Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که می‌دانید تمامی اعمال ما اعم از نیک یا بد توسط فرشتگان ثبت و در روز قیامت به آنها رسیدگی می‌شود اما در این میان از زمانی که انسان می‌میرد تا فرا رسیدن روز حسابرسی نیز، عذاب قبر در انتظار بدکاران خواهد بود.

در رابطه با عذاب قبر و به طور کل تاوانی که انسان‌ها برای اعمال ناشایست خود پس از مرگ می‌بایست پس دهند، در روایتی از بحارالانوار آمده است که حضرت علی(ع) در نامه ای به محمدبن ابی بکر نوشتند: نود و نه اژدها در قبر به کافر مسلط می شوند، پس گوشتش را به دهان گیرند، استخوانش را در هم شکنند و تا روز قیامت با او رفت و آمد کنند، اگر یکی از آن اژدهایان در زمین نفس بکشد، هرگز زراعتی نمی روید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینطور نیست که عذاب قبر از خارج آمده باشد، چیزی است که ما با خود برده ایم، قبر هیچ مار و مور و عذابی ندارد، مگر اینکه ما همراه خود ببریم، اگر بتوانیم زذائل اخلاقی را از خود دور کنیم ، شب اول قبر خیالمان راحت است.

 

 

بحارالنوار-جلد ۳۳-ص ۵۴۶

بیشتر بخوانید:

بدترین مردم در نگاه پیامبر اکرم (ص) چه کسانی هستند؟

گروهی از مردم که تا روز قیامت 99 اژدها در قبر عذابشان خواهند داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احادیث خواندنی دانستنی ها تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال بزرگ سریال «هفت سر اژدها»

زی‌سان- سریال «هفت سر اژدها» ساخته ابوالقاسم طالبی که از چند روزی است از تلویزیون پخش می شود، مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است. از یک سو از آن به عنوان یک سریال بی کیفیت یاد می‌شود و از  سوی دیگر در دو روز اخیر جامعه پرستاران به شدت از آن انتقاد کرده‌اند. جامعه پرستاری می‌گوید این سریال به آنها توهین کرده است.

به گزارش زی‌سان، این اولین بار نیست که پرستاران رو در روی صداوسیما قرار می‌گیرند. حدود هشت سال پیش نیز سریال طنز «درحاشیه» ساخته مهران مدیری، سروصدای زیادی به پا کرد و صدای جامعه پرستاران و پزشکان را در آورد. در آن مقطع اعتراضات آنقدر ادامه یافت که رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و نهایتا پخش سریال مدیری متوقف و دچار حرج و تعدیل زیادی شد. 

حالا پس از سال‌ها دوباره یک سریال تلویزیونی دیگر اعتراض شدید جامعه پستاری را برانگیخته است. جامعه‌ای که در ماه‌های سخت شیوع کرونا در کشور کار بسیار بزرگی انجام داد، با این حال با کمترین حمایت از جانب دولت روبه رو شد و نتیجه آن مهاجرت وسیع پرستاران به خارج از کشور بود. ناظران معتقدند بی احتیاطی تلویزیون در این مورد و پخش سریال‌های توهین آمیز می‌تواند بر آتش ماجرا بدمد. 

ماجرا چیست؟ 

با وجود اینکه سریال «هفت سر اژدها درباره فساد اقتصادی و سیاسی است اما جنجالی که ایجاد کرده هیچ ربطی به این سوژه‌ها ندارد و ماجرا فحاشی در این سریال به پرستاران است. 

در جریان پخش یکی از قسمت‌های سریال «هفت سر اژدها» ساخته ابوالقاسم طالبی که به موضوع فساد و صاحبان رانت و اشرافیت می‌پردازد، ادای چند کلمه از سوی یکی از شخصیت‌های سریال باعث شد موجی از انتقادات از سمتِ سازمان نظام پرستاری نسبت به سریال ایجاد شود. گویا در این سریال از زبان یکی از شخصت‌ها اصطلاحاتی همچون «پرستار گری‌گوری»،‌ «سوپروایزر احمق» و... به کار رفته و همچنین یکی از شخصیت‌های قصه در گفت‌وگویی این دیالوگ را بیان کرده است: «این پرستارها هیچی حالیشون نیست.» به دنبال این اتفاق، یک مجادله  بیانیه‌ای میان سازمان نظام پرستاری و سیمافیلم شکل گرفته است که هر دو به نیابت از صنف خود، دیگری را متهم به بی‌انصافی و نادیده انگاشتن خدمات و حمایت‌ها کرده است. پرستاران می‌گویند سیما در حق آنان بی‌انصافی کرده و سیمافیلم هم متقابلا همین اتهام را به پرستاران نسبت داده است.

سازمان نظام پرستاری در بیانیه انتقادی خود در این باره نوشته است: «توهین به جامعه درمانی خصوصا جامعه پرستاری کشور در حالی از رسانه ملی سر درآورد که کارگردان / تهیه‌کننده فیلم «هفت سر اژدها» علاوه بر مقابل هم قرار دادن پزشک و پرستار، با استفاده از الفاظی زشت و توهین‌آمیز، حمله به جامعه خدوم درمان را به نهایت رساندند.  در این میان و در پی تخریب و تهاجم به جامعه درمانی کشور از سوی عوامل این فیلم و صداوسیما، کادر درمان کشور خواهان عذرخواهی رسمی مدیران شبکه سه سیما در زمان پخش این سریال هستند.

سازمان نظام پرستاری به عنوان بزرگ‌ترین نهاد صنفی و براساس وظایف مصرح قانونی در حمایت از مردم شریف و جامعه معزز سلامت، ضمن محکوم کردن عوامل پخش «هفت سر اژدها» از شبکه سوم سیما مبنی بر تخریب کادر درمان، خواستار برخورد جدی با عوامل سازنده این فیلم و نیز خواهان تغییر نگرش سازمان صداوسیما در تولید و پخش برخی از سریال‌ها و فیلم‌ها و تجدید رویه صداوسیما در ساخت برنامه‌هایی با مضمون توهین به جامعه پزشکی شد.»

پرستاران در این بیانیه با مخاطب قرار دادن رئیس صداوسیما، تاکیده کرده‌اند: «فراموش نکنیم که زمان زیادی از روزهای سخت همه‌گیری بیماری کووید که به شهادت عموم جامعه، تصویری از حماسه‌آفرینی پرستاران بود نگذشته است و اسامی پرستاران شهید که جان خود را  تقدیم صیانت از سلامت جامعه کردند از ذهن جامعه پاک نشده است. مطالبه سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده این قشر، از جنابعالی که رویکرد تحول‌آفرینی در مدیریت صداوسیما در پیش گرفته‌اید، عذرخواهی از جامعه پرستاری و جبران این موضوع است.»

پاسخ سیمافیلم

سیما‌فیلم به عنوان مالک حقوقی این سریال، در بیانیه‌ای به انتقادات سازمان نظام پرستاری پاسخ داد. در این بیانیه آمده است: «بدیهی است که اگر ذم و قدح یک انسان از زبان شخصیتی منفی مطرح شود، در واقع آن انسان را مدح کرده‌ایم چون مخاطب نسبت به گوینده آن ذم و قدح احساس نفرت دارد و با سخنان او همراه نیست. در «هفت‌سر اژدها» کسی که به پرستاران عزیز با زبان توهین‌آمیز سخن می‌گوید یکی از منفورترین شخصیت‌های سریال و از شخصیت‌های رانت‌خوار است. اساس این صحنه همین بوده که نشان دهد عده‌ای از دماغ فیل افتاده به مردم زحمتکش ایران با چه چشمی نگاه می‌کنند. آیا اگر شخصیت‌های شمر و یزید در سریالی تاریخی علیه یکی از شخصیت‌های مقدس تاریخی سخنان ناروایی بگویند، وهن آن شخصیت شده است؟»

این کمپانی همچنین در پاسخ به بخش دیگر انتقادات پرستاران نوشته است: «سازمان صداوسیما را متهم کرده‌اند که با وجود مجاهدت‌های جامعه پرستاری کشور در این باره کاری شایسته نکرده است. در جریان همه‌گیری کووید رسانه ملی تولید سه سریال مختلف در زمینه ایثارگری جامعه پرستاری را پیش برد که با صرف میلیاردها بودجه و بدون هیچ کمکی از سوی معترضین فعلی، و فقط بنا به احساس وظیفه ملی سازمان صداوسیما در قبال پرستاران عزیز کشور با نام‌های «آزادی مشروط»، «محرمانه» و «بیست کووید» تولید و پخش شد.» جدال میان سریال‌سازان و اصناف مختلف اجتماعی در دو دهه اخیر حاشیه‌های بسیاری ایجاد کرده و موجب شکل گیری تنش‌های ادامه دار بسیاری  شده است.

واکنش طالبی به انتقادات

«هفت سر اژدها» صدای بسیاری دیگر را هم از زاویه دیگری در آورده است. فیلمنامه ضعیف، بازی‌های متوسط بازیگران و پرداخت گل درشت آن به مسئله فساد باعث شده که حتی کاربران اصولگرا نیز به آن اعتراض کنند. 

کاربری نوشته است: «این سریال فاجعه است. توهینه به مردم. اسراف پوله. ضربه به اعتبار رسانه ملی است. اگر قراره پرداختن به پرونده‌ها تنها معیار خوب یک اثر باشه، بیان روی صندلی بشینن این پرونده‌ها رو بخونن!»

کاربر دیگری هم معتقد است : «کاری به نقد محتوایی این سریال ندارم که ممکنه منصفانه یا غیر منصفانه باشه اما منی که با علاقه نشستم ببینم هم نتونستم بیشتر از چند دقیقه تحملش کنم واقعا از لحاظ ساخت خیلی خیلی ضعیفه از آقای طالبی بیشتر از این انتظار می‌رفت»

انتقادات آنقدر شدید است که حتی برخی معتقدند صداوسیما نباید این سریال را پخش می‌کرد و برخی هم خواستار اعلام هزینه های ساخت آن شده‌اند. 

اما ابوالقاسم طالبی کارگردان سریال که فیلم «قلاده‌های طلا» را در کارنامه خود دارد، در شبکه ایکس به انتقادات واکنش نشان داده است. او هم به کسانیکه فیلم را توهین به پرستاران می دانند و هم به منقتدان دیگر پاسخ داد و نوشت: «هفت سراژدها درحال پخش و تخریب‌کنندگان مشغول کار؛ جیغ بنفش میکشند چه نشسته‌اید که به این قشر وآن قشر زحمتکش توهین شده، برخی هم سوپرمتشرع شده‌اند به ناخن وموی زن خارجی ارمنی طعنه میزنند. تحریک مفسدین از طریق عواملشان شروع شده و همه اینها بهانه است توقیف وسانسور سریال ضدفساد نشانه است.»

برخی از حامیان سریال نیز مدعی‌اند پرداختن به پرونده‌های واقعی در این سال باعث اعتراضات شده است. آنها می‌گویند پشت اعتراضات چهره‌های همچون مهدی هاشمی قرار دارند! چرا که در این سریال به او و پرونده‌هایش پرداخته شده است. 

tags # سریال ، سریال تلویزیونی سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! وجود یک پستاندار با توانایی تولید مثل بدون آلت تناسلی!

دیگر خبرها

  • آیا عصر تحریم‌ها به سَر آمده است؟
  • توصیه‌های ویژه روزه‌داری برای افراد مبتلا به کم‌وزنی
  • واکنش دانیال اسماعیلی فر پس از دعوت نشدن به تیم ملی؛ آدم ها نان بازوی خود را نمی خورند! + عکس
  • آیا واقعاً خدا همه گناهان را تا روز قیامت می‌بخشد؟
  • دعای روز ششم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • «هفت‌سر اژدها» بحث سریال انتقادی را زنده کرد
  • کدام انسان‌ها گرفتار عذاب مهین می‌شوند؟
  • اختلالات روانی؛ واقعیت پنهان جراحی‌های زیبایی افراطی
  • کدام انسان ها گرفتار عذاب مهین می شوند؟
  • جنجال بزرگ سریال «هفت سر اژدها»