Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیل شورای صنفی در دانشگاه‌ها علاوه مشکل شرکت ۲۵ درصدی دانشجویان که مانع تشکیل این آن در دانشگاه‌ها شده است، قانون سنوات نیز به تازگی بهانه‌ای تازه سر راه این تشکل دانشجویی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در ابتدا که قانون تشکیل شورای صنفی توسط سازمان امور دانشجویان تدوین شد، هدف ازتشکیل این تشکل دانشجویی در راستای کمک به حل مشکلات دانشجویان و در واقع این مجموعه بازویی برای رسیدگی به مسائل دانشجویان در کنار معاونت دانشجویی به خصوص در خوابگاه‌ها باشد، اما در سال‌های اخیر این تشکیل شورای صنفی در دانشگاه‌ها با مشکلات زیادی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تدوین قانون‌های دست و پا گیر برای تشکیل شورا‌های صنفی باعث شده که بسیاری از دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های بزرگ نتوانند این تشکل دانشجویی را تشکیل دهند.

بهانه تازه برای تشکیل نشدن شورای صنفی؛ سنوات هم پایش به شورای صنفی باز شد

یکی از دانشجویان دانشگاه شریف در خصوص نداشتن علت تشکیل نشدن این تشکل دانشجویی در خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: سنوات مجاز در خوابگاه دو سال است، دانشجویی که بیشتر از یک سال ساکن خوابگاه باشد نمی‌تواند کاندید شورای صنفی شود.

وی افزود:قانونی که بسیار سخت گیرانه است که در خوابگاه‌های متاهلی حاکم است در صورتی که خوابگاه‌های مجردی این گونه نیست و دلیل این قانون این است که شورای صنفی در این خوابگاه‌ها تشکیل نشود.

این دانشجو خاطر نشان کرد: اگر شورای صنفی در خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها تشکیل شود دانشجویان می‌توانند مشکلات خود را به راحتی به مسئولان دانشگاه منتقل کنند و دانشجویان نماینده‌ای برای پیگیری و حل مشکلات دارند، اما متاسفانه مسئولان دانشگاه‌ها با قانون‌هایی که خودشان اعمال می‌کنند موانع زیادی برای این تشکل دانشجویی ایجاد کرده اند.

تلاش ما این است که این قانون‌های دست و پا گیر را حذف کنیم

وثوقی معاون دانشجویی دانشگاه شریف در خصوص عدم تشکیل شورای صنفی در خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها و هم چنین قانون‌های تازه و دست و پاگیر گفت: شورای صنفی قواعدی دارد که از سوی وزارت علوم ابلاغ شد و هر خوابگاه و دانشکده‌ای که این قانون را رعایت کرده شورای صنفی دارد.

وی افزود: یکی از قوانین سخت تشکیل این تشکل دانشجویی شرکت ۲۵ درصدی دانشجویان در انتخابات آن است که مانع تشکیل شورا در دانشکده‌ها می‌شود ما قوانین شورای صنفی را همان گونه که ابلاغ شده اجرا کردیم که برخی خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها خودشان این قوانین را اجرا نکردند و عامل اصلی که باعث شده شورای صنفی نداشته باشند یا تعداد به حد نصاب نرسیده یا قوانین خاصی که در شورای صنفی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها است رعایت نشده است.

وثوقی اضافه کرد: خوابگاه‌ها اگر شورای صنفی داشته باشد برای ما بهتر است، چون کمک کننده معاونت دانشجویی هستند ما به دنبال تشکیل این تشکل دانشجویی در همه خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها هستیم و سعی مان این است که این قاعده‌ها را بشکنیم.

معاون شریف اضافه کرد: برای ما راحت‌تر است که شورای صنفی در دانشکده‌ها باشد، چون مشکلات دانشجویان را به راحتی به ما منتقل می‌کند.

وی یادآور شد: همایش معاونان دانشجویی که شهریور در شیراز برگزار می‌شود این مسئله را حتما مطرح خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم این قوانین را اصلاح کنیم.

وثوقی یادآور شد: شورای صنفی محلی مانند دانشکده و خوابگاه‌ها قواعدی دارد که اگر رعایت نشود رسمیت ندارد به همین دلیل است که دست ما برای تشکیل این شورا‌های صنفی بسته است.     تشکیل شورای صنفی در دانشگاهها به داستان بلند تبدیل شده که مسئولان وزارت علوم و دانشگاهها دائم از تلاش برای حذف قوانین دست و پا گیر خبر می دهند، چند سالی است که می خواهند قانون ها را اصلاح کنند اما همچنان خبری از حذف این مشکلات نیست .  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای صنفی دانشگاه شریف خوابگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسوولان استان اردبیل اظهار کرد: در استان تاکنون ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که دراین راستا رتبه استان در کشور دهم است.

وی افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کارهایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی هستند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور ثبت شده باشد.

فرماندار شهرستان اردبیل بیان کرد: خدمت‌رسانی به واحدهای صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

اعتماد اعجازی ادامه داد: کلیه واحدهایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده و واحدهای صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

کد خبر 6092289

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی