Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی برداشت برنج از دهه سوم تیرماه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد شالیزار‌های استان در مرحله خوشه‌دهی و خمیری قرار دارد. به گزارش بلاغ، ابراهیم قربان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود دهه سوم تیرماه عملیات برداشت برنج از شالیزار‌های استان آغاز شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد شالیزار‌های استان در مرحله خوشه‌دهی و خمیری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان ارقام پرمحصول فجر، شیرودی و ندا کشت شد و بقیه ارضی به کشت ارقام محلی شامل طارم محلی، هاشمی، سنگ‌طارم و بینام قرار گرفت.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال از ۲۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در استان ۲۰۴ هزار هکتار به کشت برنج اختصاص یافت گفت: در ۶ هزار و ۶۸۸ هکتار به‌دلیل عدم تأمین آب و کاهش منابع آبی عملیات کشت انجام نشد و بقیه به‌دلیل تغییر الگوی کشت از چرخه تولید برنج استان خارج شد.

وی از افزایش ۶ درصدی کشت مکانیزه برنج نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و افزود: بیش از ۵۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزار‌ها مکانیزه کشت شد.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۶ هزار هکتار دیگر از اراضی شالیزاری نشاکاری شده که دچار تنش آبی قرار گرفت، با بارندگی‌ها در اردیبهشت و خرداد و جبران کمبود آب ذخیره‌شده پشت سد‌ها و رها‌سازی آب در شبکه‌های آبرسانی، تحت استرس کاهش پیدا کرد.

قربان‌نژاد با بیان اینکه با توجه به توصیه‌های فنی انجام‌شده و لزوم انجام کشت جایگزین در اراضی که تأمین آب امکان‌پذیر نبوده است افزود: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به محصولاتی مانند سویا، کنجد، آفتابگردان و علوفه اختصاص یافت.

وی گفت: در یک‌هزار و ۹۰۷ هکتار از اراضی شالیزاری با ۲۱ هزار و ۷۱۵ نفر قرارداد بیمه محصولات کشاورزی دراستان منعقد شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی به خبرنگار ما گفت: براساس پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده، بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت چغندر قند پاییزه رفته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات برداشت چغندر قند در خوزستان از ۲۵ فروردین امسال، افزود: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

سیداحمدی زمان پایان برداشت محصول چغندر قند را اواخر خرداد امسال اعلام کرد.

در ۵۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت نیشکر خوزستان چغندر قند کشت شده است و کار برداشت این محصول همزمان با سایر اراضی کشاورزی استان در حال انجام است.

عبدعلی ناصری، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر خوزستان گفت: امسال در تولید چغندر قند شاهد رشد ۳۰ درصدی در مقایسه با پارسال هستیم و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت، ۳۰ هزار تن محصول برداشت و به کارخانه‌های تولید قند ارسال شود.

دیگر خبرها

  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان شخم زده شد