Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:28:49 GMT

شکستن رکورد دمای ۴۶ درجه در کاشان

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۸۸۱۸۱

شکستن رکورد دمای ۴۶ درجه در کاشان

عباس ارغوانی٬ در گفتگوی اختصاصی با   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به اینکه 46.2 درجه حداکثر دمای۲۴ساعت گذشته شهرستان کاشان در سال 90 و امسال نیز در سال   97

46 درجه بود گفت: این میزان درجه حرارت در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده ورکورد زده است.

وی تداوم گرما در دشت کاشان از ۱۵ تا 25 تیرماه جاری در یک دهه بسیار گرم و عطشناک را تاکیدکرد و گفت: پیش بینی می شود امروز نیز دمای هوا به 46.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 (46 و چهار دهم) برسد.

به گفته وی، روزهای یکشنبه و دوشنبه 18 و 19 تیرماه رکورد گرمترین روزهای سال را در کاشان ثبت می کند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، با تاکید بر اینکه حداکثر دمای هوای مناطق دشت کاشان و آران و بیدگل طی این 10 روز به زیر ۴۲C نخواهد رسیدگفت: باتوجه به امکان گرمازدگی افراد حساس و بیمار تمهیدات لازم را داشته باشند و در این ایام با توجه به افزایش شاخص اشعه ماورای بنفش(UV) در طول ساعات ۱۰ صبح تا ساعت ۱۷ عصر از تردد بی مورد خودداری شود.

ارغوانی با اشاره به اینکه شهروندان امروز با توجه به تعطیلی از فرصت استفاده و روز را در مناطق خوش و آب و هوا و کوهستانی کاشان بگذرانند گفت: حتی در این مناطق کوهستانی نیز در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرارنگیرند چون تابش مستقیم نور آفتاب در این مناطق بیشتنر است.

وی در پایان استفاده زیاد از مایعات و نوشیدنی های خنک را در برابر گرما و تعرق زیاد بدن خاطرنشان کرد و اظهارداشت: چنانچه افراد به ناچا باید در فضای آفتاب قرار گیرند حتما از لباس نخی با رنگ روشن، آفتاب گیر، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب استفاده کنند و مدت زیادی زیر نور مستقیم خورشید قرارنگیرند.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت آب وهوای کاشان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: امروز بلداجی با دمای سه درجه خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان و مالخلیفه با دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری گزارش شد.

وی از بارش‌های رگباری در استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • شکست‌ناپذیران؛ بایرلورکوزن و ژابی آلونسو در آستانه شکستن رکوردی 59 ساله
  • ساکت الهامی و یک انگیزه مهم برای شکستن رکورد پرسپولیس
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است