Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:31:05 GMT

قرآن برای تمامی اعمال و رفتار انسان برنامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۷۰۸۰

قرآن برای تمامی اعمال و رفتار انسان برنامه دارد


استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به جامعیت آیات قرآنی در رابطه با زندگی بشری، گفت: قرآن کریم برای تمامی رفتارها و امور بشری برنامه و توصیه دارد که نگاه کردن، صحبت کردن، فکر کردن، شنیدن، رفتار با پدر و مادر و خانواده و... از جمله این موارد است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره سراسری مسابقات قرآنی با تاکید بر اهمیت جاری شدن فرهنگ قرآنی در جامعه، تاکید کرد: عمل به آیات قرآنی، قلب و زندگی و همچنین جامعه بشری را نورانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که ترتیل، حفظ و... مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است، یادآور شد: اگر زندگی انسان منطبق بر آیات قرآنی باشد، جامعه نیز نورانی می‌شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که به عنوان یک مسلمان باید به قرآن عمل کنیم و اوامر و نواهی موجود در آن را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: با عمل به آیات قرآنی، آرامش قلبی انسان فراهم شده و جامعه نیز از بسیاری گرفتاری‌ها و آسیب‌ها نجات می‌یابد.
وی با اشاره به این‌که باید از قرآن بینش بگیریم، یادآور شد: باید صدای تلاوت قرآن از خانه‌ها شنیده شده و جامعه با قرآن مانوس شده و در آیات قرآنی تدبر و تفسیر شود.
وی با بیان این‌که خداوند متعال همواره بر مخلوقات خویش نظر داشته و اموراتشان را پیگیری می‌کند، افزود: عمل به قرآن، رفتار، فکر و قلب انسان را سلیم کرده و این قلب سلیم است که در آخرت کمک حال ما خواهد بود.
خدابخش با اشاره به فعالیت‌های قرآنی توسط سازمان‌های مردم نهاد، گفت: خیل عظیمی از بخش خصوصی در استان مشغول آموزش قرآن بوده و باید این فعالیت‌ها را توسعه دهیم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی کمر همت ببندیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان تاکید کرد: به یقین هرکس که توفیق حفظ و تلاوت قرآن را دارد، قلبش نورانی شده و مشمول رحمت الهی است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 پدر و مادر قرآن قرآن کریم مسلمان منویات مقام معظم رهبری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قرآن همه چیز ماست
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند