Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین : فرمانده انتظامی تربت جام از دستگیری دانش آموز هکر رایانه‌ای که اقدام به راه‌اندازی گروه هکری در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین آموزش، راه اندازی و انتشار درگاه‌های فیشینگ می‌کرد، خبر داد.

 سرهنگ «هوشنگ کیانی» گفت: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی تحت عنوان هکر رایانه‌ای اقدام به راه‌اندازی گروه هکری در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین اقدام به آموزش، راه‌اندازی و انتشار درگاه‌های فیشینگ می‌کنند، پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام افزود: کارشناسان پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی، تحقیقات علمی خود را آغاز و با اقدامات تخصصی در فضای مجازی دریافتند فردی با  نام م- ح 17 ساله، دانش آموز در مقطع متوسطه دوم از طریق تلگرام با فردی سابقه‌دار که متهم اصلی و در امر هک و رایانه مهارت خاص داشته آشنا شده و چندین بار با هدف انتقام‌جویی یا از سر شوخی، صفحات مجازی همکلاسی‌های خود را در فضای مجازی هک کرده است.
سرهنگ کیانی افزود: با دستگیری این پسر نوجوان، تجهیزات آموزش‌های تخصصی، انواع روش‌های هک و نفوذ و جعل سایت‌های بانکی و نیز استفاده از روش‌های فیشینگ و طراحی نرم افزارهای سرقت اطلاعات با عناوین صیغه یاب و ردیابی افراد و سایر عناوین غیر اخلاقی و همچنین تعدادی کارت‌های عابر بانک به همراه اطلاعات اینترنتی شامل رمز دوم و دیگر اطلاعات کارت و نیز یکسری مکاتبات متهم با سایر افراد هکر که از طریق شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها در ارتباط بوده، کشف شد.
وی  با اشاره به این که پسر نوجوان به مراجع قضائی معرفی شده و تحقیقات از او ادامه دارد، گفت: پرونده‌های مربوط به هتک حرمت و حیثیت به علت سرعت بالای انتشار اطلاعات در فضای سایبر، تبعات جبران‌ناپذیری می‌تواند در پی داشته باشد و البته مشکلاتی که برای این افراد پیش می‌آید ناشی از سهل‌انگاری در نگهداری اطلاعات و تصاویر شخصی و درج این تصاویر در بستر اینترنت به ویژه شبکه‌های اجتماعی به دست خود افراد است.
سرهنگ کیانی تاکید کرد: کاربران بایستی دقت داشته باشند که ارائه اطلاعات شخصی در فضای اینترنت به دست خودشان است؛ ولی نشر و بازنشر آن را افرادی انجام می‌دهند که نیت شومی در سر می‌پرورانند و قصد سوء استفاده دارند که می‌بایست بیشتر به نکات امنیتی و حفاظتی در این رابطه توجه داشته باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سایت صیغه یاب صیغه یاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری فردی که خود را مدیر شرکت‌های مختلف معرفی و در سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مهر، رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم ابتدا با استفاده از سایت دیوار فروشندگان سکه و طلا را شناسایی می‌کرده و سپس قربانیان بعدی خود را از طریق خیابان گردی و عکس برداری از شرکت‌ها و مغازه‌هایی که بر روی تابلو آن‌ها شماره تلفن ثبت بود شناسایی کرده است.

وی افزود: این کلاهبردار با تماس با نمایندگان آن‌ها در شهرستانها، خود را جای مدیر بالا دستی یا دست اندر کار معرفی و عنوان می‌کرده که یکی از اقوام به شهر شما در ایام نوروز سفر کرده و دچار تصادف شده و در بیمارستان منتظر عمل جراحی است و سقف انتقال من پر شده، فقط شما را به عنوان نمایندگی در آن شهر داشتیم که کمک کنید.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: قربانیان نیز فریب خورده و مبالغی که متهم عنوان می‌کرده را به حساب اعلامی به ظاهر همراه شخص حادثه دیده فرضی واریز می‌کرده‌اند و پس از آن اقدام به بلاک کردن (قطع ارتباط) آن‌ها و سپس اقدام به خرید سکه و طلا از سایت دیوار می‌کرده است.

 

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل مخفیگاه و مسیر‌های تردد متهم در کرج شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی وی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از وی دو دستگاه گوشی تلفن همراه و لوازم ارتکاب جرم از جمله گوشی و سیم کارت‌های فعال کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: تحقیقات لازم توسط کارشناسان این پلیس انجام شد و متهم در ابتدا به بزه ارتکابی خود اقرار و اعلام کرد که تعداد افرادی که با آن‌ها تماس گرفته و موفق به کلاهبرداری از آن‌ها شده ۱۰۰ نفر از سراسر کشور است.

دیگر خبرها

  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک