Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین : فرمانده انتظامی استان از دستگیری عامل کلاهبرداری پنج میلیاردی ازشهروندان استان خراسان رضوی و دیگر استان های کشور که 400 سکه تقلبی هم فروخته بود خبر داد.

 سردار«قادر کریمی» گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر کلاهبرداری های شیادانه یک رمال شیاد در شهرستان بجستان که ادعا می کرد با اجنه سر و سری دارد با توجه به حساسیت موضوع دستورات لازم برای بررسی پرونده صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: تیم های پلیس آگاهی شهرستان بجستان با هدایت سرهنگ محمد علی صنعتی، تحقیقات خود را آغاز و با بررسی های اولیه مشخص شد این رمال شیاد با سوء استفاده از سادگی شهروندان و اعتقادات مذهبی مردم میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده است.
سردار کریمی گفت: پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی، مخفیگاه این رمال شیاد را دریکی از روستاهای شهرستان بجستان مورد بازرسی قرار داد و 16 برگ چک سفید امضاء، 9 برگ سفته، 12 برگ سند دست نویس و قولنامه های عادی و 2 برگ سند رسمی و دیگر مدارک کشف کرد.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهم 60 ساله که دستبند قانون دستانش را بسته بود در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری از 9 شاکی پرونده اعتراف کرد و بررسی های پلیسی با توجه به این شاکیان حاکی از آن بود که جمع مبالغ کلاهبرداری شده تا کنون پنج میلیارد ریال برآورد شده است.
وی خاطر نشان کرد: تحقیقات از متهم که به گفته شاکیان پرونده ادعای ارتباط با اجنه داشته برای کشف دیگر جرائم او در حالی ادامه دارد که پلیس هشت دفترچه سررسید حاوی اطلاعات در خصوص ثبت سفارشات و نام و نشان مراجعان ساده لوح کشف کرده است.

***ردپای 400 سکه زیر خاکی تقلبی و ادعای پوچ رمال شیاد

سردار کریمی گفت: یکی از شاکیان پرونده که چندی قبل با این رمال شیاد آشنا شده در پی گیری شکایت خود گفت: این فرد(اشاره به متهم) ادعا می کرد اجنه 400 سکه زیر خاکی عتیقه برایش آورده اند و با این تطمیع که ارزش سکه ها خیلی زیاد است اورا اغفال و سکه های زیرخاکی را با دریافت مبلغ 300 میلیون تومان به او فروخته است .
شاکی پرونده اظهار داشت: رمال شیاد اصرار داشته که این سکه ها را باید در مکانی زیر زمین دفن کند تا پس از گذشت مدتی خودش مشتری برایشان بفرستد و سود چند برابری نصیب او کند.
وی اظهار داشت: شاکی پرونده با اطلاع از دستگیری متهم بلافاصله دست به کار می شود و سکه ها را از زیر خاک خارج می کند اما متوجه زنگ زدگی و تقلبی بودن سکه ها می شود.

***شهروندان ، هوشیار و مراقب باشند
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با ابراز تاسف از وقوع چنین‌ آسیب هایی که ناشی از سهل انگاری و ساده لوحی شهروندان است و فرصت را برای افراد سود جو و شیاد فراهم می کند تا به راحتی به نیات پلید خود دست یابند گفت: پلیس بارها به شهروندان عزیز هشدار داده که هوشیار و مراقب باشند و فریب افراد رمال که با ادعاهای پوچ وانمود می کنند قادر به حل مشکلات، اختلافات و گره های زندگی دیگران هستند را نخورند و از راه های قانونی ، منطقی و عقلانی برای حل مشکلات خود استفاده کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فالگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد

رضا مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده گرانفروشی واحد آجیل فروشی در شهر زنجان به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

مظفری گفت: پرونده این واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش ۸۳ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری، از تسریع در رسیدگی به پرونده های گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان