواجه شد.

ماکرون اخیراً هم اظهارات خود در زمینه اعزام نظامیان غربی به اوکراین را تکرار کرد و در مصاحبه با اکونومیست گفت: اگر روس‌ها پیشروی قابل توجهی در خط مقدم جنگ با اوکراین داشته باشند و در صورتی که اوکراین درخواست کند که البته تا امروز مطرح نشده، احتمال اعزام نیروی زمینی فرانسه به اوکراین وجود دارد.

پیش‌تر، معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف در واکنش به این اظهارات گفت «اعزام نیروهای غربی به خاک اوکراین به معنای مشارکت مستقیم آن کشورها در جنگ است که باید به آن پاسخ دهیم».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • مشعل بازی های المپیک وارد فرانسه شد
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند