Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه دامغان با بیان اینکه اگر مجاهدت های صادق آل محمد(ع) نبود، مکتب را عمق نمی بخشید و شبهات را پاسخ نمی داد، امروز شاید شیعه جایگاه و حیاتی نداشت، گفت: امام صادق(ع) معمار فقه مستحکم شیعه و نجات بخش اسلام ناب محمدی است. ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان بعدازظهر امروز در جمع عزاداران سالروز شهادت مظلومانه کاشف الحقایق حضرت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) این شهرستان، ضمن تسلیت این ایام اظهار داشت: پس از نبی مکرم اسلام(ص) دو مکتب در جهان اسلام پدید آمد مکتب اهل بیت(ع) و مکتب خلافت؛ متأسفانه رهاورد مکتب خلافت برای مسلمین چیزی جز قتل و غصب، خیانت و بدعت، ظلم و جور و بی عدالتی نبوده است و بنی امیه، مروانیان و بنی عباس جانیان و خائنان و ظالمانی بودند که روی تاریخ را سیاه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دامغان افزود: اما در مقابل اهل بیت(ع) مکتبی را برای ما به ارمغان آوردند که سراسر عزت، شرافت و معنویت، عشق به خدا و راز و نیاز، مردم داری و عدالت و صیانت از حقیقت اسلام و قرآن است و البته هزینه های بسیاری در این راه دادند و البته نقش امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری در این مسیر نورانی بی بدیل است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه دوران امامت صادق آل محمد(ع) به دلیل رخداد مکاتب مختلف فکری و دینی و فلسفی در جهان، شبهات فراوان وارد شده در دین و اوهامی که به سمت اسلام سرازیر شده بود بسیار سرنوشت ساز و خطیر بود، خاطرنشان کرد: خدا میداند اگر امام صادق(ع) نبود و مکتب را عمق نمی بخشید و شبهات را پاسخ نمی داد، امروز شاید شیعه جایگاه و حیاتی نداشت.

وی با اشاره به اینکه به برکت مجاهدتهای امام باقر و امام صادق(ع) حتی غیر شیعه نیز به برتری فقه شیعه اذعان نموده اند، تصریح کرد: امام صادق(ع) در مقطع طلایی 65 سال عمر نورانی و 34 سال امامت بابرکت خود بابهره گیری از فرصت ضعف بنی امیه و بنی عباس؛ شاگرد پروری، عمق بخشی به مکتب، مناظرات علمی گسترده با شبهه افکنان و سران فرق، معمار بنای مستحکم فقه شیعه و نجات بخش اسلام ناب محمدی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه طلاب و روحانیان از یاد نبرند که امام صادق(ع) و دیگر اهل بیت با چه لطمات و زحماتی شیعه و اسلام ناب را حفظ کردند و امروز وظیفه حوزه های علمیه بسیار سنگین است، گفت: شیخ صدوق ها، شیخ طوسی ها، شیخ خراسانی ها، خمینی ها و امروز مجاهدانی همچون رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای با پای نهادن در مسیر نورانی مکتب امام صادق(ع) و هدایت مردم اسلام و شیعه را حفظ و سربلند کردند؛ همانا امروز پیروی عملی از مکتب صادق آل محمد(ع)، ولایتمداری، صبر و تلاش در برابر مشکلات و پایمردی در حفظ آرمانها و ارزشهای اسلام و انقلاب است.

انتهای پیام/ ت

R41366/P1336/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و به شهادت رساندن نمازگزاران را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) شهرستان «گذره» ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد را محکوم کرد.

سفارت ایران با درخواست برای شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت، افزود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

این حمله تروریستی شب گذشته (10 اردیبهشت) در شهرک محمدیه که به‌ نام شهرک اندیشه نیز یاد می‌شود، رخ داد و دو مهاجم مسلح نمازگزاران را هنگام خروج از مسجد هدف قرار دادند.

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هراتتدابیر ویژه امنیتی طالبان برای محافظت از علمای شیعه افغانستانرسانه افغان مدعی شد؛ دستگیری افراد مرتبط با ترورهای علمای شیعه در هرات

در این حمله 6 نفر شامل چهار مرد، یک کودک و یک زن شهید و دو نفر زخمی شده‌اند. حجت الاسلام جاوید که امام جماعت مسجد بود نیز به جمع شهدا پیوست.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود