Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روزنامه اینترنتی رأی الیوم، سازمان عفو بین الملل در فلسطین یک پایگاه اینترنتی با عنوان «اقدامات نژادپرستانه را متوقف خواهیم کرد» راه اندازی کرده است. 

این پایگاه اینترنتی با هدف مبازه با اقدامات نژادپرستانه سامان یافته اسرائیل ضد مردم فلسطین که در سالهای اخیر نیز افزایش یافته تأسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان با صدور بیانیه ای رسمی اطلاعاتی را در زمینه نژادپرستی های اسرائیل ارائه داده و به عنوان پایگاهی اینترنتی برای مردم جهت اعلام اقدامات نژادپرستانه مشاهده شده به این سازمان و همچنین فعالیتهای اینترنتی برای مبارزه با نژادپرستی به شمار می رود.
در این بیانیه آمده است: سازمان عفو بین الملل پایگاه اینترنتی «اقدامات نژادپرستانه را متوقف خواهیم کرد» را راه اندازی کرد زیرا در برهه اخیر موارد زیادی مشاهده کرده است که حقوق فلسطینیان در زمینه آزادی بیان در معرض هجمات و حملات گسترده ای قرار می گیرد.
آنها همچنین حق ایجاد یک اقلیت فلسطینی نیز ندارند. در این بیانیه همچنین آمده است : دولت اسرائیل به صورت گسترده و خطرناکی آزادی بیان شهروندان فلسطینی در اسرائیل را که از جمله موارد بسیار مهم در دموکراسی است رعایت نمی کند به طوری که این پدیده جامعه مدنی فلسطینی را در اسرائیل تهدید می کند.
سازمان عفو بین الملل افزود: این سازمان در نظر دارد در آینده نزدیک در چارچوب پویش های جدید آن که در مبارزه با نژادپرستی خواهد بود بستن دهان های مردم فلسطین در اسرائیل و تحریک جامعه بین الملل ضد مردم فلسطین را با دقت زیر نظر قرار دهد.
در این بیانیه همچنین آمده است: پویش ضد نژادپرستی با این هدف دنبال می شود که اسرائیل را وادار کند تا به حق آزادی بیان احترام بگذارد و محدود کردن و به حاشیه راندن جامعه فلسطینی را در اسرائیل متوقف کند. از این رو سازمان عفو بین الملل شهادت ها و اطلاعاتی در زمینه خاموش کردن صداهای فلسطینی و تحریک‌هایی که ضد مردم فلسطین وجود دارد را جمع آوری خواهد کرد و با همه این پدیده ها در رسانه ها و کنست و دولت و دادگاه های اسرئیل مبارزه خواهد کرد.
در این بیانیه همچنین آمده است: سازمان عفو بین الملل از همه می خواهد به فعالیتهای مبارزه با نژادپرستی آن بپیوندد. این فعالیتها شامل موارد زیر خواهد بود: افزایش میزان هوشیاری اعضای کنست و شخصیتهای سیاسی در زمینه نژادپرستی و تحریک بر خشونت و تبعیض ضد فلسطینیان در اسرائیل، ایجاد همایش ها و نشستهای عمومی درباره این موضوع، اقدام به توقف اجرای قوانین نژادپرستانه و تبعیض آمیز، منع قوانینی که آزادی بیان را محدود می کند و آزادی تظاهرات و پیامدهای آن.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سازمان عفو بين الملل فلسطين پايگاه اينترنتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ادعای غیرمستند و ارجاعات ناصواب علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴) را رد می‌ کند.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ادعای مطروحه نامه مزبور بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می شود.

ایروانی گفت: چنین ادعاهای بی‌اساسی همچنین تلاشی گمراه کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل است.

او تصریح کرد: به همین ترتیب، اتهامات موجود در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴/۳۰۴) کاملاً بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. همانطور که در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵) ما تأکید شده است، اقدام جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ در راستای اعمال حق ذاتی خود در چارچوب دفاع از مشروع و ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اتخاذ شد.

ایروانی ادامه داد: «مجددا تاکید می‌نماید که جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. با این حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.»

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان خواسته است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ