Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:29:06 GMT

اعلام نرخ قبور در بهشت زهرا(س)

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۲۱۱۴

اعلام نرخ قبور در بهشت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار مهر، در لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت‌زهرا (س)، پیش‌بینی شده برخی از خدمات این سازمان افزایش پیدا کند.

بر اساس این لایحه، در سال‌های اخیر این سازمان روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متوفی شهر تهران و سالانه حدود بیش از ۵۰ هزار نفر از متوفیان را پذیرش کرده که از این تعداد بیش از ۳۵ هزار نفر در بهشت‌زهرا (س) دفن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سال ۹۶ بیش از ۲۲ هزار نفر از شهروندان تهرانی از سیستم قبر رایگان استفاده کرده‌اند و خدمات‌رسانی مستمر و بدون‌ وقفه انجام شده است. علاوه بر این، نرخ خدمات قابل ارائه سازمان از سال ۹۰ تا به امروز افزایشی نداشته است.

بر اساس نرخ‌های پیشنهادی شهرداری، به دلیل آنکه ۹۵ درصد ظرفیت قبور فاز ۲ بهشت‌زهرا به اتمام رسیده، هزینه قبور باقی‌مانده فاز ۲ از قطعه ۲۰۰ تا ۲۵۸ به قیمت ۹ میلیون تومان تعیین و درخواست جایگزینی با نرخ گذشته این قطعات می‌شود.

همچنین پیشنهاد شده نحوه قیمت در فاز ۳ یعنی قطعات ۳۰۰ تا ۳۲۵ که تکمیل و تجهیز شده‌اند تا پر شدن ۷۰ درصد ظرفیت؛ طبقه‌ی زیرین رایگان و طبقات فوقانی آن به ازای هر قطعه یک میلیون ریال، ظرفیت ۷۰ تا ۸۰ درصد این نرخ به ۲۰ میلیون ریال و در زمان ظرفیت ۸۰ تا ۹۰ درصد ۳۰ میلیون ریال، ۹۰ تا ۱۰۰ درصد ۴۵ میلیون ریال باشد.

بر اساس این لایحه، تدفین در سایر آرامستان‌ها مانند مساجد و امامزاده‌ها، بقاع متبرکه ممنوع است و در صورت دفن مجاز، بابت هر متوفی حداکثر پنج درصد مبلغ دریافتی و یا معادل ۱۵ میلیون ریال در وجه سازمان بهشت‌زهرا (س) باید واریز شود.

در بخش دیگری از این لایحه پیشنهاد شده هزینه افزایش هر طبقه قبر در قبور ۳۰ ساله، پنج میلیون تومان، هزینه افزایش هر طبقه قبر در قبور خالی فاز یک و دو، پنج میلیون تومان، خدمات نگهداری سالیانه آرامگاه‌ها در بهشت‌زهرا (س) ۶۵۰ هزار تومان، هزینه سنگ قبر ۱۰۰ هزار تومان، هزینه آماده‌سازی قبر ۵۰ هزار تومان، نصب سنگ قبر ۵۰ هزار تومان، نگهداری متوفی در سردخانه روزانه ۲۰ هزار تومان، تابلوی سر مزار ۱۵ هزار تومان، تِرمه ۴۰ هزار تومان و کاور بسته‌بندی متوفی ۲۰ هزار تومان باشد.

کد خبر 4342602 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: بقاع متبرکه بهشت زهرا س قبرستان شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی شهر تهران بیمه ترافیک پلیس راهور سازمان محیط زیست سازمان حج و زیارت سازمان بیمه سلامت سرهنگ نادر رحمانی سانحه تصادف دادستانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید پیمان با شهیدالداغی در قالب کاروان خودرویی

به مناسبت سالگرد شهادت شهید«حمیدرضا الداغی» و حمایت از اقدام غیرتمندانه فراجا در «طرح نور»، کاروان خودرویی از محل بهشت رضا (ع) مشهد تا مزار شهید غیرت سبزوار حرکت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار،به مناسبت سالگرد شهادت شهید والامقام «حمیدرضا الداغی» و حمایت از اقدام غیرتمندانه فراجا در عرصه عفاف و حجاب «طرح نور» کاروان خودرویی از روز گذشته با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران از محل حسینیه حاج قاسم سلیمانی بهشت رضا (ع) مشهد حرکت خود را به سمت مزار شهید غیرت در سبزوار آغاز کردند.

در همین راستا حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهارداشت: همزمان بااولین سالگرد شهادت شهید غیرت حمیدرضا الداغی پویش مردمی تجدید پیمان با شهید غیرت و حمایت از اقدام فراجا در طرح نور(عفاف وحجاب) و امروز تلاقی پیدا کرده است با 5 اردیبهشت سالروز حادثه تاریخی طبس که نیروهای نظامی امریکا به خاک مذلت کشیده شدند.

وی افزود:خداوند متعال در واقعه طبس معجزه خود را نشان داد و این حادثه همیشه مایه مباحات نیروهای انقلاب اسلامی و شرمساری استکبار جهانی است.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی تصریح کرد: کاروان خودرویی  تجدید پیمان با شهید غیرت از جوار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد  آغاز شد تا مزار شهید غیرت و دیدار و غبار روبی مزار وی؛ امیدواریم راه این شهید را بتوانیم غیرتمندانه ادامه دهیم.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • تجدید پیمان با شهیدالداغی در قالب کاروان خودرویی
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد
  • واکاوی برتری ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم؛ بهشت امیدواران
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت
  • استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است