Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@20:20:29 GMT

۳۸۷ گلزار شهدای استان قزوین میزبان ۲۷۶۲ مزار شهید

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۹۸۶۰۴

۳۸۷ گلزار شهدای استان قزوین میزبان ۲۷۶۲ مزار شهید

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین طی بازدید از 17 گلزار شهدا گفت: بازسازی گلزارهای شهدا در سراسر استان قزوین از مطالبات اصلی و جدی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و بایستی محقق شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: نگهداری گلزارهای شهدا به‌عنوان یک عنصر معنوی در ترویج این فرهنگ است، فرهنگی که باید آن را حفظ کرد و به آیندگان انتقال داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقایق‌پور با اشاره به اینکه حداقل انتظار خانواده‌های شاهد و ایثارگر نگهداری، مرمت و بازسازی گلزارهای شهداست، گفت: این انتظار زیادی نیست و بر ماست که پیگیر تحقق این موضوع باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: علیرغم ساماندهی گلزارهای شهدا طی سال‌های گذشته، با توجه به وضعیت آب‌وهوای استان قزوین، بسیاری از گلزارهای شهدا به‌ویژه در روستاها نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
وی با اشاره به اینکه 387 گلزار شهدای استان قزوین که دو هزار و 762 مزار شهید است، یک‌بار ساماندهی شده‌اند، افزود: این ساماندهی در سال‌های گذشته صورت گرفته و امروز به دلیل گذشت زمان و حوادث طبیعی دچار تخریب و آسیب شدند و نیازمند ساماندهی مجدد هستند.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی 17 گلزار شهدای استان با یک‌صد و 57 مزار شهید طی سال‌جاری در حال انجام است، گفت: در راستای تحقق این مهم با چندین پیمانکار قرارداد منعقد شده تا اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: 17 گلزار شهدا در شهرستان‌های قزوین شامل سیردان، دیکین، اناده، خرمن‌سوخته و پلنگه؛ بویین‌زهرا شامل خوزنین و دانسفهان و آوج شامل اروان و گل‌زمین است.
این مسئول افزود: همچنین در شهرستان‌های البرز گلزار شهدای چاله،؛ آبیک گلزارهای شهدای مورآباد، خوزنان و کذلک و تاکستان گلزارهای شهدای اسفرورین، لوشکان، خورهشت و فارسجین است.
حقایق‌پور گفت: مرمت و بازسازی تعدادی از این گلزارهای شهدا به اتمام رسیده و برخی نیز طی چند فاز تعریف شده که اکنون فاز نخست آن در حال انجام است و اجرای فازهای بعدی منوط به اخذ اعتبارات از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و استان است.
وی افزود: مرمت و بازسازی گلزارهای شهدای یاد شده به بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا این مکان‌ها برای استفاده معنوی مردم آماده‌سازی شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بازسازی و مرمت گلزارهای شهدا تعطیلی ناپذیر است زیرا هر ساله گلزارها به دلیل حوادث طبیعی دچار تخریب می‌شوند و نیازمند ساماندهی مجدد هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین بنیاد شهید قزوین بازسازی گلزار شهدا شهدای قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۹۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد

به گزارش خبرنگار مهر، «سید امیر حسین اضی زاده هاشمی»، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با استقبال استاندار بوشهر وارد استان بوشهر شد.

حضور در گلزار شهدای بوشهر و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، حضور در صدا و سیمای استان بوشهر، شرکت در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر، حضور در مراسم روز ارتش، دیدار تجمیعی با خانواده شهدا و ایثارگران و دیدار با ۲ خانواده شهید و جانباز در دشتی، حضور در شورای اداری استان، و نشست با تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان بوشهر از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر است.

کد خبر 6081436

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استان
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است