Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار بخش بندزرک میناب گفت: بیش از هشت مدرسه در روستاهای بندزرک، گرازوئیه، گورزانگ، کش قلمان ، باغگلان و اسلام آباد و چهکار وجود دارد که نیاز فوری به احداث و نوسازی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بلاک، بخشدار بندزرک شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد: علیرغم مشکلات و کمبودها در حوزه آموزشی بخش بندزرک در طی دو سال گذشته شاهد اقدامی تاریخی از مسئولان استان در زمینه ساخت و نوسازی ساختمان مدارس بودیم که یک رکورد بزرگ در این زمینه علیرغم مشکلات و محدودیت منابع اعتباری به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار بندزرک میناب با بیان اینکه مدارس فرسوده به عنوان مهمترین دغدغه کاری بنده است، افزود: خوشبختانه با حساسیت به مراتب بیشتر فرماندار، نماینده مجلس ،استاندار سابق و استاندار فعلی، همراهی مدیر آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس در زمینه نوسازی مدارس را شاهد بودیم .

بلاک در ادامه گفت: طی کمتر از دو سال گذشته در بخش بندزرک بیش از 14 ساختمان مدرسه در بخش بندزرک یا تکمیل و بهره‌برداری رسید یا در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: مدارس روستای سلمانی، روستای کنار ترش، دماغ ریگ و دودو که در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته با حضور مسئولان و مردم به بهره‌برداری رسید و پنج مدرسه زهوکی ، پولاد قاسمی، کمبیل، سولقان و تم بلوچان که انشالله تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید .

پنج فضای آموزشی در بخش بندزرک در حال ساخت است

بخشدار بندزرک میناب در خصوص ساختمان های آموزشی در حال ساخت، گفت: هم اکنون پنج ساختمان آموزشی در روستاهای کولغ کلم سنگکی، کنار اسماعیل، گودو، طالوار و سرمست با 27 کلاس درس در حال ساخت است که تا پایان سال تکمیل خواهند شد که برای بخش بندزرک این حجم از ساخت مدرسه در طول تاریخ آموزش بخش سابقه نداشته است.

بلاک ادامه داد: ساخت و نوسازی این 14 ساختمان آموزشی در قالب 79 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 120میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، شهرستانی و مشارکت خیرین و مدیریت بحران اختصاص یافته است.

وی با تقدیر از توجه مسئولان به موضوع مهم ایمن و استاندارد سازی مدارس بخش بندزرک اظهار کرد: این تحول در امر مدرسه سازی حاصل دغدغه و تلاش و پیگیری استاندار، فرماندار ،نماینده مجلس و سایر مدیران و خیرین بوده است.

نیاز فوری بازسازی هشت فضای آموزشی در بخش بندزرک

بخشدار بندزرک میناب با بیان اینکه بر اثر بارندگی‌های اواخر سال 95 سه ساختمان آموزشی روستاهای زهوکی، گودو و پولاد قاسمی دوچار تخریب یا وضعیت بسیار نا ایمن قرار گرفت که با پیگیری های انجام شده توسط مدیریت شهرستان و استاندار در ستاد مدیریت بحران استان 9 دستگاه کانکس استاندارد فضای آموزشی برای این سه مدرسه تخصیص یافت و دانش آموزان سال تحصیلی 96 را بدون دغدغه آغاز کردند.

بلاک در خصوص کمبودهای حوزه ساخت مدارس افزود: علیرغم اقدامات خوب و قابل تحسینی که انجام شده اما هنوز حداقل بیش از هشت مدرسه در روستاهای بندزرک، گرازوئیه، گورزانگ، کش قلمان ، باغگلان و اسلام آباد و چهکار وجود دارد که نیاز فوری به احداث و نوسازی دارد که امیدوارم با همت خیرین و نگاه ویژه وزارت آموزش وپرورش، استاندار و سایر مسئولان فضای آموزشی غیر ایمن در بخش بندزرک را نداشته باشیم.

روستای کولغ بنی فاقد فضای آموزشی است

وی در رابطه با روستاهای فاقد فضای آموزشی سطح بخش، گفت: تنها روستای فاقد فضای آموزشی در بخش بندزرک مربوط به روستای کولغ بنی است که با جمعیت بالغ بر 300 نفری نیاز به فضای آموزشی حداقل سه کلاسه در روستای مذکور ضروری است.

بخشدار بندزرک با تقدیر ازپیگیری خبری خبرنگاران در موضوعات مربوط به وضعیت مدارس تخریبی شهرستان همچنین از همراهی و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در جهت تسریع در ساخت مدارس قدردانی کرد و گفت: میناب با بیش از 120 فضای آموزشی غیر ایمن نیاز به توجه ویژه مسئولان کشور بخصوص وزارت آموزش وپرورش و مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

بخش بندزرک بزرگترین بخش هرمزگان با 46 روستا و جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر در 10 کیومتری شهرستان میناب واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه یک‌هزار میلیارد تومان آن استان بوشهر برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی تأمین می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم اظهار داشت: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها محسوب می‌شوند.

وی انسان‌های پرورش یافته را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و بیان کرد: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که شهید مرتضی مطهری به معنای واقعی یک معلم دلسوز بود گفت: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

محمدی‌زاده سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در سال جاری همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

وی یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت فضاهای آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست و بیان کرد: در این راستا یک‌هزار میلیارد تومان از سوی استان بوشهر از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین 1500 میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده خاطرنشان کرد: در مجموع  بر اساس این تفاهم‌نامه 2500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

محمدی‌زاده ادامه داد: از محل این اعتبار 243 طرح شامل 135 مدرسه و 8 مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه به اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 250 میلیارد تومان در ابتدای سال جاری به حساب این اداره کل واریز شده است.

استاندار بوشهر نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تأکید کرد: همه مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

محمدی‌زاده در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح ابتدا در مرکز 10 شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

وی خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و گفت: بر اساس قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت سهم اداره کل آموزش و پرورش استان از منابع شهرداری‌ها تسریع شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است