Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد افشار با اشاره به تعاملات مشترک شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با مناطق 22گانه شهر تهران گفت: باید به سمت اثربخشی کارها در مجموعه مدیریت شهری حرکت کنیم تا بیش از گذشته شاهد رضایتمندی شهروندان باشیم.

 وی با اشاره به بحث توسعه پایدار در شهر تهران افزود: موضوعی که در توسعه پایدار اهمیت دارد، توجه به انسان به عنوان هدف اصلی است؛ چرا که انسان ها مستحق برخورداری از یک زندگی سالم و خلاق در هماهنگی با طبیعت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. موضوع دیگر در توسعه پایدار بحث تعهد حاکمیت ها در ارتباط با مسائل محیط زیستی است تا نسل های آینده در بهره برداری از محیط زیست دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان این که اگر شهروندان در امور زندگی روزمره خود مشارکت نداشته باشند،توسعه پایدار در شهر تهران به وجود نخواهد آمد، یادآور شد: این در حالی است که اگر بانوان نیز در این موضوع مشارکت نداشته باشند، توسعه پایدار به سرانجام نخواهد رسید.

وی با بیان این که در رویکرد جدید می باید علاوه بر پویایی شهر دسترسی شهروندان به خدمات شغلی در کوتاه ترین بازه زمانی و مکانی صورت گیرد، افزود: باید باتوجه به مولفه های توسعه پایدار در مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی؛ مدیران شهری الزامات و ضوابطی را تعریف کنند که با رعایت این الزامات در نهایت تمام صنوف بتوانند در شهر فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اینکه امروز در کشورهای پیشرفته شاهد حضور صنایعی هستیم که از آلاینده ترین و مشکل سازترین صنایع محسوب می شوند، اظهار کرد: اما به واسطه رعایت این الزامات در سطح شهر فعالیت می کنند. به عنوان نمونه در کشور آلمان کارخانه تفکیک زباله در کنار رودخانه راین و مرکز این شهر واقع شده است.

وی با اشاره به چالش های  انتقال صنایع آلاینده به خاورشهر و چرمشهر گفت: امروز در مناطق 15 و 20 برای دسترسی بهتر شهروندان مرتبا مسیرهای ورودی شهر تهران تعریض می شود؛ اما باز شاهد ترافیک سنگین این مسیرها هستیم به اضافه ی این که با توجه به آلاینده بودن صنایع و یکپارچگی زمین عملا آلودگی را به نقطه ی دیگر شهر انتقال دادیم. در دوره جدید مدیریت شهری به دنبال این هستیم که رویکردهای این چنینی اصلاح  شود.

 افشار در خصوص تصمیم گیری برای 10 رسته شغلی در شهر تهران خاطرنشان کرد: با بررسی شکایات ثبت شده شهروندان در سنوات گذشته و فراوانی مشاغل موجود، به این نتیجه رسیدیم که در اسرع وقت الزامات حضور 10 رسته ی شغلی را تدوین و به مناطق جهت اجرا ابلاغ کنیم. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهر تهران طبیعت توسعه پایدار محیط زیست زندگی روزمره آلمان زباله ترافیک زمین پایتخت ترافیک زمین زندگی روزمره شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد

ایسنا/همدان فرماندار ملایر گفت: صرفا با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان‌مایه شعار امسال است و باید از ظرفیت مردم در این راستا استفاده کرد.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر، با اشاره به اینکه امیدآفرینی در بین مردم نکته مغفول مانده این روزهای ماست، افزود: اعضای شوراهای اسلامی، نخبگان جوامع محلی خود هستید و باید از این سرمایه اجتماعی بهره برده و با بیان واقعیت‌ها در بین مردم و تشریح خدمات امیدآفرینی کنید.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران وظیفه دارند در این سال پایانی از دوره خدمت نهایت تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای درآمد پایدار بکار ببندند و یک یادگاری ارزشمند از خود به جای بگذارند، واقعیت این است که با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان مایه شعار امسال است.

وی تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید نفع عموم جامعه را در نظر گرفت و نباید به خاطر منافع فردی یا گروهی خاص منفعت عموم مردم شهرستان را به خطر انداخت و این سرلوحه ما برای اجرای طرح‌های بزرگ در طول این دو سال و چندماه اخیر بوده است و اجرای پروژه‌های بزرگ نظیر الحاق ۵۱۵ هکتار زمین به شهر ملایر و انجام دیگر پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ در سایه این نگاه قابل انجام شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هفته آینده شاهد برگزاری دور دوم انتخابات هستیم، از همه مردم دعوت می‌کنیم تا با حضور گسترده و انتخاب اصلح در رقم خوردن سرنوشت روشن برای دیارمان سهیم باشند، آینده شهرستان ملایر به مراتب از امروز زیباتر و درخشان‌تر است.

به گزارش ایسنا در این مراسم از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • اشتغال اهمیت دارد