Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما،به نقل از العالم؛ شماری از سازمان های حقوقی که نقض حقوق خبرنگاران را پیگیری می کنند اعلام کردند بیشترین حملات به خبرنگاران فلسطینی در سال 2018 میلادی صورت گرفته است و دو خبرنگار فلسطینی تا این لحظه از سال کنونی میلادی در حملات نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند و صدها خبرنگار دیگر فلسطینی زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشغالگران تصمیم گرفته اند هر خبرنگاری را که از صورت نظاميان اسرائیلی هنگام ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان تصویربرداری کند، بازداشت و محاکمه کنند.
فارس صرفندی خبرنگار العالم در گزارشی گفت: سالیان سال طول خواهد کشید تا خبرنگاران فلسطینی نام دو شهید خبرنگار فلسطینی یعنی یاسر ملتجی و احمد ابوحسین را فراموش کنند و شاید به ده ها سال زمان نیاز باشد تا سال 2018 میلادی را که به گفته برخی سازمان های حقوقی، دشوارترین سال برای خبرنگاران در سرزمینهای فلسطینی بوده است از خاطر خود پاک کنند.
دو خبرنگار در نیمه اول سال 2018 میلادی شهید و صدها خبرنگار نیز زخمی شدند. از راهپیمایی های بازگشت در نوار غزه گرفته تا روزهای خشم در کرانه باختری رود اردن، گلوله های اشغالگران و نارنجکهای اشغالگران همواره در کمین خبرنگاران و گروه های خبری بوده است.
منتظر حمدان عضو دبیرخانه اتحادیه خبرنگاران فلسطینی گفت: «ما از سال 2018 میلادی صحبت می کنیم که هنوز پایان نیافته اما از نشانه های نیمه اول کاملا روشن است که موارد نقض و نوع حملات و شیوه های هدف قرار دادن خبرنگاران افزایش یافته و متنوع شده است.»
خبرنگار گفت نکته قابل توجه در سال 2018 میلادی آن است که حملات به خبرنگاران به گفته مؤسسه آزادی خبرنگاران «مدی» روشمند شده است.
اشغالگران در گذشته حملات را اینگونه توجیه می کردند که به علت اشتباهات میدانی است و پشت این حملات تصمیم‌گیری سیاسی وجود ندارد اما امسال با حمله تک تیراندازان اسرائیلی به خبرنگاران و تصمیم اشغالگران برای محاکمه هر خبرنگاری که از صورت نظاميان اسرائیلی فیلمبرداری کند، بیش از پیش روشن شد که سرکوب خبرنگاران یک تصمیم سیاسی است.
غازی بنی عوده مسئول رصد و مستند سازی در مؤسسه مدی گفت: «تقریبا 70 درصد از موارد نقض صورت گرفته و گزارش شده علیه خبرنگاران در طول سالیان گذشته از جمله امسال را نظاميان اسرائیلی مرتکب شده اند و موارد نقض صورت گرفته نیز به شدت خطرناک است زیرا صحبت از به شهادت رساندن و زخمی و مصدوم کردن و سرکوب خبرنگاران است.»
قلم و دوربین هدف قرار می گیرند و شکسته می شوند اما محال است که بتوان حافظه ها را از سرکوب های انجام گرفته پاک کرد. زمانی که منحنی ارتکاب موارد نقض علیه خبرنگاران فلسطینی به صورت دائم سیر صعودی پیدا می کند این نشان می دهد که خط مشی اسرائیل، عملا بر محو کردن روایت فلسطینیان از رویدادها با کشتن راویان آن مبتنی است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فلسطین اسرائیل فلسطین شهادت حملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم

۱۰ اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایرانیان است، در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، هیات دولت مصوبه‌ای را تایید کرد که به موجب آن دهم اردیبهشت هرسال، “روز ملی خلیج فارس” نام گرفت.

روزی که یادآور ازخودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور (۲۱ آوریل ۱۶۲۲ میلادی) در پی رشادت‌های سپاه ایران به رهبری امیرالامرای فارس (امام قلی‌خان) می‌باشد. شاه عباس صفوی  در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد، تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح/ رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت