Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@02:13:19 GMT

خرید شیر از دامداران قزوین ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۶۸۳۸

خرید شیر از دامداران قزوین ادامه می‌یابد

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: سیاست حمایتی خرید شیر از دامداران در استان قزوین دنبال می‌شود. ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمود محمودی صبح امروز در نشست هماهنگی خرید تضمینی شیر از دامداران که در محل سالن جلسات تعاون روستایی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: در راستای حمایت از دامداران خرید تضمینی شیر ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان سهمیه هر استان در خرید تضمینی شیر افزود: خرید حمایتی شیر از دامداران بر اساس سهمیه تعیین شده انجام شده و وجوه مربوط به آن پس از ثبت در سامانه و افزایش موجودی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه این روند خرید تا پایان سال ادامه دارد، مبلغ خرید شیر را از قرار کیلویی 14 هزار و 400 ریال اعلام کرد، که بسته به کیفیت آن متغیر است.

محمودی تأکید کرد: شیر باید تولید روز باشد تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود؛ در همین راستا برای اطمینان از بهداشت شیر و همچنین جلوگیری از سودجویی برخی از دلالان، خرید شیر از واسطه‌ها نیز ممنوع است.

وی مقدار چربی 3.2 درصد، ماده خشک بالا تر از هشت، مقدار آب کمتر از یک درصد، اسیدیته بین 14 تا 16 درجه و بار میکروبی کمتر از یک میلیون را به عنوان کمترین ویژگی‌های شیرهای تولید شده قابل خریداری عنوان کرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی همچنین بر ضرورت استحصال شیر و به فراورده‌های لبنی دیگر و همچنین شیر خشک تأکید و خاطرنشان کرد: اتحادیه دامداران باید برای عقد قرارداد با شرکت‌های دارای پروانه بهداشتی و شرکت‌های تجاری دارای مجوز برای صادرات شیر خشک اقدام کند.

در این جلسه حسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران و جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ ع

R41364/P1494/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران - منطقه نوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دامداران از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است:
از کلیه مرتعداران و دامداران استان مازندران درخواست می‌شود در عمل به تکالیف قانونی خود با مامورین منابع طبیعی همکاری کرده و موجبات پایداری و سلامت مراتع و رونق بخشی به تولید را فراهم کنند.

بدین منظور رعایت موارد ذیل الزامی می‌باشد:

۱_ از کوچ و چرای زودرس دام در مراتع اجتناب گردد.


۲_ از چرای دام مازاد و بیش از ظرفیت مندرج در پروانه چرا و طرح مرتعداری جدا" خودداری گردد.


۳_ دامدارانی که فاقد پروانه چرای دام می‌باشند به هیچ وجه حق تعلیف و گسیل نمودن دام به مراتع را ندارند.

کلیه دامداران و فرزندان آنها که از مزایای خروج دام از جنگل بهره‌مند شده اند، حق استفاده از مراتع را ندارند.

عدم رعایت موارد فوق توسط دامداران تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده و تکرار آن برابر ضوابط و مقررات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع