Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر ابوالقاسم دولتی ضمن اعلام این مطلب به برنامه‌های وزارت علوم برای تجمیع واحدهای دانشگاهی غیرکاربردی اشاره کرد و افزود: شورای گسترش واحدهای علمی کاربردی که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند، تصمیماتی در خصوص ساماندهی مراکز و واحدهای این دانشگاه انجام می‌دهد براین اساس حداقل بیش از 300 واحد علمی کاربردی مربوط به دستگاه‌های اجرایی در حال حاضر تعطیل شدن هستند و پذیرش دانشجو در بیش از 600 واحد نیز بر اساس درخواست و نیاز بازار صورت می‌گیرد و واحدهایی نیز که متقاضی نداشته باشند، جمع آوری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از تقاضای حدود 50 موسسه آموزش عالی دولتی برای تعطیلی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر که سیاست کیفیت، مهارت افزایی و آمایش آموزش عالی در تمامی زیر گروه‌های آموزش عالی اعم از دانشگاه‌های علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای، پیام نور و همچنین موسسات غیرانتفاعی مطرح است، واحدها و رشته‌هایی که متقاضی نداشته باشند و ثابت شود طی چند سال نتوانسته‌اند در حد کفایت دانشجو جذب کنند، تعطیل خواهند شد. زیرا ما در نظام‌های آموزشی مذکور موسساتی را داریم که در اثر عدم تقاضا از سوی دانشجویان و داوطلبان، متقاضی تعطیل شده و یا خواستار توقف فعالیت‌های آموزشی هستند که این موضوع در کمیسیون ماده 2 آموزش عالی بررسی می‌شود و در نهایت تصمیم کمیسیون در این زمینه ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با تاکید بر اینکه راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی بر اساس درخواست موسسات آموزش عالی صورت می‌گیرد، گفت: این درخواست در کمیسیون آموزش عالی شورای گسترش و در نهایت شورای گسترش و برنامه ریزی مطرح می‌شود در صورت تصویب، آن رشته اجرایی می‌شود.

دکتر دولتی از اجرای جدی برنامه آمایش آموزش عالی در وزارت علوم خبر داد و افزود: در سیاست‌گذاری‌ها و اعمال برنامه‌های جدید که مهم‌ترین اصول آن کیفی سازی دانشگاه‌ها است یک موضوع این است که به شدت از توسعه کمی مراکز آموزش عالی بپرهیزیم و آنچه که در حال حاضر مطرح است به سمت توسعه کیفی هدایت کنیم. متاسفانه‌آمارهای وزارت علوم بیانگر این موضوع است که وضعیت آموزش عالی از لحاظ کیفیت مناسب نیست.

مدیرکل شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم علوم خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر بسیار محدود مواردی بود که وزارت علوم با مجوز راه اندازی یک مرکز آموزش عالی موافقت کرده باشد. اما از ابتدای سال جاری با وجود درخواست‌های ارسالی هیچ مجوزی برای راه‌اندازی مرکز جدید آموزشی عالی صادر نشده است.

202

واحد آموزشی تجمیع صدور مجوز غیرکاربردی ابولقاسم دولتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد آموزشی تجمیع صدور مجوز غیرکاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب از فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت در۲۲حوزه امتحانی و روز جمعه ۳۵ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم به رقابت می‌پردازند.
دادفر افزود: از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند.
وی اضافه کرد: داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی ، ۳۴ درصد در رشته علوم انسانی، 7 درصد در رشته ریاضی، 5 درصد زبان خارجی و ۲ درصد در رشته هنر شرکت کرده‌اند.
وی زمان آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی را صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ساعت 8 صبح و رشته‌های زبان‌های خارجی و هنر را بعد از ظهر همین روز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد.
دادفر همچنین زمان امتحان کنکور رشته تجربی را روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ساعت 8 صبح همزمان با سراسر کشور عنوان کرد.
وی حوزه‌های امتحانی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه را شامل ۱۲ حوزه دانشگاه رازی؛ ۲ حوزه دانشگاه صنعتی، چهار حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و ۲ حوزه در دانشگاه پیام نور بیان کرد.
وی آزمون امتحان رشته‌های هنر و زبان خارجی را صرفاً در 7 حوزه دانشگاه رازی اعلام کرد.
وی همچنین آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، 5 حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، 4 حوزه در دانشگاه پیام نور، و 8 حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.
دکتر دادفر یادآور شد: 8 حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و 4 حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.
در مجموع در کل کشور یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در تمام رشته‌ها به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۶۳ درصد زن و ۳۷ مرد هستند.

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود