Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@00:46:31 GMT

گردهمایی بزرگ حامیان آب در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۰۱۱۲

گردهمایی بزرگ حامیان آب در قم برگزار می‌شود

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از برگزاری گردهمایی بزرگ حامیان آب در مرداد ماه خبر داد.

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور ردر نخستین جلسه هماهنگی گردهمایی بزرگ حامیان آب با اشاره به وضعیت نامناسب کمی و کیفی منابع آبی در کشور اظهار کرد: امروز غالب نقاط کشور با مشکلات کمبود آب مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نیاز کشور را در شرایط موجود، سازگاری با کم‌آبی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از آب دانست و گفت: امروز بیش از هر موضوع دیگری نیاز به آموزش در این زمینه داریم تا ضمن یادآوری چالش کمبود آب، روش‌های درست استفاده از این مایه حیاتی را به مردم آموزش دهیم.

صادق پور با ابراز تأسف از عدم توجه به آموزه‌های اجتماعی در کنار آموزش‌های علمی گفت: یکی از مهم‌ترین آموزش‌های دوران تحصیلی باید در خصوص آب باشد که با وجود مشکلات کم‌آبی در کشور این اتفاق به درستی رخ نداده است.

نظام هزینه‌های زیادی برای تأمین آب قم پرداخت کرده است


وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی برای تأمین آب قم پرداخت کرده است، تصریح کرد: با این وجود همچنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و عمده این مسائل ناشی از سوء مدیریت در مصرف است که بخشی از آن به مسئولان و بخشی هم به جامعه بر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه آموزش‌ها در این زمینه باید فراگیر و به دور از بخشی‌نگری باشد، یادآور شد: باید آموزش‌ها را در سطح عموم جامعه گسترش دهیم و با دامنه وسیع آن را پیگیری کنیم تا به نقطه مطلوب دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب سالانه برای تمام دانش‌آموزان ابتدایی برنامه‌های آموزشی و ترویجی برگزار می‌کند، ابراز کرد: طرح حامیان آب را نیز در سال‌های اخیر در مدارس اجرا کردیم و امروز بیش از 6 هزار دانش‌آموز به عنوان حامی آب در مدارس قم فعالیت دارند.

صادق پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری گردهمایی بزرگ حامیان آب در قم در ورزشگاه شهید حیدریان، از حمایت مجموعه استانداری از این طرح خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های استان بتوانیم یک اقدام فرهنگی فاخر را در سطح کشور رقم بزنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به حمایت استاندار قم از برگزاری این گردهمایی و توجه به مسائل پیرامون مصرف بهینه آب، خواستار همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با شرکت آب و فاضلاب استان قم شد.

سید رضا طباطبایی با اشاره به چالش‌های ناشی از کمبود آب در کشور و به ویژه در استان قم گفت: امیدواریم بتوانیم با چنین اقدامات فرهنگی هر چه بیشتر جامعه را با وضعیت کمبود آب آشنا کرده و مردم را به سمت استفاده بهینه از آب رهنمون سازیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حامیان آب منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح دوشنبه در در کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب در اردبیل با تاکید بر اینکه همه ما باید سفیر نجات آب در استان باشیم، اظهار کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که در کنار مسایل آموزشی نسبت به کمبود آب حساس باشند، تصریح کرد: شناخت مهمترین پایه حرکت است و در موضوع آب بحث شناخت و آموزش اهمیت موضوع، در اولویت است.

مشکی آموزش های کیفی در بحث آب را یادآور شد و بیان کرد: از مدیران و دبیران مجری طرح داناب درخواست داریم تا با برنامه ریزی، اکثریت دانش آموزان مدارس را با موضوع کمبود آب و چگونگی صرفه جویی آن آشنا کنند.

وی گفت: با اجرای پویش و اطلاع رسانی ها، استفاده از پوسترها و وسایل آموزشی، امیدوار هستیم که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی از پوستر مفهومی طرح داناب رونمایی شد و کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه ای استان، به ارائه مباحث آموزشی و تبیینی پیرامون طرح داناب پرداخته و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح داناب در استان اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش و مشاوره اجرایی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اجرایی می شود.

کد خبر 6097952

دیگر خبرها

  • گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور