Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه محمدبیگی دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: در جوامعی که فرهنگ عفاف و حجاب رواج یافته نتایج مثبتی  چون آرامش افراد را به دنبال دارد، بنیان خانواده را تقویت و حفظ می کند و از بروز آسیب های اجتماعی مانند: طلاق، اعتیاد، کودکان کار  و سو رفتارهای جنسی به حریم خانواده جلوگیری و پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه امروز بحران هویت در  دختران است که تمایل به رفتارهای پسرانه دارند و این مشکل ناشی از ورود فرهنگ غلط غربی ها به داخل کشور است، زیرا آنها نگاه جنسیتی و ابزاری به زنان و دختران دارند در حالی که اسلام جایگاه ویژه ای برای زنان قائل است و باید این نگاه غلط حذف شود تا شاهد کاهش آسیب ها به این قشر باشیم.

محمدبیگی عنوان کرد: امنیت اجتماعی، اخلاقی و روانی، شور و نشاط اجتماعی از جمله فواید رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

وی تاکید کرد: برخورداری از فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی بر مبنای عفاف سلامت جسمی و روانی افراد را تضمین می کند، تحقیقات نشان داده افرادی که حجاب مناسب دارند از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند، کمتر به  بیماری هایی چون افسرگی، دیابت و سرطان و... مبتلا می شوند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین با اشاره به مزایای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه افزود: از منظر جامعه شناسی جوامعی که عفاف و حجاب را رعایت می کنند جامعه ای پایدار و تمدن ماندگاری دارند و از دیدگاه اقتصادی تابع مدگرایی و مصرف گرایی نیستند و در  بحران ها و مشکلات اقتصادی مقاومت بیشتری نسبت به دیگر جوامع دارند.

محمدبیگی در خصوص افتتاح ساختمان بنیاد عفاف و حجاب بیان کرد: با همکاری مدیریت شهری و شورا ی شهر ساختمان بنیاد عفاف و حجاب در سال جاری افتتاح می شود که مبلغ 40میلیون تومان برای بازسازی این بنا هزینه شده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم با افتتاح این ساختمان شاهد رشد و بالندگی فعالان و نخبگان عفاف و حجاب و تولید محتوا در این زمینه باشیم.

این مسوول خاطر نشان کرد: هفته عفاف و حجاب از ۱۹ تا ۲۵تیرماه می باشد که روز 21تیر به "اصالت ایرانی، هویت اسلامی" نامگذاری شده است.

 دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین در خاتمه یادآور شد: یکی از برنامه های استان قزوین در هفته ملی عفاف و حجاب برگزاری نمایشگاه با عنوان" دُرِّ ماندگار" در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره) جنب صدا و سیما از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۲تیر ماه است.

محمدبیگی اضافه کرد: این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ پوشش اسلامی و حمایت از تولید پوشاک داخلی برپا  می شود و  بازدید برای علاقه مندان از ساعت ۱۶ الی ۲۲ است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استان قزوین پوشش حجاب خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه همزمان با روز معلم در دیدار با خانواده معلم شهید ترور «نادر تقی پور» که فرزند این شهید بزرگوار از کارکنان اداره کل صمت است با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵ شهید ترور گیلان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: خانواده‌های شهدا با ایثارگری‌هایی که در حق ما انجام داده‌اند تکیه گاه معنوی جامعه ما به شمار می‌روند.

وی ضمن تکریم صبر و صلابت خانواده متدین شهید تقی پور تصریح کرد: حفظ شأن شهدا و جایگاه رفیع آنها در درجه اول توسط خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل آنها انجام می‌شود که به حق ستودنی است و تربیت فرزندان صالح توسط همسر مومنه شهید نیز افتخار آفرین و شایسته تحسین است.

پورحیدری با آرزوی سلامتی و سعادت خانواده مکرم شهید تقی‌پور ادامه داد: مهمترین درس معلم شهید خلوص ایمان و آزادگی است یادشان همواره گرامی و نامشان در تاریخ ایران ثبت و جاودانه است.

گفتنی است، شهید معلم نادر تقی‌پور در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ توسط منافقین کوردل در شهر آستانه اشرفیه مورد سو قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل شد.

کد خبر 6094187

دیگر خبرها

  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست