Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری شبستان حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان  17 تیردر دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی مناسب برای بها دادن به امر مهم کتاب و کتابخوانی در غالب مطالعه مفید در خصوص سیره ائمه معصوم (علیه السلام ) به ویژه امام رضا (علیه السلام) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی، با بیان اینکه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی موجب ترویج سیره ائمه اطهار (علیه السلام) می‌شود، متذکر شد: روحانیان نقش بسزایی در معرفی این جشنواره دارند.

شکری  با بیان اینکه باید توجه کنیم که نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای برخورداری از جامعه ای پویا ضرورتی اجتناب ناپذیر است یاداور شد:  قرآن کریم یکی از ارزشمندترین منابع مکتوب تاریخ است که امروزه در اختیار نسل بشر قرار دارد.

 وی برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را دارای برکات معنوی بسیاری ا ازجمله ترویج سیره ائمه(علیه السلام ) دانست وافزود: مبلغان نقش بسزایی را در معرفی جشنواره داشته و اداره کل تبلیغات اسلامی در اشاعه این جشنواره اهتمام خود را به کار خواهد بست.

 شکری ادامه داد: تلاش برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سنان مانند روحانیان اعزامی، تشکل‌های دینی، رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب، مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی و ... مورد اهتمام قرار می‌گیرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه یکی از اصول برجسته در ترویج اسلام، اهتمام به مطالعه و جایگاه تفکر و اندیشه در اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: عمق‌بخشی به اطلاعات و دانش عمومی در رابطه با سبک زندگانی و آموزه‌های دینی از نیازهای ضروری جامعه است.

 وی به اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی از قبیل جشنواره کتابخوانی رضوی، نیز اشاره کرد و گفت: معرفی کتاب‌های غنی و ارزشمندی که با موضوع امام رضا(علیه السلام) به نگارش درآمده، برای عموم مردم، از کارکردهای مفید این جشنواره محسوب می‌شود.

 شکری با بیان اینکه باید به جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌مثابه یک رویداد فرهنگی نگاه ویژه داشته باشیم، اذعان کرد: تمام نهادهای فرهنگی استان در اجرای هرچه بهتر این جشنواره بهترین نقش را ایفا کنند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه ترویج سیره ائمه اطهار(علیه السلام) دارای برکات عام برای جامعه است، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی استفاده شود چراکه منجر به ترویج سیره اهل‌بیت(علیه السلام) و سبک زندگی اسلامی می‌شوند.

 وی ضمن تقدیر از عملکرد اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در دوره‌های پیشین جشنواره کتابخوانی رضوی، تلاش در این حوزه را امری مقدس و شایان تجلیل دانست وافزود: برای تهیه کتاب‌های جشنواره رضوی باید از مخاطبان نیازسنجی شود تا مفیدترین کتب را بتوانیم در دایره این جشنواره مشاهده کنیم، همچنین در انتخاب کتاب‌ها می‌بایست دایره سنی را نیز در نظر داشت. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کتابخوانی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید قاسم قریشی پیش از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت: نگاه پاسداران در انجام رسالت پاسداری به پیمانی که با خدا بسته‌اند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما الگویش امام حسین علیه السلام و پاسداران و بسیجیان ما هم مولایش امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است و به همین دلیل پاسداری از انقلاب و اسلام ناب محمدی دارای تقدس ا ست.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه پیشرفت‌های اساسی در حوزه‌های مختلف علم و فن آوری، سلول‌های بنیادی، قدرت دفاعی و بازدارندگی، سدسازی و داروسازی، پزشکی و سلامت، و …، اظهار کرد: دلایل افتخار به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دو رکن مهم شامل؛ توان دفاعی مادی و معنوی است. از وابستگی مطلق در تسلیحات نظامی قبل از انقلاب به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

سردار قریشی، تصریح کرد: نقش اعتقاد راسخ و معنویت برخاسته از دین عامل مهم در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

سپاه و بسیج بر پایه معنویت بنا شده است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این همایش با اشاره به فراگیر شدن بُعد معنویت در اقصی نقاط دنیا، اظهار کرد: شاخص‌های زندگی سیاسی و معنوی شهید مطهری یکی از الگوهای ما به شمار می‌روند.

سردار علی محمد اکبری افزود: سپاه و بسیج بر پایه معنویت و اصول توکل به خدا، توسل به ائمه و ولایتمداری و ولایت پذیری بنا شده‌اند.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر هم با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری گفت: تقویت مبانی اعتقادی و سیاسی از تأکیدات امامین انقلاب به آحاد جامعه بویژه نیروهای مسلح و پاسداران و بسیجیان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: سند تحول مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ پخش کلیپ از عملکرد مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه استان و تجلیل از مربیان عقیدتی، سیاسی، آموزش نظامی، بهداشت و سلامت، قرآن و… از برنامه‌های این همایش در مجتمع لاله شهرکرد بود که با تقدیر از مربیان پیشکسوت پایان یافت.

کد خبر 6092031

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان