Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در جمع عزاداران سالروز شهادت مظلومانه کاشف الحقایق حضرت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) این شهرستان، ضمن تسلیت این ایام اظهار داشت: پس از نبی مکرم اسلام(ص) دو مکتب در جهان اسلام پدید آمد مکتب اهل بیت(ع) و مکتب خلافت؛ متأسفانه رهاورد مکتب خلافت برای مسلمین چیزی جز قتل و غصب، خیانت و بدعت، ظلم و جور و بی عدالتی نبوده است و بنی امیه، مروانیان و بنی عباس جانیان و خائنان و ظالمانی بودند که روی تاریخ را سیاه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دامغان افزود: اما در مقابل اهل بیت(ع) مکتبی را برای ما به ارمغان آوردند که سراسر عزت، شرافت و معنویت، عشق به خدا و راز و نیاز، مردم داری و عدالت و صیانت از حقیقت اسلام و قرآن است و البته هزینه های بسیاری در این راه دادند و البته نقش امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری در این مسیر نورانی بی بدیل است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه دوران امامت صادق آل محمد(ع) به دلیل رخداد مکاتب مختلف فکری و دینی و فلسفی در جهان، شبهات فراوان وارد شده در دین و اوهامی که به سمت اسلام سرازیر شده بود بسیار سرنوشت ساز و خطیر بود، خاطرنشان کرد: خدا میداند اگر امام صادق(ع) نبود و مکتب را عمق نمی بخشید و شبهات را پاسخ نمی داد، امروز شاید شیعه جایگاه و حیاتی نداشت.

وی با اشاره به اینکه به برکت مجاهدتهای امام باقر و امام صادق(ع) حتی غیر شیعه نیز به برتری فقه شیعه اذعان نموده اند، تصریح کرد: امام صادق(ع) در مقطع طلایی 65 سال عمر نورانی و 34 سال امامت بابرکت خود بابهره گیری از فرصت ضعف بنی امیه و بنی عباس؛ شاگرد پروری، عمق بخشی به مکتب، مناظرات علمی گسترده با شبهه افکنان و سران فرق، معمار بنای مستحکم فقه شیعه و نجات بخش اسلام ناب محمدی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه طلاب و روحانیان از یاد نبرند که امام صادق(ع) و دیگر اهل بیت با چه لطمات و زحماتی شیعه و اسلام ناب را حفظ کردند و امروز وظیفه حوزه های علمیه بسیار سنگین است، گفت: شیخ صدوق ها، شیخ طوسی ها، شیخ خراسانی ها، خمینی ها و امروز مجاهدانی همچون رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای با پای نهادن در مسیر نورانی مکتب امام صادق(ع) و هدایت مردم اسلام و شیعه را حفظ و سربلند کردند؛ همانا امروز پیروی عملی از مکتب صادق آل محمد(ع)، ولایتمداری، صبر و تلاش در برابر مشکلات و پایمردی در حفظ آرمانها و ارزشهای اسلام و انقلاب است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود