Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@19:49:14 GMT

تولید ۷۰۰ تُن گل محمدی در کُردستان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۵۵۵۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستـــان، مجری طرح ملی گیاهان دارویی جهاد کشاورزی کُردستان، گفت: کار برداشت این محصول از نیمه دوم خرداد در استان شروع شد و نیمه دوم تیر به پایان رسید.
محمّد مرادی افزود: در این مدت هر ۲ تا ۳ روز یک بار برداشت گل از باغات انجام شد.
وی افزود: این سازمان از توسعه کشت گل محمدی حمایت می‌کند و هم اکنون ۲ واحد گلخانه نهال‌های گل محمدی سازگار با آب و هوای استان را تولید و در اختیار باغداران و کشاورزان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس مسئول گیاهان دارویی جهاد کشاورزی کُردستـــان، گفت: یکی از این واحد‌ها در شهرستان سنندج قرار دارد که سالانه بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال تولید می‌کند و واحد دیگری نیز در شهرستان قروه ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار اصله نهال به صورت ریشه‌ای را دارد.
وی یادآور شد: کشت گل محمدی به صورت دیم و آبی به شیوه قلمه ریشه دار و پاجوش صورت می‌گیرد و مزرعه در سال دوّم کشت، گل دهی دارد.
مجری طرح ملی گیاهان دارویی جهاد کشاورزی کُردستان اضافه کرد: بخشی از محصول تولید شده برای مصرف در کارگاه‌های خانگی خشک شده و بخش دیگری برای فرآوری و تولید گلاب به کارگاه‌های مخصوص در خارج استان فرستاده می‌شود.
وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی کُردستان در مناطق غربی و پربارش استان کشت گل محمدی را به صورت دیم و در مناطق شرقی و کم بارش کشت این محصول را به صورت آبی به باغداران توصیه می‌کند.
باغ‌های گل محمدی در مقایسه با سایر باغات نیاز آبی کمتری دارد به طوریکه اگر باغات در سال به ۲۵ مرحله آبیاری نیاز دارند، در باغ گل محمدی تنها پنج مرحله آبیاری انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گل محمدی کردستان قلمه جهاد کشاورزی گلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کارخانه فرآورده های گوشتی شقایق سامان تولید کننده سوسیس و کالباس، واقع در شهرک صنعتی شهر سامان فاز یک به منظور بررسی مسائل و مشکلات در عرصه تولید و همچنین برآورد آرد مصرفی ماهانه کارخانه بازید نمودند.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۳۵۰۰تن درسال و با اشتغال ۱۰نفر می‌باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: فرآورده های گوشتی شقایق سامان بعد از ۷ سال تعطیلی سال گذشته مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان گفت : توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی‌ از راهکارهای موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902961

دیگر خبرها

  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس