Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دیدار با جمعی از اعضای انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد با اشاره به اینکه آب مهم ترین مساله در استان یزد است اظهار کرد: خط اول انتقال آب به استان از زاینده ‌رود که هم اکنون نیز برقرار است در ابتدا ۹۸ میلیون مترمکعب در نظر گرفته ‌شده بود که در ادامه سالانه قریب ۶۵ میلیون مترمکعب به استان اختصاص‌ یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال آبی جاری به دلیل کاهش ریزش‌ های جوی در زاینده‌ رود حدود ۲۰ درصد از سهمیه آب انتقالی به استان یزد کاهش یافت و میزان تخصیص آب یزد به ۵۱ میلیون مترمکعب در سال رسید.

موسوی افزود: در شش‌ماهه دوم سال آبی جاری نیز هرماه قریب به سه میلیون مترمکعب آب به استان یزد منتقل‌ شده، در حالی که استان یزد ماهانه به حدود ۷ تا ۸ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد.

وی با اشاره به خط دوم انتقال آب به استان گفت: این خط از مبدا بهشت آباد در سال ۸۵ پیگیری شد اما سال گذشته انتقال آب به یزد از مبدأ بهشت‌آباد منتفی و از سوی برخی مسئولان استان منطقه خرسان پیشنهاد شد.

موسوی تصریح کرد: وضعیت بودجه سال آینده سرنوشت خط دوم انتقال آب به یزد را مشخص می کند به نحوی که اگر در بودجه سال ۹۸ برای خط دوم انتقال به یزد بودجه‌ ای در نظر گرفته شود، این خط انجام می‌ شود و اگر بودجه‌ ای در نظر گرفته نشد خط دومی در کار نیست.

عضو گروه عمران مجلس تصریح کرد: خط سوم انتقال آب به استان یزد از خلیج‌ فارس با مصرف صنعتی توسط مس سرچشمه کرمان، گل گهر سیرجان و چادرملو است که سهم چادرملو ۲۲ درصد خواهد بود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت این خط انتقال آب ۳۵۰ میلیون مترمکعب است که ۵۰ میلیون مترمکعب آن باید به استان هرمزگان، ۲۰ میلیون مترمکعب آن به مراکز جمعیتی بین‌ راهی اختصاص‌ یابد و از باقی‌ مانده ۲۸۰ میلیون مترمکعب ۲۲ درصد از آن به چادرملو می‌ رسد و در نهایت ۵۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت این خط است.

موسوی با اشاره به اینکه هم اکنون این طرح 50 درصد پیشرفت فیزیکی باید داشته باشد گفت: زودترین زمانی که ممکن است این خط به بهره‌ برداری برسد تا سه سال آینده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین آب یزد باید به دنبال منابع پایدار باشیم اظهار کرد: برای تأمین آب یزد طرح انتقال آب از دریای عمان در نظر گرفته‌ شده است که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم نیاز آبی استان را تأمین کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا

به گزارش خبرنگار مهر، ذوالفقار مهدی زاده شامگاه چهارشنبه پس از بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب در مازندران از اجرای پروژه‌های باکیفیت در سطح استان قدردانی کرد و گفت: پیش بینی شده در دولت سیزدهم یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار شود که تا کنون ۶۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز آن محقق شد.

وی با بیان اینکه طرح‌های اولویت دار فاضلاب مشخص و در سطح وزارت خانه به صورت هفتگی بررسی و رصد می‌شود، ادامه داد: این پروژه‌ها دارای اهمیت ویژه ای هستند که برای اجرای آن اعتبارات لازم هم تخصیص می‌یابد و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

مهدی زاده، با اشاره به اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهرهای نوشهر و چالوس گفت: این طرح یکی از طرح‌های اولویت دار ماست که انتظار می‌رود امسال وارد فاز بهره برداری شود.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش دیگری از سخنانش به بازدید از طرح‌های آبرسانی روستایی در استان مازندران اشاره و تصریح کرد: پروژه‌های خوب و با کیفیت در بخش آب و فاضلاب در این استان درحال اجراست.

وی ادامه داد: در سال گذشته، آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی روستایی تعریف شد که این طرح‌ها در ۵ هزار روستا محقق شد و تلاش می‌شود مابقی نیز در سال جاری به اتمام برسد.

مهدی زاده، با اشاره به تلاش‌های مدیرعامل و کارکنان آب و فاضلاب مازندران در تأمین آب شرب مشترکین گفت: این تلاش‌ها منجر شد تابستان سال گذشته با کمترین چالش پشت سر گذاشته شود.

بهزاد برارزاده مدیرعامل آبفا مازندران نیز در گفتگویی هدف از این بازدیدها را ارزیابی میزان پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا در این استان دانست و تصریح کرد: پس از این بازدیدها، تأمین اعتبار و ردیف‌های قانونی آنها نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 6081458

دیگر خبرها

  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است