Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@12:41:11 GMT

دستگیری دانش آموز هکر در تربت جام

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۴۶۷۸

دستگیری دانش آموز هکر در تربت جام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرهنگ هوشنگ کیانی افزود: كارشناسان پليس پس از هماهنگي با مقام قضايي ، تحقيقات علمي خود را‌ آغاز و با اقدامات تخصصي در فضاي مجازي دريافتند فردي با نام م- ح 17 ساله، دانش آموز در مقطع متوسطه دوم از طريق تلگرام با فردی سابقه‌دار که متهم اصلي و در امر هك و رايانه مهارت خاص داشته آشنا شده و چندين بار با هدف انتقام‌جويي يا از سر شوخي ، صفحات مجازی همكلاسي‌هاي خود را در فضاي مجازي هك كرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : با دستگيري اين پسر نوجوان ، تجهيزات آموزش‌هاي تخصصي ، انواع روش‌هاي هك و نفوذ و جعل سایت‌هاي بانكي و نيز استفاده از روش‌هاي فيشينگ و طراحي نرم افزارهاي سرقت اطلاعات با عناوين صيغه ياب و رديابي افراد و ساير عناوين غير اخلاقي و همچنين تعدادي كارت‌هاي عابر بانك به همراه اطلاعات اينترنتي شامل رمز دوم و ديگر اطلاعات كارت و نيز يكسري مكاتبات متهم با ساير افراد هكر كه از طريق شبكه‌هاي اجتماعي با آن‌ها در ارتباط بوده، كشف شد .
فرمانده انتظامي شهرستان تربت جام با اشاره به اين كه پسر نوجوان به مراجع قضائي معرفي شده و تحقيقات از او ادامه دارد، گفت: پرونده‌های مربوط به هتک حرمت و حیثیت به علت سرعت بالای انتشار اطلاعات در فضای سایبر، تبعات جبران‌ناپذیری مي‌تواند در پي داشته باشد و البته مشکلاتی که برای این افراد پیش می‌آید ناشی از سهل‌انگاري در نگهداری اطلاعات و تصاویر شخصی و درج این تصاویر در بستر اینترنت به ویژه شبکه‌های اجتماعی به دست خود افراد است .  
انتهای پیام// س . ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ناصر ابو شریف در کیش اظهار داشت: یکی از اهداف صهیونیست‌ها تخریب زیر ساخت‌های آموزشی است و ۸۰ درصد مکان‌های آموزشی در غزه تخریب شده است و مابقی نیز بعنوان پناهگاه و درمانگاه مورد استفاد قرار می‌گیرد و ۷۰۰ هزار دانش آموز و دانشجو در غزه آینده آموزشی ندارند.

وی بیان داشت: امریکا با اختصاص بودجه ۳۶ میلیارد دلاری امکانات جدید در اختیار ارتش صهیونیستی برای کشتار بیشتر مردم غزه قرار داده است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا ۱۴ فروردین امسال ۱۶ هزار دانش آموز شهید و زخمی شده اند و صد‌ها استاد و معلم جان خود را در بمباران‌ها از دست داده ند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین
  • جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی