Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@16:10:21 GMT

107 تن پیله تر ابریشم در خراسان شمالی تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۷۷۲۹

107 تن پیله تر ابریشم در خراسان شمالی تولید شد

حسین رضازاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه این میزان پیله از 2 هزار و 860 جعبه تخم نوغان توزیعی میان متقاضیان استان برداشت شده است، افزود: به طور میانگین 42 کیلوگرم پیله تر از هر جعبه برداشت شده است.
وی با بیان اینکه نوغانداران استان پیله های ابریشم خود را کیلویی حدود 340 یا 350 هزار ریال به بازار عرضه کردند گفت: تعداد جعبه توزیع شده تخم نوغان در سال جاری نسبت به سال قبل(2 هزار و 550 جعبه) 12 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا زاده افزود: توزیع 100 هزار اصله نهال توت اصلاح شده به صورت رایگان میان نوغانداران از جمله اقدامات انجام شده برای حمایت از این تولید کنندگان طی امسال بوده است.
مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان جزو استان های ممتاز کشور و مستعد جهت نوغانداری است که در سال 96 از نظر تولید پیله رتبه چهارم را داشته که میانگین تولید به ازای هر جعبه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است وکیفیت پیله های تولید شده دراین استان از بهترین پیله های تولید شده در کشور است.
رضازاده افزود: برنامه توسعه نوغانداری استان در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی وبا هدف افزایش درآمد روستائیان وایجاد اشتغال برای جوانان تنظیم شده و این طرح با همکاری ونظر مساعد مسئولین وزارت جهاد کشاورزی، استانداری وفرمانداری های شهرستان های استان از سال 95شروع شده که با تحقق این برنامه شاهد رونق اقتصادی وتحولات چشمگیری در این بخش خواهیم بود.
بیش از 2هزار خانوار خراسان شمالی در امر پرورش کرم ابریشم مشغول فعالیت هستند.
7186 /6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اشتغال اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی خراسان شمالی وزارت جهاد کشاورزی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ پرتراکم‌ترین نقطه در دنیا از نظر نسبت جمعیت پلنگ ایرانی به سطح واحد در خراسان شمالی قرار دارد.
پلنگ ایرانی دارای بزرگترین جسه بین زیر گونه‌های پلنگ در جهان است و در راس هرم گوشتخواران قرار دارد.
حضور پلنگ در طبیعت سبب کنترل جمعیت گراز و گرگ خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی