Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان اعلام کرد رشته پرستاری این دانشگاه در مراحل پایانی تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

مهدی شیخ موحد در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه این دانشگاه با دارابودن 1100 دانشجو و 14 رشته کارشناسی ارشد و 15 رشته کاردانی و کارشناسی درصدد تصویب رشته‌های جدید دیگری است افزود: «با تصویب نهایی رشته پرستاری در مقطع کارشناسی در سازمان مرکزی، این رشته در حال طی مراحل پایانی تصویب در وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه واحد سپیدان پتانسیل تبدیل به منطقه گردشگری را دارد اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان زمین بایری به وسعت 11 هکتار دارد که در صورت تخصیص بودجه برای آن و با توجه به وضعیت آ‌ب و هوایی و منطقه توریستی می‌تواند تبدیل به منطقه گردشگری شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان در مورد طرح گردشگری این زمین در راستای درآمد غیر شهریه‌ای گفت: «طرح گردشگری این زمین در هیات امنای استان تصویب شده اما در تصویب نهایی با توجه به تمایل استان به سرمایه‌گذاری از طرف خود دانشگاه آزاد اسلامی، هنوز به تائید نرسیده است. با راه‌اندازی این مجتمع گردشگری قطعا واحد سپیدان می‌تواند به درآمدزایی بالایی دست یابد.»

شیخ موحد ادامه داد: «شهر سپیدان به خاطر داشتن پیست اسکی برف، آبشار مارگون و دیگر جاذبه‌های گردشگری منحصر به‌فرد، صاحب پرجمعیت‌ترین شهر توریستی است به طوری که تعطیلات پایان هفته آن جمعیتی حدود 30 الی 40 هزار مسافر در طول سال را داراست.»

وی در مورد درآمد غیر شهریه ای این دانشگاه گفت: «واحد سپیدان خوابگاه 200 تختخوابی دارد. با داشتن 50 سوئیت 4 تخته در بهترین منطقه سپیدان می‌توان این خوابگاه را با هزینه‌ای برابر با 300 میلیون تومان به وسایل جدید تجهیز کرد و به درآمدزایی کمک کرد و آن را در تمام سال در اختیار عموم قرار داد.»

شیخ موحد ادامه داد:‌«21 تیر دومین همایش ملی کامپیوتر همانند سال گذشته برگزار می‌شود که آن هم در راستای درآمدهای غیر شهریه ای خواهد بود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان بیان کرد: «مدرسه سما سپیدان هم در مقطع ابتدایی دوره اول و دوم از مهر پذیرای دانش آموزان این شهرستان خواهد بود.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ضرغام بروجنی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه از آموزش گردشگری در سطح دانشگاه آزاد کشور برخی اهداف را انتظار داریم، تاکید کرد: در این ارتباط اهم مشکلاتی که استادان و پژوهشگران عرصه گردشگری و میراث و هتل داری با آن مواجه هستند مورد رصد و احصا قرار گرفت و در نشست‌هایی به آنها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع کمبودهای ملموس توسعه رشته گردشگری و میراث اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته است، ابراز کرد: دیدگاه‌های نوسازی و عملیاتی مهارتی سازی رشته‌های گردشگری و هتل داری در نشست‌های متعدد با حضور اساتید و صاحب نظران مورد تاکید است.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علیرغم تغییرات بنیادین اقتصادی جهانی، کشور ما گزینه‌های محدودی برای حوزه اقتصادی دارد اما بنا به تحقیقات گردشگری به عنوان یک فاکتور فوق‌العاده برای احیای اقتصاد ملی کشورهای دارای منافع گردشگری بسیار کارآمد است.

ضرغام بروجنی با بیان اینکه ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از ظرفیت‌های عظیم گردشگری است، گفت: گردشگری فعال می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های بخش گردشگری سرمایه انسانی توانمند و متعهد است و مهمترین ابزار دستیابی به این امکان نیز آموزش عالی است لذا آموزش گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی باید یک اولویت باشد تا بتوانیم با به کارگیری نیروی متخصص ضمن حفظ هویت و ریشه‌های فرهنگی، کشور را در ارتباط با تحولات قرن بیست و یکم آماده ساخت.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه‌ها در طول تاریخ خود ثابت کردند که می‌توانند تحول آفرین باشند همچنین دانشگاه‌ها همواره در خط مقدم ایجاد تعادل بین سنت و مدرن سازی بوده‌اند لذا دانشگاه هم حافظ سنت‌ها و هم کاتالیزور تغییر است

ضرغام بروجنی در خاتمه گفت: انتظار می‌رود که آموزش مؤثر و مقرون به صرفه و عادلانه به نیاز مبرم سرمایه انسانی کشورمان در زمینه گردشگری پاسخ دهد و برای بهبود عدالت و رشد اقتصادی و برابری اجتماعی و نیازهای فرهنگی جامعه و دانشجویان، دانش ایجاد شود.

کد خبر 6098485

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات