Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سید جلال پورهاشمی در نشست خبری نخستین همایش سلامت دهان با بیان اینکه در خوشبینانه‌ترین شرایط سه میلیون دندان پوسیده و ترمیم­ نشده وجود دارد، گفت: برای ترمیم این تعداد دندان اگر تمام ۲۵ هزار دندانپزشک کشور به صورت شبانه روزی فعالیت کنند مدت‌ها زمان خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه ۹۰ درصد مراجعه کنندگان به دندانپزشکی به سبب درد دندان بوده است.

این متخصص دندانپزشکی اطفال پیشنهاد کرد: چکاپ­ بیماران رایگان باشد تا آن‌ها تشویق به موقع مراجعه به دندان پزشک شوند.

دکتر پورهاشمی افزود: پنج ضلع سلامت دندان که به منظور ارتقای آن در کشور باید با یکدیگر همکاری کنند شامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمه ها، دندانپزشکان، انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و خود مردم هستند.

وی گفت: مردم باید مطالبه گر باشند و در زمینه سلامت شان بیشتر بدانند تا با آگاهی، مطالبات به حق خود را داشته باشند.

این متخصص دندانپزشکی کودکان از همکارانش خواست تا فراتر از خدمات مطب در زمینه سلامت دهان بکوشند.

وی خواهان اجرای بیمه دندانپزشکی در کشور شد و گفت: انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد نیز باید در زمینه احقاق حقوق مردم در زمینه سلامت دهان بکوشند.

پورهاشمی با اشاره به برخی نوسانات ارزی در کشور افزود: گران شدن تجهیزات و اقلام دندانپزشکی موجب افزایش هزینه‌های دندانپزشکی و کاهش مراجعه بیماران به دندانپزشکی­ می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نهضت سلامت دندان همایش کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک روز جهانی کارگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جدید نقشه راه توسعه کشور را برای یک سال آینده ترسیم کردند که مهمترین ضلع تحقق این شعار نیروی کارگران است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی حاصل از فروش بیشتر نفت برای توسعه کشور چاره کار نیست، خاطرنشان کرد: با سازماندهی تولید در کشور و برداشتن گام های اساسی در این زمینه می توان عرصه را بر فعالیت های مولد اقتصادی باز کرده و زمینه رشد و توسعه را فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیل در روند تولید باید همراه با بها دادن به نیروی کار و قشر کارگران باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۵ هزار نفر نیروی کار بیمه شده اجباری در واحدهای تولیدی اردبیل مشغول به کار هستند که باید تلاش کنیم با رونق دادن به بخش تولید این میزان را افزایش دهیم.

بدری توسعه مبتنی بر تولید پایدار را یادآور شد و بیان کرد: کارگران سختکوشی که در جبهه خودکفایی کشور تلاش می کنند باید مولفه جهش تولید را با کارآمدی بیشتر هدفگذاری کنند تا زمینه توسعه روزافزون فراهم آید.

وی جامعه کار و کارگری را شریف ترین جامعه در روند بهبود اقتصاد کشور نام برد و گفت: امروزه یکی از پیش زمینه‌های توسعه پایدار تمرکز بر تولید است که ضروری است تا با محوریت واحدهای تولیدی و ارتقای زیرساخت‌های اشتغال زمینه پیشرفت اقتصادی و افزایش ثروت مردم منطقه را فراهم آوریم.

کد خبر 6094572

دیگر خبرها

  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی