Web Analytics Made Easy - Statcounter


فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر قرار باشد پارلمان اصلاحات شکل بگیرد، بخشی از افراد موثر در هسته سخت که افراد واجد شرایطی هستند، باید در این پارلمان حضور داشته باشند.    

مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با امتداد، با اشاره به طرح «هسته سخت» اظهار داشت: اصلاح طلبی را باید در چهره های اصلی، فعال و باتجربه دید، چنین افرادی نماد اصلاح طلبی هستند و باید وقت بیشتری برای فعالیت ها اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به نحوه انتخاب افراد هسته سخت گفت: انتخابات برای اداره یک حکومت یا یک حزب است اما افرادی که من از آن ها به عنوان نماد اصلاح طلبی یاد می کنم، در فرایندی فکری و عملی در جامعه بارز و شاخص می شوند. این افراد بر اساس میزان عمل و تاثیرگذاری، در جبهه اصلاحات و در جامعه شناخته می شوند.

مبلغ تصریح کرد: افرادی در میان اصلاح طلبان هستند که بسیار شاخص اند و هزینه داده اند؛ این ها از طریق فرایند انتخاباتی تعیین نشده اند. البته امکان دارد که برای تعیین این هسته هم سازوکار انتخاباتی در نظر گرفته شود. 

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: این طور نیست که افرادی به طور مشخص عضو مجموعه‌ای به نام هسته سخت باشند بلکه به طور طبیعی در جبهه اصلاحات، چهره هایی مورد قبول جبهه و جامعه هستند که از آن ها به هسته سخت تعبیر می شود.   

وی درباره سازوکار انتخاباتی گفت: مثلا می توانیم چهره های شاخص اصلاح طلبی در هر منطقه و استان را دور هم جمع کنیم؛ همین افراد هم می توانند بر اساس شاخص هایی که گفتم(هزینه دادن و شاخص بودن) از میان خود افرادی را انتخاب کنند تا بتوانند نمایندگی بیشتری برای کارها به عهده بگیرند.

مبلغ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رابطه «هسته سخت» با «پارلمان اصلاحات» چگونه باید تعریف شود اظهار داشت: واژه پارلمان اصلاحات، واژه چندان صحیحی نیست. باید به جای استفاده از این واژه ها، از «مجمع» یا «شورا» استفاده کرد.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد پارلمان اصلاحات شکل بگیرد، بخشی از افراد موثر در هسته سخت که افراد واجد شرایطی هستند، باید در این پارلمان حضور داشته باشند.      

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در گفتگویی، پیرامون نحوه انتخاب هسته سخت گفت: منشا عملیاتی شدن این ایده باید آقای خاتمی باشد. آقای خاتمی باید کمیته اجرایی برای تعیین این هسته سخت را مشخص کند. فرضا ٣ نفر را شخص آقای خاتمی مشخص کند و این ٣ نفر آزمون‌ها را برای بقیه اجرا کند.

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان

بخشی از نطق علی صالحی، سخنگوی شورای شهر اصفهان و از فعالان سابق دانشجویی به حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکا اختصاص یافت.

کد خبر 750366

دیگر خبرها

  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود