Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ارکستر سازهاي ملي ايران به رهبري «علي‌اکبر قرباني» و با نظارت «فرهاد فخرالديني» در سالن آمفي‌تئاتر شهر آستانه و در قالب جشنواره «سرپر» به مناسبتِ جشن ملي 20 سالگي پايتختي آستانه در کشور قزاقستان روي صحنه رفت؛ اين ارکستر متشکل از گروه نوازندگان ايراني بود و رپرتواري از موسيقي ايران را به اجرا درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مراسم همچنين از «فرهاد فخرالديني» تقدير شد. 
«شورآفرين» ساخته علي‌اکبر قرباني، «بهار دلکش» اثر درويش خان، «بهار من» اثر علي تجويدي، سه قسمت از سوئيت «ابن سينا» و «موج» از استاد فرهاد فخرالديني، و «کوهستاني، در قفس و تمرين دشتي» از استاد ابوالحسن صبا از جمله قطعاتي بود که با حضور گروه‌هاي موسيقي و ارکسترهاي کشورهايي همچون کره جنوبي، داغستان، قرقيزستان، روسيه و مقدونيه و همچنين سفراي کشورهاي خارجي و سفير ايران در محل آمفي‌تئاتر آستانه و در حاشيه رودخانه اين شهر اجرا شد.
در اجراي روز اول ارکستر سازهاي ملي ايران، فرهاد فخرالديني، ساکن عبدالرحمن‌اف؛ رييس فيلارمونياي شهر آستانه و همچنين رييس فستيوال «سرپر» را براي حضور در روي صحنه دعوت کرد و اثر خوشنويسي از هنرمند ايراني را به پاس قدرداني از ميزباني اين ارکستر به ايشان اهدا کرد.
«فخرالديني» در اين مراسم با قدرداني از دعوت ارکستر سازهاي ملي ايران براي حضور در جشن بيست سالگي پايتختي آستانه به عنوان مهم‌ترين جشن ملي اين کشور گفت: «حضور گروه هنرمندان قزاقستان در تهران پرثمر بود و باعث شد ارتباط بين ايران و قزاقستان در حوزه هنر رونق بگيرد. عملکرد شما را در اين 20 سالي که آستانه را شکل داديد؛ تحسين مي‌کنم. اميدوارم شما جشن‌هايي پي در پي بگيريد و ما هم با اشتياق در اين جشن‌ها و در اين مسابقه فرهنگي با هنرمندان خود شرکت کنيم.»
همچنين ارکستر سازهاي ملي در روز آخر جشنواره «سرپر» آغازگر مراسم رسمي و پاياني اين جشنواره بود و بعد از اجراي منتخبي از قطعات توسط ارکستر، از فرهاد فخرالديني قدرداني شد.
«ساکن عبدالرحمن‌اف» بعد از اهداي لوح به استاد فخرالديني حضور ايشان را در کشور قزاقستان بسيار مهم دانست: «شما انسان بزرگي هستيد و امروز با هنرمندان و نوازنده‌هاي بسيار سطح بالا اجرايي را به نمايش گذاشتيد که باعث افتخار ما بود. اميدواريم به‌زودي بتوانيم از تجربيات شما بهره ببريم و دوباره شاهد حضور شما در قزاقستان باشيم. »‌
در ادامه بعد از دعوت رهبر ارکستر سمفونيک شهر آستانه از ارکستر سازهاي ملي براي تماشاي اجراي اين ارکستر در سالن کنگره هاوس اين شهر، ضيافت شامي به افتخار ارکستر سازهاي ملي در محل فيلارمونياي آستانه برگزار شد. در اين ضيافت رهبر ارکسترهاي ملي و سمفونيک شهر آستانه و استان‌هاي ديگر قزاقستان و همچنين رهبران ارکستر کشورهاي شرکت کننده در فستيوال «سرپر» حضور داشتند.
ساکن عبدالرحمن‌اف؛ رييس فيلارمونياي دولتي شهر آستانه در اين مراسم با بيان اينکه حضور آقاي فخرالديني در اين جمع افتخار بزرگي است؛ گفت: «خوشحالم که در ادامه تبادلات فرهنگي بين دو کشور به اين نقطه رسيديم. بسيار علاقه داريم که از تجارب شما در اين زمينه استفاده کنيم. ما تمايل داريم بزودي تفاهم‌نامه اجرايي بين فيلارمونياي آستانه و موسسه توسعه هنرهاي معاصر به منظور گسترش فعاليت‌هاي هنري امضا کنيم و در قالب اين تفاهم‌نامه براي اجرايي مشترک از هنرمندان ايراني دعوت خواهيم کرد.»
«قيرين بيک» رهبر ارکستر شهر اورال در قزاقستان نيز با تحسين هنر نوازنده‌هاي ايراني در اين اجرا گفت: «آقاي فخرالديني استاد بزرگي است. مهارت نوازنده‌هاي ايراني در سطح بسيار بالايي بود و بسيار از اجراي ارکستر سازهاي ملي ايران لذت برديم. صميمتي قابل تحسين در شهر شما ديدم. اميدوارم مبادلات هنري بين دو کشور ادامه پيدا کند.»‌
در اين مراسم همچنين «علي اکبر قرباني» -رهبر ارکستر سازهاي ايراني- نيز گفت: «امروز موسيقي به واقع زبان مشترک همه ما شده است.»
سفير ايران در آستانه نيز به مناسبت حضور ارکستر سازهاي ملي در اين شهر با برگزاري ضيافتي از هنرمندان کشور قدرداني کرد. «مجتبي دميرچي‌لو» در ضيافتي که در هتل ماريوت شهر آستانه برپا شده بود، گفت: «دنبال فرصتي براي دورهمي در روزهاي پاياني ماموريت خود در قزاقستان بودم که حضور هنرمندان برجسته ايراني اين فرصت را فراهم کرد. فعاليت‌هاي فرهنگي در توسعه روابط بين کشورها بسيار موثر است، سال‌هاي اخير دوره بيادماندني در تاريخ روابط بين دو کشور محسوب مي‌شود و اميدواريم روابط فرهنگي دو کشور بعد از اين گسترده تر تداوم يابد.»
در پايان سفير ايران از نوازنده‌هاي ارکستر، خواننده، رهبر ارکستر و همچنين فخرالديني قدرداني کرد و وحيد تاج و تعدادي از نوازنده‌هاي ارکستر به صورت بداهه قطعاتي را در اين برنامه اجرا کردند که مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ در بازدید سرزده فرماندار و دادستان فیروزکوه از ساخت و سازهای روستاهای بخش مرکزی این شهرستان،مقرر شد تا دهیاران روستاهای سیمین دشت، گچه و ده گردان، ظرفِ یک هفته اطلاعات مربوط به ساخت و سازهای جدید را به کارگروه ساماندهی ساخت و سازهای این شهرستان ارائه دهند.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس