Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@12:45:15 GMT

تفرقه افکني در وحدت ملي، خيانت بزرگ است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۵۳۴۳

تفرقه افکني در وحدت ملي، خيانت بزرگ است

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- وحدت و تعامل سياسي ضرورتي است که در شرايط کنوني کشور بيش از هر زماني احساس مي شود، تفاسير و اظهارنظرهاي غير معقول، خلاف قاعده و همسو با دشمن، آفتي است که اين ضرورت را به چالش مي کشد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران در سوئيس و اتريش، تهديد به صفر رساندن صادرات نفت ايران را گزافه گويي دانست و گفت: در صورتي که نفت اين کشور از منطقه صادر نشود، ديگر کشورها هم قادر به صادرات نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين اظهارات اگر چه به مذاق آمريکا و دشمنان منطقه اي ايران خوش نيامد و برخي آن را ادامه اقدامات تهديدآميز تهران در منطقه و جهان قلمداد کردند اما از سوي مردم، مقام ها و شخصيت هاي سياسي و غير سياسي کشور تقدير شد به طوري که سردار «قاسم سليماني» در نامه اي به رييس جمهوري نوشت: فرمايشات حضرتعالي مايه مباهات و افتخار است... به عنوان سرباز ولايت و اين ملت سرفراز عرض مي‌کنم: اين همان دکتر روحاني است که ما شناخت داشتيم و داريم. دست شما براي ايراد اين سخنان به موقع، حکيمانه و صحيح مي بوسم و براي هر سياستي که مصلحت نظام اسلامي باشد در خدمت هستيم.
به رغم استقبال و تقدير از سخنان روحاني در داخل کشور، برخي در ادامه جريان سازي هاي خود در سال هاي اخير به اين رويداد واکنش نشان دادند، به طوري که حميد رسايي نماينده اصولگراي پيشين مجلس و از منتقدان دولت و برجام در صفحه توييتر خود نوشت: «به تاريخ که نگاه مي‌کنم امثال اشعث کندي و ابوموسي اشعري يک عمر به امام علي (ع) خون دل دادند. يکي، دو بار هم در حرف و نه در عمل، مواضع درست داشتند اما مالک‌ اشتر براي دست‌بوسي از آنها دستپاچه نشد.»
کاربران به اين توييت واکنش نشان دادند و آن را «توهين»، «بي احترامي» و «اشتباه» توصيف کردند و ضمن يادآوري ضرورت اخلاق سياسي به نگارنده و ابراز تاسف از موضع گيري هاي شخصي، جناحي و بي بصيرتي؛ چنين اظهاراتي را موجب تفرقه در کشور دانستند.
خبرنگار گروه سياسي ايرنا در اين زمينه با حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان استاد حوزه و دانشگاه، فياض زاهد استاد دانشگاه و فعال سياسي و جلال جلالي زاده فعال سياسي و نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي به گفت و گو پرداخت و نظرات آنها را جويا شد.
**تفرقه افکنان به دست خود رسوا مي شوند
غرويان استاد حوزه و دانشگاه و صاحبنظر سياسي در اين زمينه با بيان اين که «در شرايط کنوني کشور به ثبات و آرامش سياسي نيازمند است»، گفت: به نظر مي رسد اهل حل و عقد و عقلاي کشور به اين گونه اظهارات تند و خشن عليه دولت توجهي ندارند و مردم نيز يک حالت تنفر و اشمئاز از اين تفرقه افکني ها پيدا کرده اند.
وي افزود: در شرايط کنوني به ويژه در خصوص مسائل بين المللي مرتبط با ايران، کشور به فضاي آرام، نرم و مسالمت آميز نيازمند است و در اين شرايط هر نوع اظهار نظر و اقدامي بايد موجب دلگرمي مردم و آرامش در جامعه باشد.
اين استاد حوزه و دانشگاه با يادآوري اين که «اخلاص در نامه سردار سليماني به رييس جمهوري کاملا روشن است»، اظهار داشت: نظرات مخالف بوي نبود اخلاص و نفاق مي دهد و تاثيري نيز در جامعه ندارد. غرويان تاکيد کرد: فکر مي کنم همه نهادهاي موثر، فعالان سياسي و امثال اينها بايد از مواضع رييس جمهوري تقدير و از دولت حمايت و پشتيباني لازم را داشته باشند تا بتوانيم در برابر فشار و توطئه هاي آمريکا، صهيونيست ها و دشمنان کشور بايستيم. اين يک باب براي وحدت ملي و انسجام مردم است.
وي ضمن تاکيد بر اين موضوع که «تفرقه افکنان به دست خود رسوا مي شوند»، عنوان کرد: اينگونه تفرقه انگيزي بر انزجار مردم نسبت به گروه ها و اشخاص تفرقه افکن و منافقين چند چهره مي افزايد. سال هاي سال يک عده خناسان وسوسه هاي تفرقه افکنانه داشتند و به هيچ نتيجه اي نرسيدند.
وي تصريح کرد: مردم در دو انتخابات سال هاي 95 و 96 پاسخ دندان شکني به آنها دادند. اما آنان بر اساس بي اخلاصي و خصلت هاي نادرست اخلاقي که دارند به رويه خود ادامه مي دهند و چنين اظهار نظرهايي را مطرح مي کنند.
اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: به نظر من مردم ايران روز به آگاه تر شده اند و مهم اين است که ملت به عنوان کانون اصلي قدرت نظام و حاکميت آگاه باشد و صادقان را از کاذبان تشخيص دهد و پشتيبان دولت منتخب خود باشد؛ در اين شرايط مسير پيشرفت ما بازتر خواهد شد.
وي با تقبيح اين تفرقه افکني ها گفت: بزرگ ترين جرم کساني که عليه دولت و برجام تفرقه افکني و موضع گيري مي کنند، اين است که همراه با ترامپ هستند و حرف هايي خوشايند ترامپ و مخالفان کشور و نظام شعار داده و عمل مي کنند و همسو با آن ها و در جهت اغراض دشمنان در کشور تفرقه افکني و دولت و برجام را تضعيف مي کنند و اين يک خيانت بزرگ است.
**موضع گيري هاي تنش زا، باعث سوء استفاده دشمن مي شود
جلال جلالي زاده فعال سياسي نيز با بيان اين که «اخلاق ايجاب مي کند که انسان در هر موقعيتي جانب انصاف را داشته باشد» به ايرنا گفت: اين افراد تلاش مي کنند با زير سوال بردن و تحقير ديگران و ايجاد شبهه و شک و ترديد در اظهارات و عملکرد دولت هم خود را مطرح و هم وحدت کشور را تضعيف کنند.
وي افزود: اخلاق و انصاف سياسي حکم مي کند که اگر انتقادي مي شود يک نقد سازنده ، درست و مبنايي و بيشتر در راستاي سازندگي، رفع ضعف ها و نقص هاي مخاطب باشد نه اين که رويه تخريب و تضعيف را دنبال کند.
وي افزود: در شرايط کنوني بايد بيشتر تلاش شود که دست وحدت را به سوي همديگر دراز کنيم و نگذاريم اختلافات گذشته موجب نااميدي و ياس در جامعه و ميان مردم باشد.
اين فعال سياسي همچنين اظهارداشت: اگر فضاي داخلي کشور تنش زا و مملو از اختلاف و ياس و بي اعتمادي باشد، روابط و سياست خارجي را تحت تاثير قرار مي دهد به مانند اين که يک ملت، گروه يا خانواده ميان خود ناسازگاري داشته با نبود انسجام و بي اعتمادي درگير باشند و نيروهاي همديگر را خنثي کنند و در نتيجه در مقابل بيگانگان و دشمنان خارجي ضعيف خواهند بود.
جلالي زاده ادامه داد: در واقع شرايط نابسامان و زمينه هاي داخلي به ويژه به لحاظ سياسي دست دشمن و فرصت طلبان خارجي را باز مي گذارد و باعث مي شود در عرصه بين المللي نيز نسبت به منافع ملي نظر مثبت و مساعدي شگل نگيرد.
وي ضمن تاکيد بر اين موضوع که«اين اظهارنظرها از آنجا که از پشتوانه قوي برخوردار نيستند، تاثير گذار نخواهند بود»، افزود: با وجود اين بايد اين موضوع را در نظر داشته باشيم که اين شرايط گاهي اوقات بر مواضعي که نسبت به ايران از سوي خارجي ها اتخاذ مي شود تا اندازه اي تاثير گذار بوده و موجب سوء استفاده آنها در قبال کشور مي شود.
**تفاسير غلط از اسلام هيچ تاثيري در وحدت ملت و دولت ندارد
همچنين فياض زاهد استاد دانشگاه و فعال سياسي در پاسخ به اين پرسش که «در شرايطي که عقلا و علماي کشور بر وحدت ملت و همدلي با دولت تاکيد مي کنند، اين موضع گيري هاي عليه دولت، رييس جمهوري و شخصيت هاي سياسي و غير سياسي ناشي از چيست» به ايرنا گفت: آقاي رسايي که در توييت خود از تاريخ اسلام بهره برده بودند، بهتر است به تاريخ خوارج نيز رجوع کنند؛ خوارج کساني بودند که با تحجر و عمل به پوسته دين به اسلام ضربه زدند و در برهه هاي مختلف نيز خود را نشان داده اند. وي افزود: آقاي رسايي که الان دستش از قدرت بيرون است بايد بيشتر مطالعه کند.
وي با ابراز تاسف از «چنين موضع گيري ها و تفاسير غلط و عوام فريبانه از تاريخ اسلام»، گفت: ما در جبهه خطرناکي قرار داريم که يک سوي آن عربستان و پول هاي اين کشور براي حمايت از دشمنان ايران در سوي ديگر اسرائيل و توطئه هاي اين کشور است و از طرفي با سياست ها و دشمني هاي جاهلانه و غير عقلاني ترامپ روبرو هستيم که جامعه جهاني از آن پرهيز مي کند.
اين صاحبنظر سياسي تاکيد کرد در اين شرايط آقاي رسايي کدام جبهه را انتخاب مي کند؛ جبهه تعامل و وحدت و همراهي با ملت ايران و دولت و نظام جمهوري اسلامي که در نوک پيکان چنين مواجهه اي است يا پشت به ملت و دولت و نظام ايستاده است.
زاهد خاطرنشان کرد: اين موضع گيري ها هيچ تاثيري در وحدت ملت ايران ندارد زيرا گاهي جامعه در شرايط بروز فتنه، بحران و امثال آن، جبهه و اختلافات خود را فراموش مي کند. چنان که مردم اکنون با وجود برخي انتقادها به دولت مي دانند که مشکلات و مسائل کشور از کجا ريشه مي گيرد.
وي يادآور شد: در واقع با چنين موضع گيري هايي، جامعه دسته بندي ها و اختلاف افکني هاي سياسي را به ياد مي آورد و براي جلوگيري از قدرت گرفتن ها و رسميت يافتن مواضع نادرست آنها در کشور تلاش مي کند.
سيام**3050**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی گفت: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد. 

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود. 

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت