Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@13:22:01 GMT

روی لبه شیرین دیابت زندگی کن

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۷۲۸۸

روی لبه شیرین دیابت زندگی کن

استارتاپ «آکو» موفق به ساخت گجت غیرتهاجمی شده است که قند خون را بدون نیاز به گرفتن نمونه خونی اندازه‌گیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، محمد محمودزاده، مشاور گروه استارتاپی آکو، گفت: «در این روش نیازی به گرفتن خون بیمار نیست. این دستگاه شامل یک سخت‌افزار و اپلیکیشن برای گوشی هوشمند است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: «این دستگاه پس از اندازه‌گیری قند خون فرد، اطلاعات را از طریق بلوتوث به گوشی منتقل می‌کند. افراد مبتلا به دیابت مجبور هستند که طی روز چندین بار قند خون‌شان را چک کنند. در روش سنتی اندازه‌گیری قند خون باید از بیمار نمونه خون گرفته شود که بیمار را اذیت می‌کند. حتی دستگاه‌های خانگی تست قند نیز به چند قطره خون نیاز دارند».
محمودزاده ادامه داد: «این دستگاه غیرتهاجمی نیازی به خون ندارد و گازهای خونی را اندازه می‌گیرد. استفاده از این روش برای بیماران، به‌خصوص کودکان مبتلا به دیابت، ساده‌تر است».
وی افزود: «قسمت سخت‌افزاری دارای سنسوری است که وقتی انگشت فرد روی آن قرار بگیرد، نور فرابنفش و مادون قرمز به پوست می‌تاباند، میزان گلوکز را از طریق گازهای خونی اندازه‌گیری می‌کند، پردازش می‌کند و اطلاعات را به اپلیکیشن ارسال می‌کند».
وی گفت: «نمونه اولیه‌ای از این دستگاه ساخته شده است و قرار است چند نمونه در اختیار انجمن دیابت، انجمن غدد و دانشکده علوم پزشکی ایران قرار بگیرد تا قند بیماران دیابتی را اندازه بگیرند. این دستگاه روشی نوین غیرتهاجمی را به ارمغان آورده است».
محمودزاده می‌گوید: «بچه‌های گروه سه سال روی توسعه این دستگاه کار کرده‌اند. این مجموعه شامل متخصصان سخت‌افزار و نرم‌افزار است. اعضای گروه شامل حامد قدسی، دکتری الکترونیک، سروناز محمودزاده، فوق لیسانس هوش مصنوعی، و نگین امیری، فوق لیسانس الکترونیک است».

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری که از 14 تا 16 تیرماه در نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران با حضور استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده و پارک‌های علم و فناوری برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان هدیه‌های خدا

به گزارش  خبرگزاری صداوسیما، ۲۵۰ گروه حامی جَنین از دو برنامه نوروزی «زندگی پس از زندگی» و «محفل» برای پرداختن به موضوع حمایت از حق حیات جنین قدردانی کردند.

گروه‌هایی که تاکنون توانسته اند حامی بسیاری  از مادران باردار برای نجات جنین باشند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حامیان هدیه‌های خدا
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟