Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:49:59 GMT

اراضی پارک ملی دز در انتظار آزادی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۴۸۷۵

اراضی پارک ملی دز در انتظار آزادی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا قپانچی پور، رئیس پارک ملی دز گفت: 10 هکتار از زمین های محدوده این پارک تصرف شده که رفع تصرف از اراضی پارک ملی دز از طریق دستگاه قضایی در حال انجام است.

وی افزود: قطعه زمین تصرف شده از پارک ملی دز در محدوده بخش شعیبیه شهرستان شوشتر واقع شده که در این رابطه پرونده ای در دادگستری تشکیل شده و در دست پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قپانچی بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت پیگیر رفع تصرف از زمین های پارک ملی دز است و تاکنون حکمی برای رفع تصرف 10 هکتاری پارک ملی دز صادر نشده است اما موضوع از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

رئیس پارک ملی دز همچنین گفت:با پیگیری قضایی 300 متر از اراضی پارک ملی دز در محدوده میانرود دزفول رفع تصرف شد.

وی افزود: محیط بانان اداره پارک ملی دز هنگام گشت و کنترل در محدوده جنگل های این پارک متوجه تصرف 300 متر از اراضی جنگلی و ساخت پرچین برای نگهداری دام شده و ضمن طرح شکایت در مرجع قضایی و اخذ حکم با همکاری کلانتری 17 شهر میانرود نسبت به خلع ید از این اراضی اقدام کردند.

قپانچی پور عنوان کرد: زمین موردنظر پاکسازی شده است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده پارک ملی و دیگر مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیرقانونی است و با عواملی که قصد تصرف این اراضی را داشته باشند برخورد می شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد

 

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: در پی خبری مبنی برتصرف غیر مجاز اراضی ملی واقع در یکی از محلات شهرستان زاهدان ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن بررسی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضائی، در معیت کارشناسان اداره کل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف ۱۵ هزار مترمربع را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند و در این راستا یک نفر شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد