Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: از نظر محتوا و ماهیت بسته پیشنهادی اروپا منافع قانونی و مشروع ملت ایران را تامین نمی‌کند.

به گزارش گروه رسانه‌‌های دیگر خبرگزاری آنا، سید محمدعلی حسینی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ایتالیا، درباره محورهای بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا جهت حفظ برجام اظهار کرد: نمی توان درباره آینده تصمیمات اروپا گمانه زنی کرد؛ از نظر محتوا و ماهیت امید چندانی به بسته پیشنهادی اروپا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها اراده اجرایی ضعیفی را از آنها به نمایش می گذارد و آنها باید بدانند که اعمال یا تشدید تحریم‌ها با حفظ برجام و ادامه آن در تضاد است، گفت: اگر اروپا جدیت لازم برای عملی کردن تعهدات خود و برخورداری ایران از حقوق و منافع خود در برجام را نشان ندهد، امیدی به حفظ و ادامه برجام نیست.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه تصریح کرد: به نظر نمی رسد اروپایی‌ها برای رسیدن به یک جمع بندی سازنده و اتخاذ یک تصمیم عملیاتی برای حفظ و ادامه برجام به زمانی بیشتر نیاز داشته باشند. چون ایران انتظاری بیشتر از آنچه که در برجام آمده مطرح نکرده است.

سفیر سابق ایران در ایتالیا گفت: وقت کشی و اتخاذ یک روند فرسایشی توسط اتحادیه اروپا نه تنها گره‌ای از مشکلات موجود باز نمی‌کند بلکه ذهنیت موجود درباره ناتوانی اروپا در حل مسائل مهم را تقویت می کند.

حسینی با بیان اینکه شروط مقام معظم رهبری در واقع تعیین یک چارچوب منطقی برای طرف‌هایی است که واقعا به دنبال حل مشکل و نجات برجام هستند، افزود: اروپا نمی‌تواند فکر کند صرفا با اعلام مواضع سیاسی و یا وعده‌هایی که نشان از تضمین عینی و اقدام میدانی در آن وجود ندارد، در برجام بماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شواهد حاکی از آن است که اروپا با تصمیم آمریکا در خروج از برجام مخالفت جدی دارد اما برای ادامه برجام و نجات آن نمی تواند کاری از پیش ببرد. چنانچه منافع قانونی و مشروع ملت ایران به شکل عینی و قابل راستی آزمایی تامین نگردد عملا از برجام چیزی باقی نخواهد ماند که اروپایی‌ها در تکاپوی احیا آن باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه الجزیره با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بسته شدن دفاترش در سرزمین‌های اشغالی توسط اشغالگران صهیونیستی نوشت: دولت نتانیاهو در اقدامی که عمدا گمراه کننده و تهمت آمیز بود، تصمیم گرفت دستور تعطیلی دفاتر الجزیره در اسرائیل را تصویب کند.

این شبکه با بیان اینکه دولت اشغالگر دفاتر الجزیره را در روز جهانی آزادی مطبوعات تعطیل کرد، طعنه آمیز است، افزود: ما این اقدام جنایتکارانه اسرائیل را که حق جامعه بشری را برای دسترسی به اطلاعات را نقض می‌کند، محکوم می‌کنیم و بر حق خود برای ادامه ارائه خدمات به عموم مردم در سراسر جهان که توسط کنوانسیون‌های بین المللی تضمین شده است تاکید می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: سرکوب مطبوعات آزاد توسط اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود با کشتن و دستگیری خبرنگاران، ما را از انجام وظیفه بازنداشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی از آغاز جنگ غزه در راه حق به شهادت رسیده اند. ما مجدداً ادعا‌های نادرست اسرائیل در مورد نقض چارچوب‌های حرفه‌ای حاکم بر کار رسانه‌ای را قاطعانه رد کرده و تعهد قاطع خود را به ارزش‌های مندرج در منشور افتخار حرفه‌ای خود تایید می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: از رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم حملات مکرر مقامات اسرائیلی به مطبوعات و خبرنگاران را محکوم کنند. ما تاکید می‌کنیم که تمام ابزار‌ها را در برابر سازمان‌های بین المللی و قانونی برای محافظت از حقوق و خدمه خود به کار خواهیم گرفت.

در انتهای این بیانیه همچنین تأکید شده است: برای اطلاع عموم از تمامی اخبار از همه ابزار‌ها در سازمان‌های بین المللی و قانونی استفاده خواهیم کرد.

این در حالیست که پلیس اسرائیل ویدئویی را ازفتر شبکه خبری الجزیره قطر در تل‌آویو به اشتراک گذاشته است: 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق